Gå til innhold

Kan man bli høyere som voksen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg målte meg ei gang jeg skulle ha pass, jeg husker jeg kjørte selv, så må ha vært over 16. 

I dag spør de om jeg enda er 163 høy, jeg måler meg for moro skyld. Jeg er nå 166? Kan man vokse 3 cm som voksen?

Anonymkode: 579a9...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vokse etter at du er 16 i alle fall. Kanskje var det litt unøyaktig sist gang? 

• Liker 1
Skrevet

Ikke som voksen, men man kan vokse mer i tenårene etter man er 16. Da jeg var 15 ble det tatt MR av kneet mitt som viste at jeg kom til å vokse mer, men valgte å starte på p-piller som gjorde at jeg ikke vokste mer likevel. Man er altså ikke nødvendigvis ferdig utvokst som 16-åring.

Anonymkode: ec5ce...6ce

Skrevet

Jeg vokste 10 cm mellom 19 og 20-årsdagen, og har vokst noen cm til etter jeg fylte 23. 🤔

Skrevet
Karve skrev (2 timer siden):

Jeg vokste 10 cm mellom 19 og 20-årsdagen, og har vokst noen cm til etter jeg fylte 23. 🤔

Veksthormoner?

Anonymkode: 59ef4...aeb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Veksthormoner?

Anonymkode: 59ef4...aeb

Nei. Fastlegen stusser veldig på hvorfor, men har kommet frem til at den eneste logiske forklaringen er at kroppen nedprioriterte vekst på grunn av underernæring (hadde tilsynelatende sluttet å vokse da jeg var 14), og at den fant ut at det var trygt å vokse igjen da jeg var 19 og hadde hatt hyggeligere blodverdier en god stund.

Skrevet

Vi vokser til vi er ca 23 år, menn til de er 25 år

Anonymkode: 5d358...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...