Gå til innhold

Oppsigelse av fwb, bør en være ærlig og redelig og avslutte eller be om pause eller bare trekke seg unna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en fwb siden 2019.  Men ikke møttes så mye men han har nå holdt kontakten. Jeg ville helt klart noe mer i begynnelsen og ble avvist. Andre gang jeg ble avvist var før jul. Greit nok. Samtidig var jeg så ensom i vinter og alene på nytt sted så jeg takket ja til tilbudet om fwb i mars i år. Vi har møttes ett par ganger siden da. Jeg så for meg noe mer regelmessig da vi bor nært. Eller at det skulle gå litt mer begge veier. Men i sommer har det vært nesten dødt fra han og nesten ikke svart meg på meldinger. 

I forrige uke spurte han om vi skulle ta en kaffe sammen snart? Jeg spilte dum og spurte om han mente nede på bensin stasjonen da eller? Der vi begge har kaffe kopp. Ja eller hjemme hos deg sier han, du bestemmer. 

Jeg svarte at jeg velger bensinstasjonen. Han svarte at det var ok ikke noe problem.  Jeg spurte når da? Nei det visste han ikke. Kanskje neste uke. Nå har den uka gått og ikke hørt noe mer. Ble vel ikke like interessant når han ikke fikk komme hjem til meg.

Så tenker at nå er det nok. Det var dråpen som gjør at jeg ikke gidder mer. Hvorfor spørre om kaffe når de ikke er interessert i det? 

Men ønsker å gjøre opp meg på en ærlig og redelig måte for det prøver jeg å være på alle områder i livet.  Men i slike tilfeller hva er best? Hva forventer menn?

Skal jeg bare ghoste eller skal jeg si i fra at jeg vil ha pause. 

Anonymkode: 6c340...f46

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke ta et valg selv, ut i fra den historie og magefølelse du har med denne mannen?

Må man virkelig spørre ALLE til råds for alt om dagen?

Anonymkode: 4a6b8...114

• Liker 4
Skrevet

Hva forventer du egentlig av en «friend with benefits»? Dere er jo ikke kjærester. Han har sannsynligvis datet noen nå i sommer, og tenkt at den avtalen dere imellom gjelder når ingen av dere er romantisk involvert med noen andre. Derfor har du blitt satt litt på vent.

Jeg tenker at han sikkert syntes at svaret ditt var rart, og en anelse passivt aggressivt. Jeg ville ha blitt forvirret over å få et slikt svar fra noen. Og hvem møtes for å ta en kaffe på bensinstasjonen, egentlig? Det kan godt være at du «spilte dum», men jeg forstår ikke helt hensikten. Det fremstår litt underlig, og ikke så lett å respondere på.

Hvis du synes at venne-delen av relasjonen trengte å prioriteres fordi du har følt deg litt avvist, tror jeg at det ville være best å være tydelig på det. Og foreslå å gå en tur eller ta en kopp kaffe på café, istedenfor sex.

Dette er bare mine tanker, men jeg har aldri noen fwb-forhold. Men jeg tror at man må være veldig tydelig og ha gode forventningsavklaringer dersom det skal fungere.

Her virker det som om han ønsker uforpliktende sex, og du ønsker vennskap. Da er det ikke rart at det skjærer seg.

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Så tenker at nå er det nok. Det var dråpen som gjør at jeg ikke gidder mer. Hvorfor spørre om kaffe når de ikke er interessert i det? 

Ikke vær SÅ naiv da. Han ville ikke ta en kaffe, han ville "ta en kaffe hjemme hos en av dere". Les nå litt mellom linjene. Han ville ha sex, uten å kaste bort tid på å gjøre noe sammen som venner først - en kaffe tar 5 minutter, deretter 15 minutter tørrhumping og så er han ute døra igjen etter 20 minutter og har fått det han kom for.

Når du foreslo bensinstasjonen så må han tilbringe tid med deg UTEN å få dyppa staken umiddelbart, og SÅ godt liker han deg ikke at han gidder å snakke med deg i 10 minutter. Sorry. Bare slett ham og gå videre. 

• Liker 6
Skrevet
Miss-Grey skrev (21 minutter siden):

Hva forventer du egentlig av en «friend with benefits»? Dere er jo ikke kjærester. Han har sannsynligvis datet noen nå i sommer, og tenkt at den avtalen dere imellom gjelder når ingen av dere er romantisk involvert med noen andre. Derfor har du blitt satt litt på vent.

Jeg tenker at han sikkert syntes at svaret ditt var rart, og en anelse passivt aggressivt. Jeg ville ha blitt forvirret over å få et slikt svar fra noen. Og hvem møtes for å ta en kaffe på bensinstasjonen, egentlig? Det kan godt være at du «spilte dum», men jeg forstår ikke helt hensikten. Det fremstår litt underlig, og ikke så lett å respondere på.

Hvis du synes at venne-delen av relasjonen trengte å prioriteres fordi du har følt deg litt avvist, tror jeg at det ville være best å være tydelig på det. Og foreslå å gå en tur eller ta en kopp kaffe på café, istedenfor sex.

Dette er bare mine tanker, men jeg har aldri noen fwb-forhold. Men jeg tror at man må være veldig tydelig og ha gode forventningsavklaringer dersom det skal fungere.

Her virker det som om han ønsker uforpliktende sex, og du ønsker vennskap. Da er det ikke rart at det skjærer seg.

Der kommer det igjen. Jeg som dame får skylda for at han spurte om kaffe og jeg tok han på ordet når han sa jeg fikk bestemme?? Er de ikke interessert i å drikke kaffe så bør de jo si det da? 

Det var han som ba om venner med fordeler.  Vi var da enig om vennskap med sex. Da vi har møttes tidligere uten sex og. Og skal en være venner så må en holde kontakten i det minste.  Og når jeg sa nei til fwb tidligere i fjor så spurte han om vi kunne være venner uten sex. Så jeg forstår ikke hva de mener egentlig. 

Men uansett.  Jeg kommer til å bare trekke meg unna og aldri gå med på noe møte her hjemme hos meg igjen. Jeg føler jeg har vært snill og grei og stilt opp som en venn når han mista førerkortet og trengte skyss her og der. Men får stort sett ingenting igjen i form av vennskap. Han har snakket om at vi skulle dra og bade i sommer, dra på båttur etc. 

Alt er bare tomme ord uten mening. 

• Liker 1
Skrevet
Veggdyret skrev (28 minutter siden):

Ikke vær SÅ naiv da. Han ville ikke ta en kaffe, han ville "ta en kaffe hjemme hos en av dere". Les nå litt mellom linjene. Han ville ha sex, uten å kaste bort tid på å gjøre noe sammen som venner først - en kaffe tar 5 minutter, deretter 15 minutter tørrhumping og så er han ute døra igjen etter 20 minutter og har fått det han kom for.

Når du foreslo bensinstasjonen så må han tilbringe tid med deg UTEN å få dyppa staken umiddelbart, og SÅ godt liker han deg ikke at han gidder å snakke med deg i 10 minutter. Sorry. Bare slett ham og gå videre. 

Vel ja skjønner den. Men da må han ikke si at jeg kan bestemme hva jeg vil. Da burde han sagt nei det passer dårlig. Men uansett så skjønner jeg at det var sex han var ute etter. Men tidligere så har vi hatt 5-6 timer sammen når vi først har møttes da. Så har ikke bare vært humping som du sier da. Det har vært kos og bilturer og chill og mat og det som er. Sex er jo bare 20 min som du sier. Men ja ingen verdi for meg dette her lengre. Syns jeg har prøvd nok.  Pluss at jeg skal på date med en ny en så ønsker ikke noe kluss med han nye. Derfor vil jeg også trekke meg unna. Men lurte bare på hva er den mest redelige måten å gjøre det på. Si i fra eller bare trekke seg unna? 

Skrevet

ja jeg er naiv og godtroende. Tror det beste om folk gjort hele mitt liv. Blir lett lurt og på andre arenaer. Men nå har jeg levd så lenge så vanskelig å endre noe.  Jeg prøver ja helt klart. 

Skrevet

Herregud da menneske. Den eneste som har benefits her, er han. Du blir bare brukt! Kvinn deg opp og slutt å svare når han kontakter deg. Synes du virkelig ikke selv at du er mer verdt enn som så? 

• Liker 2
Skrevet

Ta en kaffe betyr jo sex i en sånn situasjon. 

Anonymkode: f2690...a5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta en kaffe betyr jo sex i en sånn situasjon. 

Anonymkode: f2690...a5e

For meg betyr det ved fwb etter langt opphold å ta en kaffe og fyre opp stemningen og bli litt kjent på nytt igjen. Tilgjengjeld mye bedre sex litt senere. Mer spenning oss i mellom. Men mannfolk bryr seg vel ikke så hardt om den biten. TS

Skrevet

Det spørs på om arbeidskontrakten er oppfylt. 

Anonymkode: 1f06f...7ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det spørs på om arbeidskontrakten er oppfylt. 

Anonymkode: 1f06f...7ef

he he nei det er akkurat det jeg føler den ikke er så derfor er det oppsigelse fra min side.  Håper han ikke er organisert. :)

ts

• Liker 1
Skrevet

Ts jeg vil også unngå det som skjedde sist da jeg han spurte om jeg hadde truffet noen da vi var ute å drakk kaffe med koppene våre. Ærlig som jeg var så svarte jeg at jeg hadde datet en noen ganger men visste ikke helt hvor det bar. Han vet jo jeg leter etter noe seriøst.  Da jeg skulle gå så tar han tak i meg og kysser meg lenge og heftig. Sikkert et triks for å vise: se hva du går glipp av? . 

Men fikk vite senere at det ikke betød noe så da så tenkte jeg. Det vil jeg ikke igjen oppleve. 

Så beste er vel å trekke seg unna stille og rolig. 

Skrevet

Bare å si opp.

Anonymkode: 113e9...0e4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Der kommer det igjen. Jeg som dame får skylda for at han spurte om kaffe og jeg tok han på ordet når han sa jeg fikk bestemme?? Er de ikke interessert i å drikke kaffe så bør de jo si det da? 

Det var han som ba om venner med fordeler.  Vi var da enig om vennskap med sex. Da vi har møttes tidligere uten sex og. Og skal en være venner så må en holde kontakten i det minste.  Og når jeg sa nei til fwb tidligere i fjor så spurte han om vi kunne være venner uten sex. Så jeg forstår ikke hva de mener egentlig. 

Men uansett.  Jeg kommer til å bare trekke meg unna og aldri gå med på noe møte her hjemme hos meg igjen. Jeg føler jeg har vært snill og grei og stilt opp som en venn når han mista førerkortet og trengte skyss her og der. Men får stort sett ingenting igjen i form av vennskap. Han har snakket om at vi skulle dra og bade i sommer, dra på båttur etc. 

Alt er bare tomme ord uten mening. 

Dersom du er usikker på om han er interessert i sex eller vennskap må du spørre ham direkte om det, og vurdere oppførselen hans opp mot det han sier. For meg høres det  ut som han primært er ute etter sex, ikke vennskap.

Men jeg synes at du tolker litt mye inn i at han ikke følger opp forslaget ditt om å drikke kaffe på den lokale bensinstasjonen. Det er ikke dermed sagt at han ikke er interessert i å gjøre vennskapelige aktiviteter sammen med deg, uten sex? Det kan jo hende at han hadde vært interessert i å ta en kaffe på en café, eller en gåtur med hver deres termokopp?

Dersom noen hadde invitert meg på en kaffe på den lokale Shell-stasjonen (fordi vi begge hadde gratis-kopp), ville jeg også oppført meg unnvikende. Ville synes at det var litt flaut å bruke bensinstasjonen som en slags gratiscafé.

Det ville føles unaturlig og rart, bensinstasjonen er et rart sted å «henge» med en fwb. Spesielt hvis hensikten med møtet er dette:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg betyr det ved fwb etter langt opphold å ta en kaffe og fyre opp stemningen og bli litt kjent på nytt igjen.

For meg fremstår det som noe underlig å «fyre opp stemningen» med gratiskaffe på en bensinstasjon. Skjønner godt hvis han blir litt forvirret eller unnvikende...

Endret av Miss-Grey
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...