Gå til innhold

Sukkerstopp å kropp

Gjest Småbrukmann

Anbefalte innlegg

Gjest Småbrukmann

Hva skjedde når du sluttet med sukker/kuttet ned mye sukker?

Tenker på kroppen, lukt, smak etc. føler du deg bedre. Gikk du ned i vekt eventuelt.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å spise mye snop og sukker, men på bekostning av vanlig mat. Har vært på grensen til undervekt hele tiden, med bmi 18.8

Bestemte meg for en tid siden for å kutte ned (spiser litt snop på lørdagene.) Det eneste som har skjedd så langt er vel at jeg ikke har det samme suget etter sukker lenger. Jeg har alltid følt meg energisk og sprek, men jeg håper jo på at kroppen på en eller annen måte trives med den nye livsstilen da iallfall 😅

Målet er litt mer mat, og en bmi på rundt 19, og mer trening. So far so good.

Anonymkode: cf4cf...1ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vendt meg av sukker (tilsatt, ikke naturlige karbohydrater) i perioder så har grønnsaksrik mat alltid blitt bedre. Søtbehovet som kommer med et jevnt inntak av sukker gjør ofte all normal mat litt kjedelig, men på den positive siden så gjør en avvenning at søtsaker smaker altfor søtt etterpå. Alltid vært positivt på kroppen også, men hovedsakelig på appetitt. Kan spise mye mer mat når jeg har jevnt sukkerinntak og blir sjeldnere mett så det har en indirekte virkning på vekt også. 

Anonymkode: 2398d...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...