AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Hei er snart 9 uker på vei. Jeg hadde en blødning for en uke siden som varte i 5/6 dager, og det skjedde etter jeg fikk noen orgasmer (onani). Det var brunt blod og jeg vet at det er normalt å blø litt etter sex, men SÅ lenge? Det var spotting utover dagen. Jeg er så kåt og vil ha sex, men jeg tørr ikke fordi det kommer til å slite meg ut psykisk hvis jeg blør igjen. Syntes det er flaut å spørre jordmoren min. Overreagerer jeg? Anonymkode: c54bc...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Hvorfor skulle det være flaut å spørre jordmor? Det er slik babyer blir til så jeg tror ikke det er veldig ukjent fenomen for de 😛 Anonymkode: 94431...83e 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Snakk med jordmor om det. 🙂 Det er jo jobben hennes å lytte til deg, og hun har fått det samme spørsmålet tusen ganger før. Forstår at det er ubehagelig å ta opp, og det forstår jordmor også. De er veldig flinke til å unngå at det blir kleint. De snakket om slikt som så lett og naturlig. Helt sikker på at det kommer til å gå helt fint, og du vil få det så mye bedre etter du har fått luftet det. 😊 Anonymkode: a99c0...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor skulle det være flaut å spørre jordmor? Det er slik babyer blir til så jeg tror ikke det er veldig ukjent fenomen for de 😛 Anonymkode: 94431...83e Det er litt rart, men onani er veldig personlig for meg. Jeg kan snakke åpent om sex, men med en gang det er snakk om onani blir jeg flau. Det er så mye mer intimt (syntes jeg). Jeg har sendt melding nå til jordmoren AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Snakk med jordmor om det. 🙂 Det er jo jobben hennes å lytte til deg, og hun har fått det samme spørsmålet tusen ganger før. Forstår at det er ubehagelig å ta opp, og det forstår jordmor også. De er veldig flinke til å unngå at det blir kleint. De snakket om slikt som så lett og naturlig. Helt sikker på at det kommer til å gå helt fint, og du vil få det så mye bedre etter du har fått luftet det. 😊 Anonymkode: a99c0...4c9 Jeg sendte en melding fordi jeg har ikke time før om en del uker takk for svar Anonymkode: c54bc...b0f 1
MiaHI Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Du trenger ikke nevne for jordmor at det er snakk om onani hvis du syns det er flaut. Du kan spørre om det er greit med vanlig samleie med en partner, og si at blødningen skjedde etter samleie. Hvis du får svar at det er greit med samleie, så er det også greit med onani. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Selvfølgelig greit å spørre, du kan jo også bare si at du hadde samleie isteden for onani. uansett så er det normalt å blø, jeg blødde flere ganger både under/etter og uten å ha hatt samleie. Det jeg gjorde når jeg vare så tidlig på vei va å dra på privat ultralyd. Når jeg bikket uke 23 så ringte jeg fødeavdelingen om det var mye blødninger. Anonymkode: 6c6fb...9f3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 MiaHI skrev (4 timer siden): Du trenger ikke nevne for jordmor at det er snakk om onani hvis du syns det er flaut. Du kan spørre om det er greit med vanlig samleie med en partner, og si at blødningen skjedde etter samleie. Hvis du får svar at det er greit med samleie, så er det også greit med onani. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Selvfølgelig greit å spørre, du kan jo også bare si at du hadde samleie isteden for onani. uansett så er det normalt å blø, jeg blødde flere ganger både under/etter og uten å ha hatt samleie. Det jeg gjorde når jeg vare så tidlig på vei va å dra på privat ultralyd. Når jeg bikket uke 23 så ringte jeg fødeavdelingen om det var mye blødninger. Anonymkode: 6c6fb...9f3 Jeg fikk beskjed om at det ikke er sammenheng mellom onani og blødninger ? Syntes det er litt rart…mtp at jeg har lest at det ikke er uvanlig. Puh…jeg får bare holde ut til jeg ikke orker mer. Anonymkode: c54bc...b0f 1
Besant Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at det ikke er sammenheng mellom onani og blødninger ? Syntes det er litt rart…mtp at jeg har lest at det ikke er uvanlig. Puh…jeg får bare holde ut til jeg ikke orker mer. Anonymkode: c54bc...b0f Jeg har opplevd akkurat det samme i tilknytning til både sex og onani. Ga seg helt rundt uke 18. Det er helt trygt med både sex og onani så lenge du ikke har fått beskjed om noe annet 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Kan love at når du først har fått spurt så er det ikke flaut å spørre jordmor altså! I første trimester kunne jeg også blø litt etter orgasme, og jeg nevnte det for både jordmor og lege og fikk beskjed om at det var ganske vanlig. Men jeg blødde da ikke så lenge som deg, så vil absolutt anbefale å høre med fagfolk, de er vant til at dette er slike ting gravide lurer på og som for mange føles litt kleint å ta opp Anonymkode: ff1e3...ba5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan love at når du først har fått spurt så er det ikke flaut å spørre jordmor altså! I første trimester kunne jeg også blø litt etter orgasme, og jeg nevnte det for både jordmor og lege og fikk beskjed om at det var ganske vanlig. Men jeg blødde da ikke så lenge som deg, så vil absolutt anbefale å høre med fagfolk, de er vant til at dette er slike ting gravide lurer på og som for mange føles litt kleint å ta opp Anonymkode: ff1e3...ba5 Jordmoren sa nettopp at det ikke er sammenheng mellom onani og blødningen jeg hadde. Så jeg vet ikke hvem jeg skal stole på?😂 Anonymkode: c54bc...b0f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Besant skrev (33 minutter siden): Jeg har opplevd akkurat det samme i tilknytning til både sex og onani. Ga seg helt rundt uke 18. Det er helt trygt med både sex og onani så lenge du ikke har fått beskjed om noe annet Godt å høre! Jeg er kåt men hvis jeg ser blod kommer jeg til å bare bruke mer penger på UL😂 Selv om jeg vet at sex er ufarlig, så tærer det på meh psykisk de gangene jeg har hatt blødninger. Anonymkode: c54bc...b0f
so_what Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jordmoren sa nettopp at det ikke er sammenheng mellom onani og blødningen jeg hadde. Så jeg vet ikke hvem jeg skal stole på?😂 Anonymkode: c54bc...b0f Du skal alltid feste mer lit til det medisinsk personell forteller deg, enn det du leser på internett. 3
Besant Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 so_what skrev (25 minutter siden): Du skal alltid feste mer lit til det medisinsk personell forteller deg, enn det du leser på internett. Det er en klok leveregel som gir et langt mer bekymringsløst svangerskap ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jordmoren sa nettopp at det ikke er sammenheng mellom onani og blødningen jeg hadde. Så jeg vet ikke hvem jeg skal stole på?😂 Anonymkode: c54bc...b0f Da forstår jeg at du er forvirret og redd for å ha sex eller onanere. Hvis jeg var deg ville jeg lest litt på seriøse sider på nett - ikke nettforum - og i tillegg rådført deg med legen og hørt hva han/hun mener. Etter alt jeg har lest og hørt er samleie og orgasme ved svangerskap stort sett trygt, og det er ved spesielle tilfeller at det ikke er det. Selv unngår jeg glidemiddel og vibrerende leketøy inn i vaginaen, og nå som høygravid (uke 36) er ikke sexakten så heftig som før naturlig nok, men har aldri vært redd for at det skader barnet. Var på vekstkontroll med ul for 2 dager siden og alt så helt fint ut med baby, til tross for at vi iblant har sex eller jeg onanerer (og jeg også blødde etter orgasme i første trimester). Men er enig i at du først og fremst skal stole på fagpersonene du har rundt deg, derfor vil jeg anbefale å høre med legen også. Jeg blødde som sagt mindre enn du beskriver, og er ikke en fagperson som kan vite hva som forårsaket dine blødninger, det kan ha helt forskjellige årsaker. Anonymkode: ff1e3...ba5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #15 Skrevet 14. august 2021 Jeg blødde noen dager i uke 6, og dro på tul. Der så hun at jeg hadde blodansamling i vevet i livmoren. Dette kunne potensielt ta med seg fostersekken på sin vei ut om livmoren ble anstrengt/ irritert, og jeg fikk streng beskjed om ingen fysiske anstrengelse, bæring, sex osv. Så blødninger kan ha en årsak som er verdt å sjekke ut, så du får vite om du bør ta noen hensyn. Spesielt ettersom det er sammentrekninger i livmor (orgasme) som har ført til blødninger hos deg tidligere. Anonymkode: 086a3...de8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Skrevet 14. august 2021 so_what skrev (På 13.8.2021 den 17.29): Du skal alltid feste mer lit til det medisinsk personell forteller deg, enn det du leser på internett. Jordmoren sier en ting, gynekologen sier en annen - da stoler man mer på gynekologen da? 😆 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Da forstår jeg at du er forvirret og redd for å ha sex eller onanere. Hvis jeg var deg ville jeg lest litt på seriøse sider på nett - ikke nettforum - og i tillegg rådført deg med legen og hørt hva han/hun mener. Etter alt jeg har lest og hørt er samleie og orgasme ved svangerskap stort sett trygt, og det er ved spesielle tilfeller at det ikke er det. Selv unngår jeg glidemiddel og vibrerende leketøy inn i vaginaen, og nå som høygravid (uke 36) er ikke sexakten så heftig som før naturlig nok, men har aldri vært redd for at det skader barnet. Var på vekstkontroll med ul for 2 dager siden og alt så helt fint ut med baby, til tross for at vi iblant har sex eller jeg onanerer (og jeg også blødde etter orgasme i første trimester). Men er enig i at du først og fremst skal stole på fagpersonene du har rundt deg, derfor vil jeg anbefale å høre med legen også. Jeg blødde som sagt mindre enn du beskriver, og er ikke en fagperson som kan vite hva som forårsaket dine blødninger, det kan ha helt forskjellige årsaker. Anonymkode: ff1e3...ba5 Jeg har lest på troverdige kilder Jeg er forvirret fordi en gynekolog jeg var hos fortalte meg at orgasme (onani/sex) kan gi blødninger, mens jordmoren sier noe helt annet. Skal ta det opp på neste ultralyd, takk for svar! AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg blødde noen dager i uke 6, og dro på tul. Der så hun at jeg hadde blodansamling i vevet i livmoren. Dette kunne potensielt ta med seg fostersekken på sin vei ut om livmoren ble anstrengt/ irritert, og jeg fikk streng beskjed om ingen fysiske anstrengelse, bæring, sex osv. Så blødninger kan ha en årsak som er verdt å sjekke ut, så du får vite om du bør ta noen hensyn. Spesielt ettersom det er sammentrekninger i livmor (orgasme) som har ført til blødninger hos deg tidligere. Anonymkode: 086a3...de8 Jeg burde ha nevnt i innlegget mitt at jeg har vært hos gynekolog og hun kunne ikke se grunn til at jeg blødde. Anonymkode: c54bc...b0f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 10.47): Det er litt rart, men onani er veldig personlig for meg. Jeg kan snakke åpent om sex, men med en gang det er snakk om onani blir jeg flau. Det er så mye mer intimt (syntes jeg). Jeg har sendt melding nå til jordmoren Jeg sendte en melding fordi jeg har ikke time før om en del uker takk for svar Anonymkode: c54bc...b0f Du trenger ikke si du onanerte, si du fikk orgasme og opplevde blødning etterpå. Anonymkode: 3ca08...b58
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du trenger ikke si du onanerte, si du fikk orgasme og opplevde blødning etterpå. Anonymkode: 3ca08...b58 😅 jeg endte opp med å bare si det som det var... Anonymkode: c54bc...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå