Tough cookie Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Jeg får første dose 19.8, og leser i dag at gjenåpningen av Norge blir fremskyndet med to uker. Kjenner jeg blir litt bekymret hvis alle tiltak forsvinner. 7
Fiora Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Det har jeg lurt på også. Men vi er visst ikke verdt å vente på. Jeg skal ha dose 2 i oktober, har forsøkt å få det fremskyndet men får nei fra vaksinesenteret. Nå blir vi jo alle tvunget tilbake på kontorer rundt om også, så bare å glede seg til å bli stappet full med korona før man har fått muligheten til å bli fullvaksinert. 4
Tuba Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Skjønner at dere er bekymret, men nå får Norge mange ekstra vaksinedoser så mest sannsynlig får dere dose 2 lenge før palnlagt. De estimerer at alle har fått tilbud om dose 2 innen midten av September. 5
BorderCollie Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Og hva med oss som ikke har fått dose 1? 13
Archer Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 BorderCollie skrev (1 minutt siden): Og hva med oss som ikke har fått dose 1? Finnes dere?😮 21
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Har tenkt på det samme, jeg får ikke min andre dose før i slutten av oktober.
Tough cookie Skrevet 13. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2021 Jeg flyttet fra en kommune til en annen 1. juli og meldte meg til vaksinering, men så ble det rot i systemet, og nå har jeg ventet snart 1 måned på vaksine. Ts
Mezzosoprena Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 Du kan jo selv fortsette med en del av smittetiltakene - de aller viktigste er jo å holde avstand og å vaske/sprite hender... Det kan du gjøre uavhengig av hva "alle andre" gjør. 16
Carrot Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Gjenåpning betyr jo ikke at man skal slutte ta forhåndsregler for egen del.. ? 10
2ro Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Carrot skrev (2 minutter siden): Gjenåpning betyr jo ikke at man skal slutte ta forhåndsregler for egen del.. ? Siden det virker kalkulert at smitten skal gå gjennom barn og ungdom så har ikke foreldre mulighet til det. Eller kanskje vi skal begynne å gå med masker hjemme? Med mindre vaksinen beskytter så mye som de håper så må man bare godta at en god del av oss kommer til å bli smittet. Forhåpentligvis blir få av oss veldig syke. 4
Sermina Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Dette er jo supert for oss gravide som har fått nei av legen til vaksinering. Med termin i oktober så er det ikke mye tid til vaksinering om de ombestemmer seg og i mellomtiden er man veldig utsatt for smitte når de åpnet opp. 6
Tough cookie Skrevet 13. august 2021 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2021 (endret) Sermina skrev (42 minutter siden): Dette er jo supert for oss gravide som har fått nei av legen til vaksinering. Med termin i oktober så er det ikke mye tid til vaksinering om de ombestemmer seg og i mellomtiden er man veldig utsatt for smitte når de åpnet Endret 13. august 2021 av Tough cookie
Lillemorbare Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 Jeg forstår overhodet ikke problemet. Topp at det åpnes opp, på ett eller annet tidspunkt må vi bare leve med viruset. Selv om kravene faller fra, så kan man likevel bruke hodet, følge smittevernsregler selv om man ikke må. Bruk munnbind, vask hendene, hold avstand, hold deg hjemme, gjør hva du vil. 9
Sermina Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 Tough cookie skrev (2 minutter siden): Du er ironisk nå sant? At jeg synes det et supert? Såklart. Jeg er superstressa for å ende opp med korona rett før fødsel og pr i dag har jeg fått nei til vaksine av legen min. 2
Ariadne# Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 Veldig mange kommuner praktiserer drop-in for første dose nå. Fullt mulig å reise til en annen kommune en din egen på drop-in. 1
Lillemorbare Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 (endret) Sermina skrev (1 minutt siden): At jeg synes det et supert? Såklart. Jeg er superstressa for å ende opp med korona rett før fødsel og pr i dag har jeg fått nei til vaksine av legen min. Selv om det åpnes opp så kan du følge smittevern om du ønsker. Du er ikke mer utsatt bare fordi regjeringen nå sier at de tar fingeren ut av spillet. Endret 13. august 2021 av Lillemorbare La til et ord 2
Carrot Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 2ro skrev (14 minutter siden): Siden det virker kalkulert at smitten skal gå gjennom barn og ungdom så har ikke foreldre mulighet til det. Eller kanskje vi skal begynne å gå med masker hjemme? Med mindre vaksinen beskytter så mye som de håper så må man bare godta at en god del av oss kommer til å bli smittet. Forhåpentligvis blir få av oss veldig syke. denne må du forklare, kalkulert at barn skal bli syke? Ikke en gang når mine barn hadde omgangssyke ble jeg syk, vet du hvorfor? Hygiene.. Jeg bare nevner det.. 6
Fiora Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 21 minutter siden, Teatrica said: Du kan jo selv fortsette med en del av smittetiltakene - de aller viktigste er jo å holde avstand og å vaske/sprite hender... Det kan du gjøre uavhengig av hva "alle andre" gjør. 16 minutter siden, Carrot said: Gjenåpning betyr jo ikke at man skal slutte ta forhåndsregler for egen del.. ? 3 minutter siden, Lillemorbare said: Jeg forstår overhodet ikke problemet. Topp at det åpnes opp, på ett eller annet tidspunkt må vi bare leve med viruset. Selv om kravene faller fra, så kan man likevel bruke hodet, følge smittevernsregler selv om man ikke må. Bruk munnbind, vask hendene, hold avstand, hold deg hjemme, gjør hva du vil. Jeg bruker både munnbind og er nøye med håndhygiene, men avstand er det jo umulig å holde. Virker som folk har et enormt behov for å smøre seg opp i alle mulige fremmede ute nå. En tur på butikken og man har fått minst et host rett opp i ansiktet og helst et par tre andre som har oppholdt seg landt under 50 cm innpå. Folk gir totalt beng nå, og da hjelper det lite at jeg skvetter unna med munnbindet mitt på i det folk hoster på meg. Blir ikke noe bedre når man må sitte tett i tett på kollektivtransport i rushen. 11
Sermina Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 Lillemorbare skrev (Akkurat nå): Selv om det åpnes opp så kan du følge smittevern om du ønsker. Du er ikke mer utsatt bare fordi regjeringen nå sier at de tar fingeren ut av spillet. Joda, men risikoen øker. Deler oppgang med mange mennesker og har regnet ut at et sted mellom 50-100 personer bruker samme inngangsdør som meg så det er ikke usannsynlig å bli smittet i gangene. I tillegg må vi holde barnet vårt hjemme fra barnehage og vi blir truet med at vi mister barnehageplassen om vi ikke benytter den innen 1 måned. Barnehagekontoret mener nemmelig smittevernet er så bra i barnehagene at de ikke vil utsette fristen til etter termin. Så i praksis er det ikke alltid like lett å isolere seg totalt. 3
Lillemorbare Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 Fiora skrev (Akkurat nå): Jeg bruker både munnbind og er nøye med håndhygiene, men avstand er det jo umulig å holde. Virker som folk har et enormt behov for å smøre seg opp i alle mulige fremmede ute nå. En tur på butikken og man har fått minst et host rett opp i ansiktet og helst et par tre andre som har oppholdt seg landt under 50 cm innpå. Folk gir totalt beng nå, og da hjelper det lite at jeg skvetter unna med munnbindet mitt på i det folk hoster på meg. Blir ikke noe bedre når man må sitte tett i tett på kollektivtransport i rushen. Jeg bruker munnbind selv jeg, og om jeg mener noen står for nære ber jeg dem holde avstand. 1
Anbefalte innlegg