AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Jeg vurderer å flytte til Drammen! Har tidligere bodd i Oslo, hvordan er Drammen annerledes? Eller likt? Tenker bo litt i utkanten, typ 10-15 min kjøretur til sentrum. Hvilke området rundt Drammen kan sammenlignes med områder rundt Oslo? Vil ikke havne på ‘’Grønnland’’ siden av Drammen, altså feil side... Anonymkode: 83462...915
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Jeg er oppvokst i Oslo, men bor i Drammen, for å få råd til stor bolig. Det bor mest innvandrere på Fjell, og en del på Strømsø. Jeg trives godt i Drammen, trodde jeg ville dra mye inn til Oslo, men er jo en del å gjøre her og. Så drar ikke inn så ofte. Anonymkode: c926f...b33
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er oppvokst i Oslo, men bor i Drammen, for å få råd til stor bolig. Det bor mest innvandrere på Fjell, og en del på Strømsø. Jeg trives godt i Drammen, trodde jeg ville dra mye inn til Oslo, men er jo en del å gjøre her og. Så drar ikke inn så ofte. Anonymkode: c926f...b33 Takk! 😄 Random spørsmål, men vet du om hvilke veier som kan bli veldig trafikkert med kø? Husker da jeg bodde i Moss, og det kunne ta en time å komme seg ut av Moss med bil... f eks Da jeg bodde i Oslo, så unngikk jeg Opera tunellen i rushen 😅 ts Anonymkode: 83462...915
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Drammen er veldig harry Anonymkode: 4b578...a80
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Drammen er veldig harry Anonymkode: 4b578...a80 Jaja 😂 samma det da! Jeg har også bodd i Fredrikstad og Sarpsborg, og DET er harry 😂 koste meg der også! Jeg har uansett en tro på at Drammen har blitt bedre enn før. Og med før, så mener jeg rike pappa gutter med alt for mye voks i håret, med hvite revna jeans 😎 De finnes vell ikke lenger? 😂 Eller de finnes, men har nok byttet ut de hvite buksene med pappa bukser litt utenfor byen ts Anonymkode: 83462...915 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Hei ts! Jeg har bodd mange år i Drammen og har familie der. Trivdes veldig godt! Men mann og jobb gjorde at jeg måtte flytte på meg dessverre. Jeg vet ikke hva som skal være harry med Drammen eller hva som gjør et sted harry da. Er det masse campingplasser? For det er det ikke noe av der. Uteliv? Jo det er jo mye uteliv i sentrum, men slik er det vel flere steder? Kø er det mye av på E18 utenfor byen, virker som om det går sport i å ha ulykker her og da stopper det ofte opp. I byen er Holmen-området håpløst i rush-tiden, men nå skal de vistnok bygge ny bro der så mulig det vil løse seg. Fjell er det mye bråk og getto, ville holdt meg unna der. Generelt er det mange invandrere og bråk i Drammen (like stor andel som i Oslo tror jeg). Men fortsatt mange fine omdråder da. På Strømsø er Danvik og Nybyen fine steder. På bragernes har du Øren, Toppenhaug og Strøtvet som de mest sentrale. Anonymkode: 816d7...526 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 Bedre med en dram i timen enn en time i Drammen. Neida, Drammen er et godt alternativ for folk som ikke ønsker å betale mer enn nødvendig for et hus. Kunne aldri bodd et annet sted enn Oslo, men vi forskjellige og håper at fler oppdager. Bra for Oslo at ikke alle bor her slik at fortettingen blir litt moderert. Anonymkode: a94b5...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 Hjelper ikke å shine opp byen når folkene som bor der er blodharry.. Anonymkode: 4b578...a80
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Drammen er supert! Er tilflytter selv, skulle bare bli her pga studier, men har snart bodd her i 15 år. Elsker Drammen ❤️ Anonymkode: c53a4...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Drammen er ikke harry lenger, og det bor da helt vanlige folk her - som alle andre steder 😂 Åssiden og Øren er fine og rolige bydeler utenfor sentrum, men hvis du kan kjøre 20 min så er jo Svelvik et enda bedre alternativ, som nå er under Drammen kommune. Skikkelig sørlandsidyll og mye lavere boligpriser. Mye sveitservillaer og sjø-nære eiendommer til salgs ofte, til en veldig rimelig penge. Enda nærmere Drammen har du også Nesbygda som ligger på vei utover mot Svelvik langs fjorden - med en liten skole, barnehage og strand i gangavstand. I rush-tiden er det trafikk gjennom hele sentrum, men du stamper sjelden lenger enn i 20 min utover vanlig kjøretid - det pleier å gå ganske radig. Anonymkode: 25057...c15 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hjelper ikke å shine opp byen når folkene som bor der er blodharry.. Anonymkode: 4b578...a80 Hva er et blodharry menneske? En som camper hver sommer og går i skinnvest? Tror ikke det er mer harry folk i Drammen enn i de fleste andre byer altså.. Anonymkode: 816d7...526 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 Bor i gamle Nedre Eiker kommune, som nå er en del av Drammen kommune, hvis du vil kikke utenfor gamle Drammen kommune. Det er 10-15 min inn til Drammen sentrum med bil. Gode bussforbindelser og togstasjon Anonymkode: 34c5b...a29 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er et blodharry menneske? En som camper hver sommer og går i skinnvest? Tror ikke det er mer harry folk i Drammen enn i de fleste andre byer altså.. Anonymkode: 816d7...526 Drammen er full av rånere. Anonymkode: 4b578...a80
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Drammen er full av rånere. Anonymkode: 4b578...a80 Vet du, der kan jeg være ganske enig. Det er et rånemiljø der dessverre. Dette er jo veldig mange som kommer fra områdene rundt også, Svelvik, Mjøndalen osv. Disse trekker inn til Drammen for å råne med rånervennene fra Drammen. Det er en uting. Anonymkode: 816d7...526
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei ts! Jeg har bodd mange år i Drammen og har familie der. Trivdes veldig godt! Men mann og jobb gjorde at jeg måtte flytte på meg dessverre. Jeg vet ikke hva som skal være harry med Drammen eller hva som gjør et sted harry da. Er det masse campingplasser? For det er det ikke noe av der. Uteliv? Jo det er jo mye uteliv i sentrum, men slik er det vel flere steder? Kø er det mye av på E18 utenfor byen, virker som om det går sport i å ha ulykker her og da stopper det ofte opp. I byen er Holmen-området håpløst i rush-tiden, men nå skal de vistnok bygge ny bro der så mulig det vil løse seg. Fjell er det mye bråk og getto, ville holdt meg unna der. Generelt er det mange invandrere og bråk i Drammen (like stor andel som i Oslo tror jeg). Men fortsatt mange fine omdråder da. På Strømsø er Danvik og Nybyen fine steder. På bragernes har du Øren, Toppenhaug og Strøtvet som de mest sentrale. Anonymkode: 816d7...526 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Drammen er ikke harry lenger, og det bor da helt vanlige folk her - som alle andre steder 😂 Åssiden og Øren er fine og rolige bydeler utenfor sentrum, men hvis du kan kjøre 20 min så er jo Svelvik et enda bedre alternativ, som nå er under Drammen kommune. Skikkelig sørlandsidyll og mye lavere boligpriser. Mye sveitservillaer og sjø-nære eiendommer til salgs ofte, til en veldig rimelig penge. Enda nærmere Drammen har du også Nesbygda som ligger på vei utover mot Svelvik langs fjorden - med en liten skole, barnehage og strand i gangavstand. I rush-tiden er det trafikk gjennom hele sentrum, men du stamper sjelden lenger enn i 20 min utover vanlig kjøretid - det pleier å gå ganske radig. Anonymkode: 25057...c15 Takk for god beskrivelse! 😄 Svelvik skal jeg ta en tur til og se hvordan er! 😊 Så jo veldig fint ut på bilder! Anonymkode: 83462...915
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bor i gamle Nedre Eiker kommune, som nå er en del av Drammen kommune, hvis du vil kikke utenfor gamle Drammen kommune. Det er 10-15 min inn til Drammen sentrum med bil. Gode bussforbindelser og togstasjon Anonymkode: 34c5b...a29 Ja det er jo interessant og et område jeg vil vurdere 😄 Hvordan er det der? ts Anonymkode: 83462...915
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drammen er full av rånere. Anonymkode: 4b578...a80 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du, der kan jeg være ganske enig. Det er et rånemiljø der dessverre. Dette er jo veldig mange som kommer fra områdene rundt også, Svelvik, Mjøndalen osv. Disse trekker inn til Drammen for å råne med rånervennene fra Drammen. Det er en uting. Anonymkode: 816d7...526 Jeg bryr meg heldigvis ikke om rånere 😅 Skjønner det kan være plagsomt for mange, men jeg syntes de er mer underholdene, med så mye rart de gjør 😂 Hvordan de kjører, burner, at de står stille og spiller teit høy musikk, kjører saaaaakte og kler seg helt tullete til tider 🤣 Jeg ler litt av de og går videre med dagen min 😅 ts Anonymkode: 83462...915 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 Hvordan er shopping mulighetene i Drammen? Både kjøpesenter og gå gater? 😊 ts Anonymkode: 83462...915
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan er shopping mulighetene i Drammen? Både kjøpesenter og gå gater? 😊 ts Anonymkode: 83462...915 Veldig mainstream. Kan ikke konkurrere med feks Bogstadveien og high end butikker i ring 1 Oslo. Anonymkode: 4b578...a80
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Drammen er veldig harry Anonymkode: 4b578...a80 Norge er harry. Anonymkode: 13fb6...168 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå