Gå til innhold

Ringe legekontoret for fornying av sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an, eller må jeg ha ny time? Var der for en uke siden og ble sykemeldt med en tilstand som sannsynligvis ikke går over på en stund. Forteller man om tilstanden til helsesekretæren i telefonen? Har ikke gjort dette før 😅

Anonymkode: 89750...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og spør 😊Vil tro du må ha time viss ikke legen har sagt noe annet.

Jeg har alltid fått ny time den dagen sykmeldingen går ut dersom det er sannsynlig at den skal forlenges.

Anonymkode: 5e0bf...c89

• Liker 2
Skrevet

Du ber bare om en time for forlenging av sykemelding. De forlenger ikke per telefon lengre. 

Anonymkode: 2eba4...2cc

Skrevet

Ring legesenteret, så får de legen til å ringe deg opp og snakke med deg, enten for å avklare videre sykemelding eller for å ordne ny time til dette.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du ber bare om en time for forlenging av sykemelding. De forlenger ikke per telefon lengre. 

Når sluttet de med det? Det er ikke så lenge siden jeg fikk forlenget sykemelding pr telefon. Jeg oppfattet det som at legen syntes det var greiest, både fordi det er vanskelig å få time på kort tid, og på grunn av korona og ønske om minst mulig nærkontakt.

Anonymkode: a22a3...bb9

• Liker 2
Skrevet

Har du en god lege gir de deg en mnd sykemelding i slengen. Hvis ikke, bytt fastlege. Helt til du finner en lege som ikke er kjip med sykemeldinger. 

Anonymkode: 31f77...edd

Skrevet

Ring og spør ja, men sannsynligvis må du prate med legen. Jeg måtte det, selv om jeg er kronisk syk og det var helt klart at jeg ikke ville bli bedre på det året jeg var sykemeldt. Brukte mye video, og det var veldig greit under korona og pga min helse.

Det gjorde egentlig godt å snakke med legen, han var forståelsesfull og hjalp å huske på at jeg f.eks måtte søke aap en stund før sykemelding gikk ut osv. 

Anonymkode: cb468...91a

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

For noe tull. 

Anonymkode: 97cb8...54d

Skrevet (endret)

Du kan sende melding via helsenorge. Gjorde jeg den perioden jeg måtte være sykemeldt. 

Endret av Anjatapinjata
Skrevet

Du må møte opp fysisk 

Anonymkode: f1231...53c

Skrevet

Jeg har tlf time med min lege en gang i mnd og får forlenget min sykemelding da. Trenger ikke møte opp. Men må jo snakke med legen ikke kun med sekretæren. Vi setter opp ny time hver mnd sammen. 

Anonymkode: 6060a...48b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du en god lege gir de deg en mnd sykemelding i slengen. Hvis ikke, bytt fastlege. Helt til du finner en lege som ikke er kjip med sykemeldinger. 

En god lege har interesse av at du blir frisk, ikke gi deg sykemeldinger på månedsvis av gangen. 

For en holdning. 

Anonymkode: 85951...129

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 11.57):

Jeg måtte ringe og forlenge en sykmelding i fjor og de har kun lov å forlenge 3 dager når det går overt tlf sa de. 

Anonymkode: 8b742...448

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 17.50):

En god lege har interesse av at du blir frisk, ikke gi deg sykemeldinger på månedsvis av gangen. 

For en holdning. 

Anonymkode: 85951...129

Ikke meg du svarte, men det sto 1 mnd og ikke månedsvis. Jeg var sykmeldt et halvt år i vår, for første gang i mitt liv! Vikarlege på første time gav meg 1 uke. Fastlegen sa da at en til to uker er ofte er nytteløst, fordi man stresser sånn med å bli frisk, og man skal tilbake til legen med en gang. De kjenner deg jo til en viss grad, og en del av jobben er å vurdere den enkelte pasient! Jeg fikk forøvrig forlenget og tlf, både pga koronasituasjonen og fordi legen kjente til min situasjon. Jeg var sykmeldt fordi jeg nesten møtte den berømte veggen. Nå er jeg tilbake i jobb, og med litt tilrettelegging og sunn fornuft har jeg trua på at jeg er over kneika og unngår mer sykmelding. Mye takket være en god fastlege! 

Anonymkode: 5da20...29f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 11.41):

Jo, det gjør de. Hos mitt legekontor iallefall. Spørs jo helt på diagnosen, men jeg fikk forlenget på den måten for under 1mnd siden.

Skal sies at legen sa under den fysiske legetimen at jeg kunne forlenge ved å ringe inn hvis jeg trengte det da. 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg måtte ringe og forlenge en sykmelding i fjor og de har kun lov å forlenge 3 dager når det går overt tlf sa de. 

Jeg fikk 2 uker forlenget sykmelding ved å ringe inn.

Skrevet

Jeg fikk forlenget ved å ringe inn 🙂 

Anonymkode: b2625...edd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: 97cb8...54d

Skrevet

Jeg fikk første gangs sykmld ved å sende mld til legen via legekontoret på nett. 

Anonymkode: cff60...da1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 11.41):

Åjoda, det gjør de. Hvis det er en lidelse man vet ikke er over som hokus pokus så er ikke det et problem. 

Anonymkode: 2f893...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...