Sugar&Spice Skrevet 28. april #421 Skrevet 28. april Amber skrev (8 timer siden): Ja men gav hun noen detaljer bl.a. om hvorfor hun var bevisstløs på fest..? Det jeg syns er mest fascinerende når mennesker insinuerer at voldtektsofferet må ta sin del av skylden når de er bevisstløse på fest, er at det sånn som i Linnis tilfelle da, hvor hun ikke engang var klar over overgrepet! Før politiet ga henne bevisene og anmeldte Marius, må hun allikevel eksplisitt si "jeg ble dopet ned", for å unngå victimblaming, men selv da er det fremdeles noen som sier "du må passe litt på da". Det er liksom umulig for noen mennesker å tenke én ren tanke: "hun ble utsatt for et overgrep". Punktum. Det må alltid være "hva er forsvaret ditt, hvorfor lot du dette skje?", eller "hvorfor henger du med han" etc. Det er aldri "han voldtok henne". Det er alltid et men, et spørsmåltegn, et krav om at offeret må svare for seg og sine handlinger bak. Men voldtektsmannen… der er det gresshopper, stillhet, nada. 18 30
Ninaen Skrevet 28. april #422 Skrevet 28. april Sugar&Spice skrev (2 timer siden): Det jeg syns er mest fascinerende når mennesker insinuerer at voldtektsofferet må ta sin del av skylden når de er bevisstløse på fest, er at det sånn som i Linnis tilfelle da, hvor hun ikke engang var klar over overgrepet! Før politiet ga henne bevisene og anmeldte Marius, må hun allikevel eksplisitt si "jeg ble dopet ned", for å unngå victimblaming, men selv da er det fremdeles noen som sier "du må passe litt på da". Det er liksom umulig for noen mennesker å tenke én ren tanke: "hun ble utsatt for et overgrep". Punktum. Det må alltid være "hva er forsvaret ditt, hvorfor lot du dette skje?", eller "hvorfor henger du med han" etc. Det er aldri "han voldtok henne". Det er alltid et men, et spørsmåltegn, et krav om at offeret må svare for seg og sine handlinger bak. Men voldtektsmannen… der er det gresshopper, stillhet, nada. Jeg har ikke vært fan av Mia og Linni, men må si at denne podcast-episoden var fin (selv om mye av det er vondt). Synes de har gode refleksjoner, utfyller hverandre godt, og utrolig bra med tema på sinne og synes Mia er så spot on. Vi hadde faktisk den diskusjonen i en gjeng voksne, med flere lærere, for noen uker siden. Det at barn ikke er vant til å se sinne, og at de derfor heller ikke forstår følelsen, og at det faktisk kan være skadelig. Jeg hadde besteforeldre som kunne krangle så busta føyk, men de snakket med oss og forklarte hvorfor de ble sinte i stemmen (mot hverandre, ikke oss altså), og at de hadde en regel om at de aldri la seg som uvenner. Tvert imot blåste de ut i en krangel for å få rydda i ting, og selv om de ikke alltid ble enige så la de seg som venner. Og det er utrolig fint å ha med seg. Og også dette med at temperament og sinne ikke er negativt og farlig, bare du lærer deg å kontrollere det. All ære til Linni for åpenhet her, og Mia som støtter på den måten hun gjør. 14 1 3
Amber Skrevet 28. april #423 Skrevet 28. april Sugar&Spice skrev (7 timer siden): Det jeg syns er mest fascinerende når mennesker insinuerer at voldtektsofferet må ta sin del av skylden når de er bevisstløse på fest, er at det sånn som i Linnis tilfelle da, hvor hun ikke engang var klar over overgrepet! Før politiet ga henne bevisene og anmeldte Marius, må hun allikevel eksplisitt si "jeg ble dopet ned", for å unngå victimblaming, men selv da er det fremdeles noen som sier "du må passe litt på da". Det er liksom umulig for noen mennesker å tenke én ren tanke: "hun ble utsatt for et overgrep". Punktum. Det må alltid være "hva er forsvaret ditt, hvorfor lot du dette skje?", eller "hvorfor henger du med han" etc. Det er aldri "han voldtok henne". Det er alltid et men, et spørsmåltegn, et krav om at offeret må svare for seg og sine handlinger bak. Men voldtektsmannen… der er det gresshopper, stillhet, nada. Siden du siterer meg; Du tillegger meg meninger jeg IKKE har. Det vil jeg ha meg frabedt. Du er helt på jordet hvis du tolket et spørsmål jeg stilte på denne måten. Jeg var kun nysgjerrig på hva som har skjedd, that all. 3 1
Bibbi_ Skrevet 28. april #424 Skrevet 28. april Jeg følger Linni, men nå er hun borte. Flere som ikke får opp noen snapper fra henne?
Sugar&Spice Skrevet 28. april #425 Skrevet 28. april Amber skrev (12 minutter siden): Siden du siterer meg; Du tillegger meg meninger jeg IKKE har. Det vil jeg ha meg frabedt. Du er helt på jordet hvis du tolket et spørsmål jeg stilte på denne måten. Jeg var kun nysgjerrig på hva som har skjedd, that all. Jeg siterte deg og det du sa, og snakket videre om temaet. Uten å egentlig henvende meg til deg. Jeg skrev "det som jeg syns er mest fascinerende er mennesker som…" - altså ikke deg direkte. Jeg er enig i at jeg kunne vært tydeligere på at det ikke nødvendigvis VAR DEG, men på den andre siden syns jeg heller ikke at det kom spesielt tydelig frem at du IKKE drev med nøyaktig det jeg tok opp som tema heller… 3 1
Istapp Skrevet 29. april #426 Skrevet 29. april I en episode av "Førstemann til Verdens ende" (episoden når Linni står å haiker), så sier jo Mia: "Du må 'kje stå sånn me rauå Linni, det kan misforstås". Så hvordan man kler seg, hvordan man ter seg, har faktisk en påvirkning på hvordan omgivelsene opplever, tolker og forstår en. Skriver ikke dette for, at jeg mener det er greit det som Linni har blitt vist av politiet fra MBHs bildeenheter er greit, men som et lite varsku her om at hver og en har vi et ansvar for oss selv, vår valg og hvilke konsekvenser valg kan få hvis vi ikke reflekterer over hvordan vi fremstiller oss selv. Men da tenker jeg fullt og helt på bevisste valg som gjøres og ikke, jeg presiserer IKKE slik som i Linnis tilfelle og andre ofre her som politiet formidler som bevisstløse eller uten å være istand til å ivareta seg selv. 1 3
Embla82 Skrevet 2. mai #427 Skrevet 2. mai Istapp skrev (På 29.4.2025 den 15.25): I en episode av "Førstemann til Verdens ende" (episoden når Linni står å haiker), så sier jo Mia: "Du må 'kje stå sånn me rauå Linni, det kan misforstås". Så hvordan man kler seg, hvordan man ter seg, har faktisk en påvirkning på hvordan omgivelsene opplever, tolker og forstår en. Skriver ikke dette for, at jeg mener det er greit det som Linni har blitt vist av politiet fra MBHs bildeenheter er greit, men som et lite varsku her om at hver og en har vi et ansvar for oss selv, vår valg og hvilke konsekvenser valg kan få hvis vi ikke reflekterer over hvordan vi fremstiller oss selv. Men da tenker jeg fullt og helt på bevisste valg som gjøres og ikke, jeg presiserer IKKE slik som i Linnis tilfelle og andre ofre her som politiet formidler som bevisstløse eller uten å være istand til å ivareta seg selv. Det går helt fint å si preventivt at folk ikke bør drikke for mye (men da bør man si det til begge kjønn). For det er ikke lurt. Men når noen er offer for noe så holder man kjeft. Samme om en mann blir ranet, da trenger ikke første kommentar være «ikke lurt å gå alene på kvelden da». Når noen er offer for en handling som ikke er grei eller rett og slett ulovlig så fokuserer vi på den som gjør den ugreie handlingen, og bare det. 7 6
Cami9 Skrevet 14. mai #428 Skrevet 14. mai Istapp skrev (På 29.4.2025 den 15.25): I en episode av "Førstemann til Verdens ende" (episoden når Linni står å haiker), så sier jo Mia: "Du må 'kje stå sånn me rauå Linni, det kan misforstås". Så hvordan man kler seg, hvordan man ter seg, har faktisk en påvirkning på hvordan omgivelsene opplever, tolker og forstår en. Skriver ikke dette for, at jeg mener det er greit det som Linni har blitt vist av politiet fra MBHs bildeenheter er greit, men som et lite varsku her om at hver og en har vi et ansvar for oss selv, vår valg og hvilke konsekvenser valg kan få hvis vi ikke reflekterer over hvordan vi fremstiller oss selv. Men da tenker jeg fullt og helt på bevisste valg som gjøres og ikke, jeg presiserer IKKE slik som i Linnis tilfelle og andre ofre her som politiet formidler som bevisstløse eller uten å være istand til å ivareta seg selv. Enig med deg… Hørte nettopp på podcasten til linni og mia, og er så rart å høre linni si at hun har vært veldig opptatt av å «skjerme» sønnen sin. Skjermer man sønnen sin ved å spille på sex? Ref. pupper all over the place, eller klarer hun ikke la være pga at hun tenker puppene er karrieren hennes? Sønnen hennes er blitt tenåring nå! 15
Granneman82 Skrevet 15. mai #429 Skrevet 15. mai Cami9 skrev (9 timer siden): Enig med deg… Hørte nettopp på podcasten til linni og mia, og er så rart å høre linni si at hun har vært veldig opptatt av å «skjerme» sønnen sin. Skjermer man sønnen sin ved å spille på sex? Ref. pupper all over the place, eller klarer hun ikke la være pga at hun tenker puppene er karrieren hennes? Sønnen hennes er blitt tenåring nå! Sa ho virkelig det, at ho er opptatte av å skjerme sønnen?? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt. Ho gjør jo det stikk motsatte! Kler seg som en vårkåt 16 åring og oppfører seg som ho har kronisk løpetid, kliner seg innpå alt av mannfolk ho kjenner og alle er "beste beste bestevenn", og alt dette vises helt åpent på snap🙈🙈🙈🙈😬😬😬😬 21 3
velociraptor Skrevet 15. mai #430 Skrevet 15. mai K_mb skrev (På 27.4.2025 den 23.57): Ok. Ser flere har brukt det på motsatt måte så beklager misforståelsen. Jeg har ikke sett et eneste eksempel på det, kun ironisk bruk, som i at han er mammas lille gullgutt - lille Marius med det åpne blikket, voldsmannen, voldtektsutøveren, luksusdyret uten egen inntekt. 1
Cami9 Skrevet 15. mai #431 Skrevet 15. mai Granneman82 skrev (6 timer siden): Sa ho virkelig det, at ho er opptatte av å skjerme sønnen?? Det er faen meg det dummeste jeg har hørt. Ho gjør jo det stikk motsatte! Kler seg som en vårkåt 16 åring og oppfører seg som ho har kronisk løpetid, kliner seg innpå alt av mannfolk ho kjenner og alle er "beste beste bestevenn", og alt dette vises helt åpent på snap🙈🙈🙈🙈😬😬😬😬 Ja, hun har sagt det opptil flere ganger i podcasten. Med en sønn som er ungdom så er det kanskje også greit å slutte å ta bilder/filmer i akt med kjæreste også spør du meg (snakker ikke om MBH her) men exen som hun sier har spredd bilder/videoer av henne/dem…. 2
Bibbi_ Skrevet 15. mai #432 Skrevet 15. mai Cami9 skrev (4 timer siden): Ja, hun har sagt det opptil flere ganger i podcasten. Med en sønn som er ungdom så er det kanskje også greit å slutte å ta bilder/filmer i akt med kjæreste også spør du meg (snakker ikke om MBH her) men exen som hun sier har spredd bilder/videoer av henne/dem…. Så det er Linni sin feil at eksen sprer private bilder av henne? 4 1
Cami9 Skrevet 15. mai #433 Skrevet 15. mai Bibbi_ skrev (1 time siden): Så det er Linni sin feil at eksen sprer private bilder av henne? Absolutt ikke, men hun har opplevd spredning og stjålte bilder/videoer lenge før denne exen… Også fortsetter man liksom, så blir det delt igjen og igjen 3
Xstrella Skrevet 6. juni #434 Skrevet 6. juni Linni blir 40 år om 5 mnd. Hun dukket opp på snapchat med trutmunn og giga restylanelepper. Hvorfor? 8 1
baldrian Skrevet 6. juni #435 Skrevet 6. juni Hun skal være med i "Mødre" på viaplay til høsten, som eneste tenåringsmor. Alle de andre har babyer: https://presse.viaplaygroup.no/post/slik-blir-hosten-pa-viaplay-1 (langt nede i artikkelen, etter mye annet- eh - interessant stoff) Omtale her også: https://www.kk.no/mamma/kommer-enda-mer-pa-innsiden-i-ny-serie/83184400
nøtta Skrevet 27. juni #436 Skrevet 27. juni Hvilken eks var det som delte bilder av de? Hørte nett på podcast episoden der hun forteller om Marius og da kom det frem at hadde skjedd 1
Cami9 Skrevet 27. juni #437 Skrevet 27. juni Nå er hun ute i media og skriker igjen… Hvis hun er lei og forbanna, hvorfor stile opp til intervjuer og artikler igjen og igjen? Hun hadde fått fred fra pressen ved å bare ignorere dem, men det gidder hun ikke. Trist det hun har blitt utsatt for, 100 %., men slutt å melk liksom… 6 1
Xstrella Skrevet 27. juni #438 Skrevet 27. juni nøtta skrev (3 timer siden): Hvilken eks var det som delte bilder av de? Hørte nett på podcast episoden der hun forteller om Marius og da kom det frem at hadde skjedd Hun var sammen med han 11 år yngre duden i 2018.
Fantorangen-Oslo Skrevet 27. juni #439 Skrevet 27. juni Cami9 skrev (1 time siden): Nå er hun ute i media og skriker igjen… Hvis hun er lei og forbanna, hvorfor stile opp til intervjuer og artikler igjen og igjen? Hun hadde fått fred fra pressen ved å bare ignorere dem, men det gidder hun ikke. Trist det hun har blitt utsatt for, 100 %., men slutt å melk liksom… Nå vil hun ikke ha masse bad press i media ifm Marus-saken(e). Hun vil ha presse linket til det nye programmet hun deltar i, hvis ikke blir det på hennes premisser som her, via hennes snap. Hun sier hun ikke ønsker å uttale seg, men det var jo et langt innlegg som beskriver hva hun føler og tenker.
Anya66 Skrevet 27. juni #440 Skrevet 27. juni (endret) Cami9 skrev (På 15.5.2025 den 19.56): Endret 27. juni av Anya66 Fant svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå