AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Si at du har møtt en mann på Tinder. Dere matcher, utveksler Snapchat/Facebook etc. Han er litt lunken i begynnelsen før han blir skikkelig ivrig og sender deg melding/snap flere ganger hver eneste dag. Kanskje man sender hverandre litt utfordrende meldinger/bilder. Dere skriver i en måneds tid før dere endelig avtaler å møtes. Daten går fantastisk! Praten går lett og den seksuelle spenningen er å ta og føle på over noen drinker. Det ender med sex og du overnatter... Dagen etter er han kald og frokosten er klein. Du drar tidlig (etter at han gjerne kommer med en konstruert historie om en kamerat som trenger hjelp etc.) og kontakten blir lunken og dør etterhvert ut. Spenningen og betattheten er byttet ut med anger, dårlig selvfølelse og selvtilliten har fått seg en real knekk. Var jeg ikke bra nok? Lignet jeg ikke på bildene? Hadde jeg sex med han for tidlig? Det er en så dårlig følelse som jente å sitte igjen med når man har gitt "alt" av seg selv. Og dette er så ufattelig vanlig har jeg inntrykk av (har vært der selv). Han her forklarer det så ufattelig bra og det gir så enormt mye mening: Anonymkode: 81f93...528 4
CorvusCorax Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 (endret) Kontakten dør etter hvert vil jeg ikke si er ghosting. Om man er ghostet så er det blokkering, og personen er borte med engang... Fading, som du beskriver er mer vanlig. Og det skjer vel fordi man ikke har helt kjemi. Endret 13. august 2021 av CorvusCorax 9
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Utrolig stygt gjort, og grunnen til at jeg ville holdt meg langt unna å ha sex med folk jeg ikke var i et stabilt parforhold med. 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Gjenferdet skrev (7 minutter siden): Utrolig stygt gjort, og grunnen til at jeg ville holdt meg langt unna å ha sex med folk jeg ikke var i et stabilt parforhold med. En kvinne ville ikke ha kontakt med meg mer etter sex, selv om hun sa jeg hadde stor penis. Anonymkode: 961e5...129 2
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Dette er jo ikke ghosting. Men er dette så stygt da? Han har jo ikke lovet dama evig troskap, selv om de har hatt sex. 10
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Gjenferdet skrev (8 minutter siden): Utrolig stygt gjort, og grunnen til at jeg ville holdt meg langt unna å ha sex med folk jeg ikke var i et stabilt parforhold med. Tror jeg må være overtrøtt. For jeg skjønner det ikke. Hvorfor er dette stygt? Har han lurt henne på noen måte? 🤔 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 2 minutter siden, Hannah80 said: Dette er jo ikke ghosting. Men er dette så stygt da? Han har jo ikke lovet dama evig troskap, selv om de har hatt sex. Fading var vel mer passende begrep, men er nok nok av de som blir ghostet også kan jeg tenke meg. Men da snakker man drittsekker indeed, for det er bare feigt og dårlig gjort. At man mister interessen er en helt ærlig sak og spesielt når mange menn kanskje forveksler forelskelse med biologiske og seksuelle drifter. Forskjellen er om han har baller nok til å forklare grunnen for at kontakten blir lunken i ettertid, men han er på ingen måte pliktig til å måtte forklare noe som helst. Videoen var vel mer forklarende på hvorfor ting blir som de blir i ettertid, og kanskje i mange tilfeller så vet de ikke det selv, bare at kvinnen er mindre attraktiv enn før man hadde sex. Nei, man har ikke blitt lovet noe som helst, men som jente så tenker man ofte på om man ikke er bra nok etc. Selv om man kanskje er ute etter kun en ting selv. Biologien vår har ikke kommet så langt evolusjonsmessig at p-piller er naturlig 😅 Vi er vel mer programmert til å velge partner med omhu og få barn med den vi har sex med. Psykologien og biologien rundt dette er utrolig interessant og fascinerende tema synes jeg. Anonymkode: 81f93...528 2
Silva Pluvialis Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 (endret) Hannah80 skrev (20 minutter siden): Tror jeg må være overtrøtt. For jeg skjønner det ikke. Hvorfor er dette stygt? Har han lurt henne på noen måte? 🤔 Det er jo stygt gjort å fase noen ut etter sex, uten forklaring? Hvis man ikke var interessert i personen, burde man ha sagt det før sex - ikke latt personen tro at man var interessert i noe mer hvis det ikke var sant. Ellers kan jo personen føle seg lurt. Det er klart at man kan være interessert, i utgangspunktet, og så gå over til å bli uinteressert etter sex. Det er jo en ærlig sak, men da bør man være ærlig og hyggelig, ikke bare bli helt kald og avvisende. Sex er veldig intimt og privat. Det må være vondt å bli avvist etter å ha sluppet et annet menneske så tett innpå seg. Endret 13. august 2021 av Gjenferdet 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Det er jo stygt gjort å fase noen ut etter sex, uten forklaring? Hvis man ikke var interessert i personen, burde man ha sagt det før sex - ikke latt personen tro at man var interessert i noe mer hvis det ikke var sant. Ellers kan jo personen føle seg lurt. Det er klart at man kan være interessert, i utgangspunktet, og så gå over til å bli uinteressert etter sex. Det er jo en ærlig sak, men da bør man være ærlig og hyggelig, ikke bare bli helt kald og avvisende. Sex er veldig intimt og privat. Det må være vondt å bli avvist etter å ha sluppet et annet menneske så tett innpå seg. Jeg er kvinne og har dumpet menn etter sex. Jeg var real nok til å si at dette ikke føltes riktig da, men jeg tror ikke det gjorde det så mye bedre. Anonymkode: 0875f...454 3
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Det er jo stygt gjort å fase noen ut etter sex, uten forklaring? Hvis man ikke var interessert i personen, burde man ha sagt det før sex. Ellers kan jo personen føle seg lurt og ønske noe mer. Det er klart at man kan være interessert og så gå over til å bli uinteressert etter sex, og det er jo på sett og vis en ærlig sak, men da bør man være ærlig, ikke bare bli helt kald og avvisende. Sex er veldig intimt og privat. Det må være vondt å bli avvist etter å ha sluppet et annet menneske så tett innpå seg. Jo, skjønner det:) Men i hovedinnlegget så ble det beskrevet at kontakten ble lunken, og etterhvert døde ut. Men anyway. Har man sex på første date( eller tredje) , så risikerer man jo å bli "dumpet" etterpå. Det gjelder både for menn og kvinner. Selv så setter jeg meg ikke i slike situasjoner. Og da risikerer jeg heller ikke å bli avvist eller såret. 5
CorvusCorax Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Gjenferdet skrev (6 minutter siden): Det er jo stygt gjort å fase noen ut etter sex, uten forklaring? Hvis man ikke var interessert i personen, burde man ha sagt det før sex - ikke latt personen tro at man var interessert i noe mer hvis det ikke var sant. Ellers kan jo personen føle seg lurt. Det er klart at man kan være interessert, i utgangspunktet, og så gå over til å bli uinteressert etter sex. Det er jo en ærlig sak, men da bør man være ærlig og hyggelig, ikke bare bli helt kald og avvisende. Sex er veldig intimt og privat. Det må være vondt å bli avvist etter å ha sluppet et annet menneske så tett innpå seg. Kan jo hende sexen var dårlig. 2
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fading var vel mer passende begrep, men er nok nok av de som blir ghostet også kan jeg tenke meg. Men da snakker man drittsekker indeed, for det er bare feigt og dårlig gjort. At man mister interessen er en helt ærlig sak og spesielt når mange menn kanskje forveksler forelskelse med biologiske og seksuelle drifter. Forskjellen er om han har baller nok til å forklare grunnen for at kontakten blir lunken i ettertid, men han er på ingen måte pliktig til å måtte forklare noe som helst. Videoen var vel mer forklarende på hvorfor ting blir som de blir i ettertid, og kanskje i mange tilfeller så vet de ikke det selv, bare at kvinnen er mindre attraktiv enn før man hadde sex. Nei, man har ikke blitt lovet noe som helst, men som jente så tenker man ofte på om man ikke er bra nok etc. Selv om man kanskje er ute etter kun en ting selv. Biologien vår har ikke kommet så langt evolusjonsmessig at p-piller er naturlig 😅 Vi er vel mer programmert til å velge partner med omhu og få barn med den vi har sex med. Psykologien og biologien rundt dette er utrolig interessant og fascinerende tema synes jeg. Anonymkode: 81f93...528 Ja, temaet er veldig interessant:) Selv så har jeg ikke sex for å reprodusere meg selv, da jeg er skeiv🤭 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): En kvinne ville ikke ha kontakt med meg mer etter sex, selv om hun sa jeg hadde stor penis. Anonymkode: 961e5...129 Antagelig ville hun ikke ha kontakt med deg FORDI du hadde stor penis😣 Anonymkode: cae0a...ce9 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 Gjenferdet skrev (22 minutter siden): Det er jo stygt gjort å fase noen ut etter sex, uten forklaring? Hvis man ikke var interessert i personen, burde man ha sagt det før sex - ikke latt personen tro at man var interessert i noe mer hvis det ikke var sant. Ellers kan jo personen føle seg lurt. Det er klart at man kan være interessert, i utgangspunktet, og så gå over til å bli uinteressert etter sex. Det er jo en ærlig sak, men da bør man være ærlig og hyggelig, ikke bare bli helt kald og avvisende. Sex er veldig intimt og privat. Det må være vondt å bli avvist etter å ha sluppet et annet menneske så tett innpå seg. Singelsexlivet handler ofte om å lure hverandre. Hadde en mann vært ærlig på forhånd om at han kun var ute etter sex, ville det vært mye mindre sannsynlig at han fikk napp hos dama. Ikke lett den der. Sex blir et skittent spill uansett hvordan man vrir og vender på det. Forøvrog enig at man bør ha guts nok til å være ærlig etterpå i det minste. Si rett ut at kjemien ikke var der likevel. Det vill vært mindre vondt for den andre parten enn total avvisning. Men det det er mer ubehagelig og dermed velges den enkleste utveien. ‘Ghosting eller fading’. Anonymkode: cae0a...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 Hannah80 skrev (19 minutter siden): Ja, temaet er veldig interessant:) Selv så har jeg ikke sex for å reprodusere meg selv, da jeg er skeiv🤭 Ja dette har jeg ofte lurt på. Om sexmarkadet er enklere eller vanskeligere for ‘skeive? Menn eller kvinner? Har vært med skeive venninner på skeive utesteder, og sjekkefaktoren er mye tydelige og enklere der får jeg inntrykk av. Både for kvinner og menn. Min skeive venninnne hadde MYE sex med andre damer da hun var singel. Var det fordi hun var mer sjarmerende? Pen? Hun er utadvendt og midt på treet det vi kaller ‘søt’/pen. Kjæresten hennes i dag er svært rolig og sjenert, og ‘kul’/rocka’. Begge har masse seksuell erfaring med andre damer. Kanskje det er lettere for kvinner å få sex med andre kvinner? Enn for menn å skaffe sex med kvinner? Hva med menn som er ute etter menn? Noen som har erfaring eller kjenner forskning på dette?😅 Anonymkode: cae0a...ce9
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja dette har jeg ofte lurt på. Om sexmarkadet er enklere eller vanskeligere for ‘skeive? Menn eller kvinner? Har vært med skeive venninner på skeive utesteder, og sjekkefaktoren er mye tydelige og enklere der får jeg inntrykk av. Både for kvinner og menn. Min skeive venninnne hadde MYE sex med andre damer da hun var singel. Var det fordi hun var mer sjarmerende? Pen? Hun er utadvendt og midt på treet det vi kaller ‘søt’/pen. Kjæresten hennes i dag er svært rolig og sjenert, og ‘kul’/rocka’. Begge har masse seksuell erfaring med andre damer. Kanskje det er lettere for kvinner å få sex med andre kvinner? Enn for menn å skaffe sex med kvinner? Hva med menn som er ute etter menn? Noen som har erfaring eller kjenner forskning på dette?😅 Anonymkode: cae0a...ce9 Nå er jeg ikke ute på sjekkemarkedet lenger. Jeg har blitt bitter og skilt 🤭 Men jeg hører hele tiden fra mine lesbiske venninner, at det er "umulig" å finne seg en kjæreste. For damene er kun ute etter sex. Eller noe kortvarig. Men kanskje de leter på feil steder? Dette gjelder i større byer. Kjenner også lesbiske som aldri får seg noe. Men ikke så rart når de er omtrent den eneste skeive i mils omkrets 🤭 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 Man må ta det med en klype salt når folk setter seg i offerrollen og sier de blir ghostet... Anonymkode: 2d9f8...244
Engel Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 Det er uansett ikke hyggelig å bare fade noen ut etter man har møttes uten å si noe om årsaken, selv om de fleste skjønner at det er fordi det ikke var nok interesse der. Det er nå en ting. I eksempelet du beskriver ts så er det jo din egen feil at det ble etter sex. har man sex på første date så må man forstå at det på det stadiet ikke betyr annet enn at man har lyst på hverandre seksuelt der og da. Sjansen for å bli dumpet er større enn at det blir et varig forhold, slik det er etter alle første dater, uansett sex eller ei. Den risikoen vet man, og må selv ta ansvar for i forhold til sine følelser. Dere var to om å velge å ha sex. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Antagelig ville hun ikke ha kontakt med deg FORDI du hadde stor penis😣 Anonymkode: cae0a...ce9 Når ble sto kuk negativt? Heller stor enn en liten som jeg ikke kjenner er inni. Anonymkode: fe822...48d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 Dette er ikke ghosting og ikke er det stygt gjort heller. Du har alt for høye forhåpninger og bør være mer avmålt til du er tryggere på relasjonen. Det er heeelt normalt at menn ikke gidder mer når de har fått det de ønsket. Gjør som meg: ta høyde for at de ikke ønsker mer etter sex. Og bli heller positivt overrasket dersom de faktisk er på jakt etter noe seriøst. Hvis du skal bli skuffet og såret av slikt vil jeg anbefale deg å holde deg unna dating og tinder. Anonymkode: c42b1...cd3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå