AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Jeg har brukt Epiduo i 6 uker nå og ser egentlig ingen forskjell. Har fått mer kviser og ellers er huden helt lik som før. Huden har også blitt ekstremt sensitiv og den svir, flasser og er rød. Jeg begynte å bruke den hver dag siden det var det legen skrev, men nå bruker jeg den kun 2-3 ganger i uka og allikevel er huden sånn. Jeg bruker min vanlige hudpleie utenom det, men har kuttet ut produktene som behandler akne. Renser og tilfører fukt. Jeg har lest litt på nettet og leser at huden kan bli sånn i begynnelsen, men så tolerere huden virkestoffene bedre etter hvert. Lurer på hvor lang tid det skal ta for det virker ikke som min hud liker dette særlig godt. Jeg orker ikke å fortsette med det om jeg må gå rundt sånn her. Bare lurte på hvordan Epiduo fungerte for andre? Anonymkode: 5255c...e3c
Irja Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Har brukt den i fire uker nå. Ingen bedring, bare veldig tørr hud ☹️
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Jeg tror du må gå på den og en antibiotikakur samtidig for å se noen bedring. Anonymkode: ab4e3...116
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Hm, ok. Mulig jeg skal spørre legen om det, men kjipt å gå rundt sånn her. Hadde trodd at jeg kom til å se litt bedring, men huden er i hvert fall litt mindre fet enn den pleier å være. Ikke at det er så mye bedre at den er tørr. Anonymkode: 5255c...e3c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Tror det tok ca 6 mnd før jeg opplevde noe bedring. Når det gjelder huden må man være tålmodig dessverre. Anonymkode: 89c32...c27
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Jeg hadde lenge veldig god effekt av epiduo. Brukte den til «vedlikehold» noen år etter avsluttet kur med isotretinoin. Dessverre er den veldig dårlig å kombinere med sol. Kanskje det er det som har gått galt? Uansett har jeg nå byttet den ut med La roche posay duo+ morgen og kveld samt effaclar rensegel. Huden har blitt kjempefin. Anonymkode: 3d303...d47
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde lenge veldig god effekt av epiduo. Brukte den til «vedlikehold» noen år etter avsluttet kur med isotretinoin. Dessverre er den veldig dårlig å kombinere med sol. Kanskje det er det som har gått galt? Uansett har jeg nå byttet den ut med La roche posay duo+ morgen og kveld samt effaclar rensegel. Huden har blitt kjempefin. Anonymkode: 3d303...d47 Jeg tror ikke det. Har brukt solkrem og kun brukt den om kvelden, men i begynnelsen brukte jeg kun epiduo og ingen fuktighetskrem i tillegg. Tror ikke det var så lurt. Huden er litt mindre tørr nå når jeg bruker fuktighetskrem i tillegg. Jeg skal prøve litt til og høre med legen om jeg kanskje kan prøve antibiotika i tillegg. Anonymkode: 5255c...e3c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Min datter brukte den og merket heller Ingen endring, byttet til zalna gel og når er huden mye mye bedre. Anonymkode: dbbdf...085
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke det. Har brukt solkrem og kun brukt den om kvelden, men i begynnelsen brukte jeg kun epiduo og ingen fuktighetskrem i tillegg. Tror ikke det var så lurt. Huden er litt mindre tørr nå når jeg bruker fuktighetskrem i tillegg. Jeg skal prøve litt til og høre med legen om jeg kanskje kan prøve antibiotika i tillegg. Anonymkode: 5255c...e3c Jeg brukte den kun om natta - krise å være ute i sola om dagen likevel. Men da hadde jeg ikke solkrem over da. Fuktighetskrem må man bruke. Den kan du ta oppå epiduo, ikke under. Hvilken solkrem bruker du? I sommer oppdaget jeg la roche posay anthelios el.l - laget for aknehud. Kjempebra. Om du har mange kviser ville jeg bedt om isotretinoin framfor antibiotika. Anonymkode: 3d303...d47
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Skrevet 14. august 2021 Eneste den gjorde var å bleke putetrekkene mine. Måtte på antibiotika istedenfor Anonymkode: ce1e8...2b1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg brukte den kun om natta - krise å være ute i sola om dagen likevel. Men da hadde jeg ikke solkrem over da. Fuktighetskrem må man bruke. Den kan du ta oppå epiduo, ikke under. Hvilken solkrem bruker du? I sommer oppdaget jeg la roche posay anthelios el.l - laget for aknehud. Kjempebra. Om du har mange kviser ville jeg bedt om isotretinoin framfor antibiotika. Anonymkode: 3d303...d47 Ja, bruker den kun om kvelden og det var det legen sa at jeg skulle gjøre på grunn av solen. Har fuktighetskrem oppå ja. Jeg husker ikke helt hva den heter. Dr. ceuracle eller noe sånt. Solfaktor 50. Jeg har brukt den fra la roche posay, men likte ikke den. Nei, tror ikke at jeg har alvorlig nok akne til å få isotretinoin. Hvis jeg hadde spurt da jeg var i 20-årene så hadde jeg nok fått det. Nå har jeg litt kviser, masse hudormer og ekstremt fet hud. Har prøvd alt mulig av hudpleie, men ingenting fungerer særlig godt. Anonymkode: 5255c...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, bruker den kun om kvelden og det var det legen sa at jeg skulle gjøre på grunn av solen. Har fuktighetskrem oppå ja. Jeg husker ikke helt hva den heter. Dr. ceuracle eller noe sånt. Solfaktor 50. Jeg har brukt den fra la roche posay, men likte ikke den. Nei, tror ikke at jeg har alvorlig nok akne til å få isotretinoin. Hvis jeg hadde spurt da jeg var i 20-årene så hadde jeg nok fått det. Nå har jeg litt kviser, masse hudormer og ekstremt fet hud. Har prøvd alt mulig av hudpleie, men ingenting fungerer særlig godt. Anonymkode: 5255c...e3c Om du går til en privat hudlege og sier at kvisene tærer på deg psykisk og hemmer deg i livsutfoldelsen, så får du helt sikkert isotretinoin. Anonymkode: 3d303...d47
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du går til en privat hudlege og sier at kvisene tærer på deg psykisk og hemmer deg i livsutfoldelsen, så får du helt sikkert isotretinoin. Anonymkode: 3d303...d47 Altså om du ber spesifikt om det. Anonymkode: 3d303...d47
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du går til en privat hudlege og sier at kvisene tærer på deg psykisk og hemmer deg i livsutfoldelsen, så får du helt sikkert isotretinoin. Anonymkode: 3d303...d47 Det høres litt dramatisk ut, men det plager meg ganske mye vil jeg si. Spesielt den fete huden. Bare det blir en anelse varmt eller litt tett i et rom så ser det ut som jeg har smurt olje i ansiktet. Så føler meg ofte stygg på grunn av det. Men skal prøve litt til med dette først tenker. Jeg har veldig lyst til å bli kvitt det eller i det minste minske plagene jeg har med huden. Anonymkode: 5255c...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 Prøv tretinoin. Det er noe jeg skal prøve snart. Jeg har heller ikke hatt god effekt av Epiduo. Anonymkode: 62398...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå