Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! 

Jeg kom innom her og tenke jeg ville høre litt erfaringer fra andre angående noen tanker forloveden min og jeg har. Jeg og forloveden min tenker på baby.. baby er noe vi ønsker oss sterkt og gleder oss til. Vi er unge, friske, sporty og har tid og energi til det, MEN jeg studerer. Vi er 25 og 26 år gamle. 

Jeg har endometriose og PCOS, to ting som kan komplisere babydrømmen.. vi vil derfor ikke utsette babydrømmen for lenge.. kanskje jeg ikke kan få barn når jeg er 35..36 år slik mange andre kvinner kan.. jeg har ustabil menstruasjon, det har jeg hatt siden jeg fikk menstruasjon side  jeg var 13 år.. det er ikke alltid jeg får menstruasjon og eggløsning i det hele tatt...

Vi lurer derfor på om at selv om jeg er i studier ennå (kanskje romslige studier, mye selvstudier) og har 3 år igjen til fullført master så kanskje det går greit å prøve allerede nå med å få baby... kanskje vi komemr til å bruke 2-3 år? Hvem vet.. 

eller skal jeg ikke stresse og heller tenke på baby når vi er 30 pg 31 og begge har jobber og eier leilighet, nå leier vi forresten. 

Jeg har heller ikke hørt om noen som har komboen endometriose og PCOS og jeg vet ikke om komboen gjør at det er enda vanskeligere å bli gravid...

er det dumt å prøve på barn nå? Eller er det det beste for oss å begynne å prøve nå siden det kan ta tid? 

Og er det andre som studerer og har barn, hvordan går det? 

Håper på svar ❤️

Anonymkode: 10d96...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her, beklager skrivefeilene over, jeg skrev veldig fort. Jeg mente for eksempel ganske romslig studie. 

- TS

Anonymkode: 10d96...466

Skrevet

Jeg fikk barn i studietiden. Det anbefales! Man er mye mer fleksibel som student (avhengig av studiet såklart), og det gikk veldig fint for vår del. De fleste universiteter har jo i tillegg en del goder, slik som studentbarnehage, familieboliger osv. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville kjørt på! Fikk selv barn på slutten av tredje år (av fem). 

Kan ikke si noe annet enn at det fungerte veldig bra. Bedre enn når jeg har fått barn når jeg har vært i jobb. Studiet jeg tok var veldig fleksibelt med ingenting praksis og slikt, mulig det er annerledes da. Men jeg hadde permisjon og deretter noe jeg vil kalle halvpermisjon fordi jeg kunne jobbe hjemmefra store deler av tiden. 

Om du mistenker at det kan ta noe tid å bli gravid så hadde jeg ihvertfall ikke ventet. 

Anonymkode: dce57...223

• Liker 3
Skrevet

jeg fikk barn da jeg begynte på master, vet ikke om jeg akkurat vil anbefale å bli gravid under studietiden. Det var slitsomt med baby og samtidig yte sitt beste på studiet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ett år igjen på studiet da jeg fikk barn. Det var den beste tiden. Mye mer fleksibelt å få barn mens man studerer, enn det stresset jeg må tenke på nå med ulønnet permisjon osv. hadde kjørt på!!

Anonymkode: 4beb9...860

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk barn under studiene og kan absolutt ikke anbefale det da man ikke vet på forhånd om man får en sovebaby eller en kolikkbaby. For vår det ble det sykt slitsomt med en baby som bare gråt og aldri sov, i tillegg til at jeg på toppen av det hele måtte sitte med innleveringer og lesing til eksamener.

Anonymkode: f2f4b...8ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...