Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! 

Jeg kom innom her og tenke jeg ville høre litt erfaringer fra andre angående noen tanker forloveden min og jeg har. Jeg og forloveden min tenker på baby.. baby er noe vi ønsker oss sterkt og gleder oss til. Vi er unge, friske, sporty og har tid og energi til det, MEN jeg studerer. Vi er 25 og 26 år gamle. 

Jeg har endometriose og PCOS, to ting som kan komplisere babydrømmen.. vi vil derfor ikke utsette babydrømmen for lenge.. kanskje jeg ikke kan få barn når jeg er 35..36 år slik mange andre kvinner kan.. jeg har ustabil menstruasjon, det har jeg hatt siden jeg fikk menstruasjon side  jeg var 13 år.. det er ikke alltid jeg får menstruasjon og eggløsning i det hele tatt...

Vi lurer derfor på om at selv om jeg er i studier ennå (kanskje romslige studier, mye selvstudier) og har 3 år igjen til fullført master så kanskje det går greit å prøve allerede nå med å få baby... kanskje vi komemr til å bruke 2-3 år? Hvem vet.. 

eller skal jeg ikke stresse og heller tenke på baby når vi er 30 pg 31 og begge har jobber og eier leilighet, nå leier vi forresten. 

Jeg har heller ikke hørt om noen som har komboen endometriose og PCOS og jeg vet ikke om komboen gjør at det er enda vanskeligere å bli gravid...

er det dumt å prøve på barn nå? Eller er det det beste for oss å begynne å prøve nå siden det kan ta tid? 

Og er det andre som studerer og har barn, hvordan går det? 

Håper på svar ❤️

Anonymkode: 10d96...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her, beklager skrivefeilene over, jeg skrev veldig fort. Jeg mente for eksempel ganske romslig studie. 

- TS

Anonymkode: 10d96...466

Skrevet

Jeg fikk barn i studietiden. Det anbefales! Man er mye mer fleksibel som student (avhengig av studiet såklart), og det gikk veldig fint for vår del. De fleste universiteter har jo i tillegg en del goder, slik som studentbarnehage, familieboliger osv. 

• Liker 4
Skrevet