AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Hvor ofte drikker du alkohol, og hvor mye pleier det i så fall å være? Har du noen gang vurdert om du har et problem? Hva mener du er for mye eller for ofte? Anonymkode: c081a...f47
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Pleide å drikke kanskje én dag i uka. Under korona ble det mer og mer, og drakk meg etter hvert full kanskje fire-fem dager i uka. Innså at det begynte å bli et problem, så nå har jeg gått seks uker uten å drikke. Skulle helst drukket et par ganger i måneden for spesielle anledninger. Har alltid hatt et sunt forhold til alkohol, men korona gjorde noe med meg. Anonymkode: 0b93c...cd7
Gjest Småbrukmann Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Drikker alkohol kanskje 1 gang i halvåret. Og da en halv flaske med øl.. heller resten ut.. Tror ikke jeg har ett alkoholproblem. 😂 Veldig forskjell på hva som er mye eller lite,, Før drakk jeg onsdag til søndag...pga sosiale sammenkomster. Å jeg elsket det.. Husker jeg møtte en gjeng fra USA, som spurte hvor ofte vi nordmenn var ute på byen å drakk. Hver helg svarte jeg. Å de kalte oss alkoholikere. Helt seriøst.. dette var ikke vanlig der borte. Selv mener jeg fasiten ligger i hva kroppen din tåler.. å at det ikke går utover livet ditt..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Drikker et glass vin eller to kanskje 2-3 ganger i året. Er ikke spesielt glad i alkohol så har ingen problemer med det. Anonymkode: 6f6ed...e79
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Jeg er alkis! Tørrlagt som sådan, så aldri. Anonymkode: 2cd72...a25 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 1 gang i uka. Men er det egentlig et problem? Kan fint la være, hvis jeg feks sier at nå skal jeg ikke drikke på en mnd så klarer jeg det uten problemer. Men føler ofte at d er litt mye med en dag i uken? Anonymkode: 54541...9a6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 Kanskje annenhver dag… men jeg er redd for å gi slipp eller innrømme det for noen. Det føles jo så godt å være full. Men innser at jeg har et problem Anonymkode: c081a...f47
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Jeg føler folk har forskjellige oppfatninger om hva som er «for mye». Det er vel kanskje som de sier, når det går utover jobb, vennskap og familie? Veldig nyskjerrig angående hva folk tenker om dette Anonymkode: c081a...f47
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Du har et alkoholproblem når ditt alkoholforbruk er et problem for de rundt deg. Anonymkode: 031a5...7f9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du har et alkoholproblem når ditt alkoholforbruk er et problem for de rundt deg. Anonymkode: 031a5...7f9 Så andres velvære er viktigere enn meg selv? Mitt liv handler om meg, gjør det ikke? For at livet mitt skal være bra må jeg drikke, og derfor drikker jeg daglig. Anonymkode: 16568...74c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så andres velvære er viktigere enn meg selv? Mitt liv handler om meg, gjør det ikke? For at livet mitt skal være bra må jeg drikke, og derfor drikker jeg daglig. Anonymkode: 16568...74c OK, lykke til med et parforhold eller å være forelder. Anonymkode: 031a5...7f9
Chomsky89 Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 Mye som tyder på at litt ukentlig ferie fra egen bevisthet kan være lurt. Strukturen i hjernen henger langt etter vår moderne verden. Den er ikke bygd for å takle den strømmen av info og inntrykk vi blir servert i dag. Mange som jobber innenfor kognitive felt mener det er årsaken til at "alt føles så my bedre" etter 2 glass vin. Dessuten så har vel avholdsfolkene lavere forventet leve alder en de som har et moderat forhold til alkohol. Men det er nok mange faktorer som spiller inn her dog.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 Drikker annenhver helg, 2-3 øl eller glass vin. Anonymkode: 7e4ef...e8e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 Før korona 2-4 ganger i året, under korona er det aldri. Men til normalen er det gjerne venninnekvelder, bursdag, julebord og slike ting der en enten tar noen glass vin eller blir småbrisen/brisen - men da er også planen en real fest 😉 Så ingen problem her, men det jeg tenker er et problem er om en drikker i ukedagene og ofte på vanlige ukedager eller der du er komt på et punkt at andre kommenterer det. Og kommenterer enn det så tar en det som angrep istedenfor å se at de rundt en er bekymret… Anonymkode: 9f524...f64
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 drikker litt hver dag, 2 halvlitere med øl. Drikker langsomt hele kvelden. Føler at det er et problem at jeg har dette "behovet". Blir liksom litt stresset viss jeg skal noe som hindrer drikkingen. Gleder meg hele dagen til kvelden. Anonymkode: 8da76...592
K.B. Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 I praksis aldri. Jeg tror jeg tok en Mai Tai når jeg var i Roma i 2012.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 Småbrukmann skrev (2 timer siden): Drikker alkohol kanskje 1 gang i halvåret. Og da en halv flaske med øl.. heller resten ut.. Tror ikke jeg har ett alkoholproblem. 😂 Veldig forskjell på hva som er mye eller lite,, Før drakk jeg onsdag til søndag...pga sosiale sammenkomster. Å jeg elsket det.. Husker jeg møtte en gjeng fra USA, som spurte hvor ofte vi nordmenn var ute på byen å drakk. Hver helg svarte jeg. Å de kalte oss alkoholikere. Helt seriøst.. dette var ikke vanlig der borte. Selv mener jeg fasiten ligger i hva kroppen din tåler.. å at det ikke går utover livet ditt.. du sa hver helg? 😂 ikke rart de tror vi er alkoholikere.. Anonymkode: 345f4...ec8
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 CorvusCorax skrev (4 minutter siden): Varierer. Nå er jeg full. Må sove. 🙈 Din drukkenbolt😛🤭 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå