Gå til innhold

Kvinner som ikke ser ut til at de er mødre?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når menn sier dette til en kvinne som de ha snakket med noen minutter, og ikke kjenner spesielt godt eller vet mye om.

Hvorfor sier de dette?

Hva tror dere det betyr hvis en mann mener at en kvinne ikke ser ut som om hun har barn, selvom hun kanskje har det?

Anonymkode: e40e6...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel et dårlig formulert kompliment 😉

• Liker 1
Skrevet

Det er jo et kompliment. "Oj, du ser absolutt ikke ut som at du har fått barn" = "du er slank og veldreid uten mammakiloer". Sånn tolker jeg det, men jeg kan jo være innbilsk. 

Anonymkode: 674e1...96d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo et kompliment. "Oj, du ser absolutt ikke ut som at du har fått barn" = "du er slank og veldreid uten mammakiloer". Sånn tolker jeg det, men jeg kan jo være innbilsk. 

Anonymkode: 674e1...96d

Ja, det er det :) Men skikkelig merkelig og ufint sagt på mange måter.

Anonymkode: 2e677...f02

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det :) Men skikkelig merkelig og ufint sagt på mange måter.

Anonymkode: 2e677...f02

Ufint? 

Skrevet

Det kan bety:
1) Oi, du ser jo så ung og slank og veldreid ut, ingen mammakropp der nei!

2) Du har en stil/noen detaljer ved antrekket/utseendet ditt som absolutt ikke får meg til å tenke "mamma"

3) Oi, du har barn og så går du allikevel i DET slutty antrekket?

Så får du håpe det var 1 de mente, og iallefall ikke 3!

Anonymkode: 60f09...b33

• Liker 2
Skrevet

Det er jo alt dere skal ta i verste mening også. No offence, men dette er et kompliment. Ref tråden om mødre som kjøper dyre klær til barna men ikke bryr seg katta om seg selv. Ser man ut som en mamma ser man utrent og ustelt ut. Det er stigmaet dessverre. Så får vi mødre som fortsetter å tenke på hvordan vi ser ut etter vi har fått barn være med på å endre det, og inntil videre ta imot komplimenter som dette med et smil 

Skrevet

Jeg får som regel høre at jeg ikke ser ut som en mamma og at det er umulig å se at jeg har barn. Skjønner hvor de vil med komplimentet, men tenker de har et litt rart syn på mødre da, er ikke uvanlig å se fresh og slank ut som mor.

Anonymkode: a7ae7...44f

Skrevet

De tror det er et kompliment, og de mangler et par sosiale antenner.

Anonymkode: abb04...42b

• Liker 1
Skrevet
Twister skrev (9 timer siden):

Det er jo alt dere skal ta i verste mening også. No offence, men dette er et kompliment. Ref tråden om mødre som kjøper dyre klær til barna men ikke bryr seg katta om seg selv. Ser man ut som en mamma ser man utrent og ustelt ut. Det er stigmaet dessverre. Så får vi mødre som fortsetter å tenke på hvordan vi ser ut etter vi har fått barn være med på å endre det, og inntil videre ta imot komplimenter som dette med et smil 

Man må jo ikke det, selv om jeg er enig i første setning. For meg er dette turn-off. Takk skal du ha, men ha det bra.

Anonymkode: abb04...42b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...