Pippi Lotta Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 (endret) Dette innlegget skriver mye jeg har tenkt selv: https://www.dagbladet.no/meninger/uansvarlig-helsepolitikk/74107430 Jeg er møkk lei av nedstenging, men det betyr ikke at vi bør åpne opp for tidlig slik at coronna smitten kan løpe løpsk. Mister vi kontroll over smitten vil jo det bare føre til enda strengere ned stenging senere, og jeg orker ikke enda en vinter med hjemme kontor!!! Jeg kjenner også på en voksene irritasjon over at vi ikke kan vente et par måner til. Jeg har blitt satt helt bakerst i vaksine køen og tålmodig ventet på min tur, men i september når det kun er en måned til jeg er fullvaksinert da skal alle andre slippe opp og la smitten flyte. Hvorfor kan vi ikke være solidariske nok til og vente til vi alle er vaksinerte, nå når det uansett kun er snak om et par måneder igjen. Jeg synes også det er rart at mens andre land stenger ned, så holder vi på planen om og løse opp på tros av stigende smitte tall. I 1,5 år nå har det vært umulig og få noe konkret svar på hvordan regelverket skal være neste uke, men så noen måneder før valget så vet plutselig regjerninga hvordan situasjonen skal være to måneder frem i tid. Jeg synes det virker rart, og jeg føler vi som enda ikke er full vaksinerte blir ofret for at regjeringa skal ha valgflesk. Spørsmålene mine er om noen vet om en underskrifts kampanje for og motvirke dette? Har noen noen ider til andre måter og motarbeide regjeringens plan på? Eller noen annen måte jeg kan føle at jeg påvirker på? Eventuelt en beroligende forklaring på hvorfor planene ikke er så høl i hodet som jeg synes de virker? Endret 12. august 2021 av Pippi Lotta 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå