Gå til innhold

Hvor mange av dere par sover på hvert deres rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i forhold i 11 år, og alltid sovet i samme seng.

I sommer la jeg meg på jentungens rom da mannen var forkjølet og jentungen var hos faren.

Jeg sov bedre, hadde mer plass, ble ikke vekket av at han skulle opp og pisse og det var mindre varmt.

Etter denne uken synes jeg Det er mye bedre å sove på eget rom fordi jeg sover bedre og mer uthvilt og nå har jeg ikke lyst å flytte tilbake i ektesengen.

Løsningen hadde vært å kjøpe en bredere og bedre seng, men det er ikke plass til større seng på soverommet.

Nå er han sur for at jeg sover på datteren min sitt rom, men han merker ikke at han tar 65% av sengen når han sover, og heller ikke merker at han dasker til meg i søvne med armene.

Noen andre som sover på hvert sitt rom?

Anonymkode: 016ef...30f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sover på samme rom men vi sover tungt begge to. Så ingen av oss plages av den andre. Men vi har et vennepar som sover på hvert sitt rom. Hun har store søvnproblemer og sover best alene. For dem fungere det godt. De er kjærlige mot hverandre og har det godt sammen. 
For min del hadde det føltes rart å legge seg på eget rom men det er jo bare en vanesak. Hadde mannen gått ut over nattesøvnen hadde jeg lagt meg i et annet rom. 
Hva andre gjør er vel irrelevant, dere må finne en løsning som passer for dere. Spør hvorfor han blir sur. Hør hva det er han er redd skal skje om dere har separate soverom og ta det derfra. 

• Liker 5
Skrevet

Vi har sex og kos i sengen, og så legger jeg meg på jentungens rom etterpå. (Det er kun annenhver uke når jentungen er hos faren)

Han er sur fordi han synes ikke at det er trangt, men det er jo fordi han tar mesteparten av  plassen og at jeg ligger rolig om natten så han sover godt.

Han savner meg i sengen,men det gjør ikke jeg.

Ts

Anonymkode: 016ef...30f

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hvert vårt rom, men jeg vil gjerne ha det. Sover mye bedre alene til "hverdags" :)

Anonymkode: a298e...0dd

• Liker 4
Skrevet

Det å sove på hvert sitt rom er mye vanligere enn man kanskje tror. Alle har sine vaner/uvaner i forbindelse med søvn og leggerutiner, så å sove hver for seg kan lønne seg. I vår omgangskrets vet jeg om tre par i tillegg til oss som sover på hvert sitt rom av forskjellige årsaker, alle er enige om at det er veldig behagelig. Nærhet og kos kan man fint få til selv om man ikke sover sammen. 

Anonymkode: d3427...569

• Liker 4
Skrevet

Vi sov på hvert vårt rom i et halvt år-års tid etter at vi fikk hvert barn, da jeg sov med barnet.
Jeg likte det veldig godt. Både å få god plass, men også det å være litt «alene» før jeg sovnet.
Jeg kunne gjerne ha sovet hver for oss permanent. Men han ønsket å sove sammen, og barna trengte etterhvert å lære å sove på eget rom. Så da ble det til at vi «flyttet sammen» igjen. 

Anonymkode: 37ce9...e8f

Skrevet

Vi sover på hvert vårt rom og har gjort det stort sett hele tiden de siste 6-7 årene. Han flyttet ut da vi fikk barn nr. 2 siden han  våkner lett og babyen sov på vårt rom de første månedene. Da hun fikk eget rom var vel planen egentlig at han skulle tilbake, og han sover hos meg en gang i mellom, men kun når han ikke skal på jobb dagen etterpå. Vi fant ut at vi raskt hadde vent oss til å sove alene; jeg beveger meg mye om natta noe han synes er plagsomt, og han prater mye i søvne, noe som vekker meg. Hos oss er sexlivet helt dødt, men det skyldes ikke at vi bor på hvert vårt rom; tenker at det ikke hadde vært noe problem å opprettholde et bra sexliv selv med to soverom.

Anonymkode: b0d90...64f

Skrevet

Vi har sovet hver for oss i flere år.

Vi har helt forskjellig døgnrytme. Han legger seg tidlig, jeg er et nattdyr. Nå slipper vi å forstyrre hverandre, og være redde for å vekke den andre.

Han er oppe på do flere ganger, og det våknet jeg alltid av. Han er en stor mann, og snur seg ikke bare. Han kaster seg rundt, så jeg nesten spratt ut av senga. Pluss at han snorker. Masse.

Fungerer utmerket for oss, og sex har vi likevel.

Anonymkode: ea19b...9a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er han sur for at jeg sover på datteren min sitt rom, men han merker ikke at han tar 65% av sengen når han sover, og heller ikke merker at han dasker til meg i søvne med armene.

Så han mener at han skal få lov til å daske til deg i stedet for, da? 🤔

Vi legger oss på samme rom så vi får sovnet sammen og fått kveldskosen, og så legger jeg meg på rom nr 2 når/om jeg våkner av snorkingen og han ikke ligger på rygg (altså at det ikke nytter å snu han). Sovner med én gang igjen. God løsning, og jeg får den søvnen jeg trenger, og ingen blir fornærmet. Han sover jo uansett.

Anonymkode: e73e3...b48

• Liker 1
Skrevet

Vi har sovet på hvert vårt rom i ukedagene det siste halve året (unntaket er når vi har gjester som bruker gjesterommet). Det er fordi han snorker noe vanvittig og holder meg våken. Han står også opp før meg og jeg sover veldig lett og våkner av dette.

I helgene "flytter jeg inn" på felles soverom igjen.

For oss fungerer dette veldig bra. Jeg får en god søvn i ukedagene når jeg skal på jobb, og vi slipper småkranglingen om natta fordi jeg "vekker han" når han snorker.

Anonymkode: 7f8cf...429

• Liker 2
Skrevet

Sover som oftest sammen, men hender at snorkeren blir forvist til gjesterommet. 

• Liker 2
Skrevet

Vi har bodd sammen i 10 år og har sovet på hvert vårt rom i litt over ett år nå og jeg sover SÅ mye bedre! Sengen som var fellesseng men som nå er kun min er 120 cm bred, og med ca 35 kg vektforskjell mellom oss fikk jeg vondt i ryggen av å ligge i grop/nedoverbakke. Mannen har i tillegg snorket, svettet og forstyrret meg siden han legger seg flere timer etter meg og ofte også våkner om natten. Mye bedre å sove alene!

Anonymkode: 82ac8...dce

• Liker 4
Skrevet

Jeg har gjort det i et langt forhold og det var vi enige om, fordi kvaliteten på hvar vår søvn ble så mye bedre, ettersom vi var veldig forskjellige i soverytmer og aktivitet. Jeg liker det kjølig og stille, han likte det veldig varmt og snorket voldsomt. Hadde ikke noe dårlig forhold uansett, for en kan jo besøke hverandre når som helst en skulle ønske det.  

Anonymkode: 6caba...cec

• Liker 2
Skrevet

Jeg sender kjæresten hjem hver kveld. Orker ikke dele seng og ofre nattesøvnen. Nå skal det sies at jeg sover veldig lett og urolig og han snorker noe voldsomt…

Anonymkode: 096c1...bdb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har sovet på hvert vårt rom i ukedagene det siste halve året (unntaket er når vi har gjester som bruker gjesterommet). Det er fordi han snorker noe vanvittig og holder meg våken. Han står også opp før meg og jeg sover veldig lett og våkner av dette.

I helgene "flytter jeg inn" på felles soverom igjen.

For oss fungerer dette veldig bra. Jeg får en god søvn i ukedagene når jeg skal på jobb, og vi slipper småkranglingen om natta fordi jeg "vekker han" når han snorker.

Anonymkode: 7f8cf...429

God ide!

Anonymkode: bd75f...027

Skrevet

Vi har vært sammen i 24 år, kunne aldri tenkt meg å sove uten han. 

Anonymkode: e543e...550

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært sammen i ti år. I april fikk jeg korona, og da flyttet mannen inn på gjesterommet, og der har han blitt. Han sover veldig urolig og bruker mye plass. Nå sover vi bedre begge to. 

Anonymkode: f8c2d...c2b

• Liker 3
Skrevet

Vi sover på samme rom, men til forskjellig tid. Jeg jobber natt, da sover han, han jobber dag, da sover jeg. 

Anonymkode: b2b09...0e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har bodd sammen i 10 år og har sovet på hvert vårt rom i litt over ett år nå og jeg sover SÅ mye bedre! Sengen som var fellesseng men som nå er kun min er 120 cm bred, og med ca 35 kg vektforskjell mellom oss fikk jeg vondt i ryggen av å ligge i grop/nedoverbakke. Mannen har i tillegg snorket, svettet og forstyrret meg siden han legger seg flere timer etter meg og ofte også våkner om natten. Mye bedre å sove alene!

Anonymkode: 82ac8...dce

Skjønner godt at dere ikke kan sove to sammen i en 120 seng 😂😂😂 Man må være nyforelsket for at det skal funke.

Vi sover sammen, men skulle gjerne hatt min egen seng. Jeg er sent oppe og vekker han når jeg legger meg😏

Anonymkode: d3561...dbc

• Liker 2
Skrevet

Vi trives fortsatt på samme rom, selv etter 20 år, men har jo tatt grep opp gjennom;

- Stor seng, og separate deler (med heve/senke funksjon), slik at man ikke merker det om den andre sover urolig.

- Null slumring. Klær legges ut dagen før om man vet man skal opp først. 

- Demping på døra, så man merker ikke den andres toalettbesøk. 

- Legger man seg sist skifter man på badet, lister seg sakte inn, og skrur ikke på noe lys. 

Anonymkode: 33b8f...fdf

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...