AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Ville dere leid ut til en ufør person, eller helst ikke? Jeg er 33 og siden jeg er en voksen dame som sloss om leilighetene som studenter åså vil ha så kanskje det er en fordel for meg, jeg en sikker betaler og jeg kan ta vare på en leilighet, jobbet innen renhold, men etter å ha lest mange av trådene her så virker det som om det er en negativ ting. Men nå veit jeg ikke hva dere som faktisk leier ut tenker Jeg tenker mye på dette, må jo flytte uansett! Men jeg gruer meg til å fortelle dette. Så helt ærlig, hva tenker du? Er jeg en dårlig kandidat? Anonymkode: b8c63...9d2 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Jeg leier ut til en som går på AAP og det har gått helt fint. Synes det er en skam at mange diskriminerer mennesker som for ulike grunner ikke er i stand til å være i jobb. Hvorvidt man går på NAV, jobber i klesbutikk eller er advokat har ingenting å si på hvordan man er som leietaker. Anonymkode: ad8dd...286 20
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Hvordan skal utleier vite at du er ufør? Det har jeg aldri opplyst om når jeg har leid… Anonymkode: 82ea5...406 5
Brunello Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Det kommer litt an på hva utleier ønsker seg. Fordelen med studenter er at de som oftest flytter i løpet av noen år. En vet da at boligen frigis om man ikke har så langt perspektiv. Samtidig er det mange som ønsker langsiktige leietakere. Da sitter du med gode kort. 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Ville heller valgt en student som vi har nå på en hybel på ca 20 kvm i kjelleren. Grunnen er at studenten er mye ute av leiligheten, samt drar ut for å være sosial, har ikke besøk. Som ufør ville du høyst sannsynlig vært hjemme hele tiden. Vi ønsker minst mulig «bråk» og ferdsel fra leietaker. Anonymkode: 14d00...f80 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan skal utleier vite at du er ufør? Det har jeg aldri opplyst om når jeg har leid… Anonymkode: 82ea5...406 Ikke? Jeg har alltid blitt spurt om jeg har fast jobb og hva jeg jobber med. Sier du noe annet da eller har de aldri spurt deg? ts Anonymkode: b8c63...9d2 3
Nabokjerringen Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Du har fast inntekt, så hvorfor ikke? Så lenge du ellers er grei hadde det ikke vært noe problem her ihvertfall 😀 4
Fredfull Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 (endret) Ja, Det ville jeg hvorfor skulle jeg ikke ønsket det? Driver ikke med diskriminasjon av andre paga funksjonsevne. Endret 12. august 2021 av Fredfull 8
Apis Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Ingenting av det du nevner er en grunn til ikke å få leid av meg, beste leietagere er de som en merker minst mulig til og leia kommer sikkert inn på konto hver mnd. 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville heller valgt en student som vi har nå på en hybel på ca 20 kvm i kjelleren. Grunnen er at studenten er mye ute av leiligheten, samt drar ut for å være sosial, har ikke besøk. Som ufør ville du høyst sannsynlig vært hjemme hele tiden. Vi ønsker minst mulig «bråk» og ferdsel fra leietaker. Anonymkode: 14d00...f80 Jeg bråker ikke så voldsomt da, tenåringer bråker vel mer når de først bråker Du vil helst at leietagerne ikke skal merkes? Anonymkode: b8c63...9d2 14
Drizzt Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ville dere leid ut til en ufør person, eller helst ikke? Jeg er 33 og siden jeg er en voksen dame som sloss om leilighetene som studenter åså vil ha så kanskje det er en fordel for meg, jeg en sikker betaler og jeg kan ta vare på en leilighet, jobbet innen renhold, men etter å ha lest mange av trådene her så virker det som om det er en negativ ting. Men nå veit jeg ikke hva dere som faktisk leier ut tenker Jeg tenker mye på dette, må jo flytte uansett! Men jeg gruer meg til å fortelle dette. Så helt ærlig, hva tenker du? Er jeg en dårlig kandidat? Anonymkode: b8c63...9d2 I tilfellet hvor det er snakk om en sikker betaler, rolig person, holder boligen vedlike, røyker ikke og ikke forstyrrer resten som bor i huset - hvorfor ikke? Får leietakeren ''nei'', blir det andre faktorer enn bare uførhet som vil være utslagsgivende. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Mange er uføre pga psykisk helse, jeg ville nok vært litt skeptisk til det. Kjenner til noen i den kategorien, med lav boevne. Samt andre utfordringer. Så litt tricky Anonymkode: 49bc6...7a2 12
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville heller valgt en student som vi har nå på en hybel på ca 20 kvm i kjelleren. Grunnen er at studenten er mye ute av leiligheten, samt drar ut for å være sosial, har ikke besøk. Som ufør ville du høyst sannsynlig vært hjemme hele tiden. Vi ønsker minst mulig «bråk» og ferdsel fra leietaker. Anonymkode: 14d00...f80 Dere ønsker at leieboer betaler husleie men ikke har et liv? Anonymkode: 11bc2...f1a 23
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 Jeg leide først ut til en ufør, han var utrolig grei. Betalte på tiden og var veldig ordentlig av seg. Hadde ham som leieboer i fire år. Så leide jeg ut til ei på AAP, og hun var vanskelig på alt (pga diagnose muligens). Hun skylder fortsatt leie, selv om hun flyttet for et halvt år siden. Så sånn jeg ser det: det går på personlighet, ikke på hva vedkommende gjør eller er. Skal leie ut på nytt nå, og har flere kandidater. De minst aktuelle er unge studenter, vil heller ha noen som er litt mer "satt" i livet. Enten med fast jobb eller på fast uføretrygd. Stjerne i boka dersom vedkommende er hyggelig og imøtekommende på visningen. Møter litt for mange som virker en smule nervøse (?). Anonymkode: 71399...f11 8
hysjteria Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 Det kommer helt an på hvilken type bolig jeg skulle leid ut. En leilighet jeg ikke bor i - likegyldig hva du jobber med, så lenge du har depositum og fast inntekt hver måned. Skulle jeg leid ut en del av egen bolig, feks sokkel eller loftsleilighet, hadde jeg nok sett etter student o.l, ikke ufør/pensjonist/syk som er hjemme hele tiden eller noen med små barn. Det er bare MIN preferanse, føler ikke at det er noe rett/galt her. 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange er uføre pga psykisk helse, jeg ville nok vært litt skeptisk til det. Kjenner til noen i den kategorien, med lav boevne. Samt andre utfordringer. Så litt tricky Anonymkode: 49bc6...7a2 Ja, ser den Men du spør vel etter referanser? Anonymkode: b8c63...9d2
hysjteria Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bråker ikke så voldsomt da, tenåringer bråker vel mer når de først bråker Du vil helst at leietagerne ikke skal merkes? Anonymkode: b8c63...9d2 Studenter er jo gjerne 20-30 år, ikke akkurat tenåringer. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan skal utleier vite at du er ufør? Det har jeg aldri opplyst om når jeg har leid… Anonymkode: 82ea5...406 Jeg har måttet vise til jobb kontrakt før 😓 er ikke så vanlig, men det har skjedd... Anonymkode: a2b90...e1e 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ville dere leid ut til en ufør person, eller helst ikke? Jeg er 33 og siden jeg er en voksen dame som sloss om leilighetene som studenter åså vil ha så kanskje det er en fordel for meg, jeg en sikker betaler og jeg kan ta vare på en leilighet, jobbet innen renhold, men etter å ha lest mange av trådene her så virker det som om det er en negativ ting. Men nå veit jeg ikke hva dere som faktisk leier ut tenker Jeg tenker mye på dette, må jo flytte uansett! Men jeg gruer meg til å fortelle dette. Så helt ærlig, hva tenker du? Er jeg en dårlig kandidat? Anonymkode: b8c63...9d2 Ja absolutt, ville helt klart foretrukket deg over en student. Du er voksen og er du ufør har du en stabil inntekt fra staten. (selv om jeg selvsagt ikke har noe med din uførestatus) Anonymkode: 6c46a...725 2
Familielykke Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: gruer meg til å fortelle dette. Så helt ærlig, hva tenker du? Er jeg en dårlig kandidat? Nei du er ingen dårlig kandidat bare Fordi du er uføretygdet. Det er mange andre faktorer som spiller inn. Er du en sikker betaler? liker du og feste? røyker du? Tar du godt vare på leiligheten? Det er ofte slike faktorer som spiller inn. Er ett pluss med gode referanser også men det er det for alle. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå