Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på Bekkestua i Bærum.. hvor er nærmeste hudpleiesalong ? :sjenert:

Og en ting til: Jeg skal kjøpe hudrens... og vingler mellom Body shop og Dermalogica. Hva er billigst? Og hva fungerer best på fet hud ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg når det gjelder hudpleie salonger,men mest sannsynlig finnes det en rett rundt hjørnet. Det er jo også viktig at det er en hudpleiesalong som har de merkene/behandlingene du ønsker å ha... i det området du bor finnes det nok av salonger.

For eks på www.dermalogica.no finner du en oversikt over hvor de har salonger. Sikkert om du går inn på andre salongmerkers side også, for eks Barbor, Declor, Dannè, MD Formulation....

Til det andre spørsmålet..

Body Shop er nok billigst av de merkene! Dermalogica er dyre merker,men det er fordi de har en helt annen kvalitet på produktene enn andre billige merker. Om du har litt hudproblemer(fet hud/kviser/store porer/tørr hud) bør du invistere i noen gode produkter. Jeg er veldig fornøyd med Dermalogica. Du kan lese mer om produktene derfra på www.dinhud.no og www.strawberrynet.com,på disse sidene kan du også bestille produkter(da er de billigere enn om du kjøper hod hudpleier). Du får bare tak i Dermalogica produkter hos hudpleiesalonger.

Jeg hadde litt fet/uren hud når jeg var litt yngre og da brukte jeg Dermalogica +MD Formulation i en periode. Jeg brukte rens som het Dermal Clay-den renser veldig godt,men virker sammtidig beroligende på huden. Den kan være litt sterk i begynnelsen og kan virke litt kjølende på huden-ikke alle liker det.

Etter rens brukte jeg MD Formulation Glycare Lotion(fås hos hudpleiere). Dette "ansiktsvannet" er veldig effektivt på fet/uren hud. det løser opp døde hudceller. Døde hudceller og fett i porene gjør at du får fet/uren/gusten7tørr hud. Det er viktig å få vite av hudpleier hvordan du skal bruke dette i starten...

Til slutt brukte jeg en krem fra Dermalogica som het Active Moist. Det var det! Merket store forskjeller på kort tid.

Nå har jeg normal hud og bruker rens og krem fra Dermalogica. Rens: Ultracalming Cleanser og krem: Skin Smoothing Cream. Produktene er SUPRE!!

Om du ikke har veldig fet hud,kan kanskje Special Cleansing Gel passe for deg? Den er for normal hud og renser godt,men uten å irritere/tørke ut huden.

Det er også lurt at du bruker en peeling i ny og ne for å få skrubbet bort de døde hudcellene og skitt som legger seg som et belegg på huden. I den perioden jeg brukte Glycare Lotion brukte jeg nesten ikke peeling.

Når du har fet hud er det viktig å tilføre huden nok fukt slik at den slipper å produksere så mye fett selv,men kremen bør helst ikke inneholde fett-Active Moist gjør ikke det.

Vet at Body Shop har produkter bergenget for fet hud-de heter vel Tea Tree eller noe? Har ikke prøvd de,men vet at Tea Tree skal virke desifiserende på kviser,men det sprøs jo da, om produktene inneholder så mye av dette at de er effektive?!

Skrevet

Hei. Tusen takk for svar :klem:

Jeg skal titte på dinhud.no nå :)

Skrevet

Man kan da vel ikke bare få normal hud?? Om man har fet hud så er det det man har, ser huden mer "normal" ut er det jo fordi produktene balanserer huden din.

Min hudpleier som jeg var hos på lørdag sa forresten at ingen har normal hud og at huden ikke forandrer seg fra det ene til det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...