Gå til innhold

Tiss i sko - tips til vasking?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp! Barnet mitt sluttet med bleie for noen uker siden, og det har blitt noen uhell i skoene. Synes ikke lukten av urin forsvinner uansett hvordan jeg vasker dem. Bytter mellom 3 par. Hva gjør/gjorde dere i samme situasjon? Vil helst ikke kjøpe nye enda, for uhell skjer av og til fortsatt.

Anonymkode: 4b4d2...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at skoene gjerne får marinere i en tett plastpose i x antall timer etter barnehage😅

Anonymkode: 4b4d2...48d

• Liker 1
Skrevet

Eddik kan kanskje fungere? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker de i maskinen på 30 grader ullprogram og milo. Har vasket alle type sko. 

Anonymkode: 4044d...62b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker de i maskinen på 30 grader ullprogram og milo. Har vasket alle type sko. 

Altså jeg vasker de ikke ofte og ikke unødvendig. Men er det tiss i skoene og de ikke føles rene så tar jeg de i vaskemaskinen. 

• Liker 2
Skrevet

Putter et par spiseskeier med bakepulveropp i og fyller de fulle ned vann, lar det stå et par timer og hiver de på ullvask en runde to i maskinen. Har fungert godt hos oss de gangene eg har prøvd. 

Anonymkode: 38359...be6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

ALLE? Merker at Converse blir ødelagt 

Anonymkode: 7be08...2a0

Skrevet

Urine off spray for katt - vaskemiddel altså, ikke sånn som gjør at kattene ikke liker lukten. Selges på dyrebutikker :)

Anonymkode: 56ba2...f89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et barn med bleieslutt på rundt 3år bruker ikke så ofte converse? Jeg har vasket sandaler, gummistøvler, viking joggesko. Men ja hadde en 3åring tisset på seg nedover bena så converse sko hadde vært klissvåte av tiss inni så ville jeg ha vasket skoene skånsomt på ullprogram i vaskemaskin. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vasket sko, converse også, på vanlig 40 grader uten at det ble ødelagt. 

Tørketrommel bør man være mer forsiktig med

Anonymkode: 45d57...446

• Liker 1
Skrevet

Puttet sko i vaskemaskinen, gjerne med eddik... 

De skoene som evt ikke tålte det fikk bare være, orket ikke et snev av gammel tisselukt i skoene... 

Gummistøvler var verre.... Heldigvis varte ikke den perioden så lenge 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bedre at de stinker tiss da? 

Anonymkode: 8c316...f88

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vasket uttallige conversepar uten at de er blitt ødelagt. 

Skrevet
Ulrikke skrev (3 minutter siden):

Puttet sko i vaskemaskinen, gjerne med eddik... 

De skoene som evt ikke tålte det fikk bare være, orket ikke et snev av gammel tisselukt i skoene... 

Gummistøvler var verre.... Heldigvis varte ikke den perioden så lenge 😉

Enig. Jeg vasker de i maskinen. Om de blir ødelagt så er det bare slik det er. Ingenting er som en varm sommerdag med tisselukt i skoene.....:plystre:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare legger dem i bløt i varmt zalovann med en stor dæsj bakepulver i. Gnir skoene med en klut inni og lar dem ligge slik en halvtimes tid. Eddik synes jeg setter sur lukt på skoene. Kan anbefale skotørker👍

Anonymkode: 5f780...c4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bedre at de stinker tiss da? 

Anonymkode: 8c316...f88

Jeg tisser ikke på skoene mine 😀 jeg sier bare at vaskemaskin ikke er det beste alternativet, eller er det bare jeg som ikke kan vaske dem på en riktig måte. Pleide å vaske på 40 grader og 800 omdreininger 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...