Gå til innhold

Når bør man egentlig starte å studere? Når er det "sent" å studere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24

Anonymkode: 2e21f...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på min (nyeste) utdanning, en bachelorgrad, i en alder av 34 år.

Anonymkode: 181f2...bb3

• Liker 1
Skrevet

Aldri for sent! Jeg er snart 40, og endrer nå totalt retning. Jeg har en professorgrad, men nå skal jeg helt tilbake til en bachelor. 

Anonymkode: 7f187...380

Skrevet

27 og starter på bachelor nå. Men sier det ikke til noen tilfelle jeg ikke får det til! Aldri for seint 🥰

Anonymkode: 0b588...1aa

Skrevet

Boren min tok ny bachelor når hangar 33 😄

Anonymkode: 0b588...1aa

Skrevet

Når du selv er klar for det. 

Anonymkode: deed9...ea8

Skrevet

Jeg var 30 da jeg startet. Er aldri for sent. Du gjør det for deg selv, ikke andre. 

Anonymkode: 128f9...79c

Skrevet

Jeg begynte å studere da jeg var 25. Var mange som var eldre enn meg også.

Anonymkode: 0c336...8cd

Skrevet

Jeg var 38 da jeg startet på min andre bachelor, og jeg var ikke den eldste på mitt kull.

Anonymkode: 9eb1f...b6f

Skrevet

Jeg er 36 og begynner på en master nå. Blir vel da akkurat 41 når jeg er ferdig. 

Tror Lånekassen har noen regler om lån hvis man er over enten 45 eller 50 når man er ferdig, det kan jo være en hindring for noen.

Anonymkode: 81494...702

Skrevet

Eldste på masterstudiet mitt var 64 år, han ble 68 år før han ble ferdig, og da var han klar til å pensjonere seg. 

Da jeg studerte sykepleien så var de føeste medstudentene mine voksne damer som hadde vært hjemmeværende med unger.

Tenker at så lenge en ønsker å lære så kan en studere, ser likevel ikke helt vitsen med han førstnevnte her, han tok opp studieplassen til en potensiell person som faktisk ville ha bruk for den i arbeidslivet.

Anonymkode: 42742...e67

Skrevet

Startet på bachelor i fjor da jeg var 32. Tenker å ta master og. 

Anonymkode: 50f58...8cb

Skrevet

Det er for sent når man er i slutten av 50-årene, for da er det neppe noen som vil ansette grunnet alder. I allefall hvis intensjonen med studiet er å gå ut i relevant jobb.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...