Gå til innhold

Har du tatt vaksinen?

Er du vaksinert?  

250 stemmer

1. 1. Har du tatt vaksinen?

• Ja
      174
    • Nei
      76

Fremhevede innlegg

Skrevet
PaperFlower skrev (1 time siden):

Har du kontaktet helsepersonell og fortalt om dette? Hvis ikke ville jeg gjort det snarest. En av de mer sjeldne bivirkningene av vaksinen er betennelser i hjertet. Bedre føre var når det kommer til hjertet, tenker jeg.

Du kan lese om det her:
https://www.fhi.no/nyheter/2021/perikarditt-og-myokarditt-etter-vaksinasjon-med-mrna-vaksiner/

"Begge tilstandene kan gi symptomer i form av brystsmerter, tungpust og ujevn puls. Tretthet, feber og hoste kan også forekomme. Ved perikarditt kan smertene være stillingsavhengig, og kan bli verre i liggende stilling og bli bedre når de setter seg opp eller lener seg framover. 

–Det er viktig at personer som får nyoppstått og vedvarende tungpust eller brystsmerter oppsøker lege uavhengig av om de er vaksinert eller ikke."

Hmm.. Det visste jeg ikke.. Men jeg tror nok immunforsvaret mitt jobber med å bli kvitt det den har fått tilført. Jeg får alltid høy puls når jeg blir syk, som ved influensa og forkjølelse, men må selvsagt ta bivirkningene alvorlig hvis de ikke gir seg. 

Videoannonse
Annonse
Gjest bredbrem
Skrevet
Ugresset skrev (7 timer siden):

Jeg tenker mye på det samme. Tok dose en på tirsdag. Det gikk helt fint, hadde vanvittig vondt i armen første natten, sov ikke et sekund, men ingen andre symptomer. Smertene i armen gikk VELDIG raskt over og jeg var helt fin etter ett døgn. 

Dessverre har jeg hatt skikkelig diaré siden onsdag, hodepine, svimmel og andpusten. Bryr meg ikke om diarén og hodepinen, det kan jeg leve med. Men jeg svimler hver gang jeg reiser meg og har 140(!) i puls av å dusje... Jeg som endelig etter mange, mange år med kronisk sykdom har fått god kondisjon, klarer nå ikke noe uten å hige etter pusten 😭😭😭 Dette må gå over raskt, helst i går! 

Dette ville jeg definitivt sjekket opp, Ugresset...

Skrevet

Ja, 2xPfizer, kun litt øm i armen første døgnet, ellers ingen ting annet å merke. :) 

• Liker 1
Skrevet

Ja, 2 doser med Pfizer 🙂

• Liker 1
Gjest hellokitty
Skrevet

Ja. Jeg får cellegiftbehandling så det var ikke tvil om at jeg skulle ta vaksine 🤪

• Opprett ny...