Gå til innhold

Har du tatt vaksinen?

Er du vaksinert?  

250 stemmer

1. 1. Har du tatt vaksinen?

• Ja
      174
    • Nei
      76

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 8/18/2021 at 4:29 PM, Vera said:

Så en fin video på TikTok som besvarer spørsmålet ditt:

H: Så, har du vaksinert deg?

J: Liker du analsex?

H: WTF??

J: Når du kan stille meg så personlige spørsmål, kan vel også jeg stille deg personlige spørsmål? 

Det er mer som å spørre om P-pillebruk, sterilisering eller kjønnssykdommer før man skal ha sex. Svaret har betydning for andre. På den andre siden betyr et slikt svar etter all sannsynlighet at man ikke har vaksinert seg, så man kunne like godt svart nei.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Vera skrev (18 minutter siden):

Fordi? Begge spørsmål vitner om særdeles dårlig utviklede sosiale antenner. Man spør ikke om andres personlige helse - om ikke personen inviterer til det selv.

Du trenger ikke å svare på spørsmålet jeg stilte. Det er helt frivillig :) Og du kan droppe å gå inn i tråden også , så ingen tvang :) Var bare nysgjerrig.

Skrevet
Vera skrev (23 minutter siden):

Hvorfor i all verden omgås du ikke uvaksinerte? Herregud..verden vil virkelig bedras. Om du er fullvaksinert vil ikke en uvaksinert gjøre stor skade for deg. Derimot kan det gjøre stor skade for den uvaksinerte å bli smittet - da han ikke er beskyttet mot alvorlig sykdom. 
Spør du forøvrig alle i din omgangskrets om de har gjennomgått vaksinasjonsprogrammet? 
Helse er personlig. Punktum.

Uvaksinerte kan smitte vaksinerte. Jeg hadde kuttet ut uvaksinerte uten god grunn tvert fra livet mitt. 

• Liker 5
Skrevet
Værre skrev (14 minutter siden):

Uvaksinerte kan smitte vaksinerte. Jeg hadde kuttet ut uvaksinerte uten god grunn tvert fra livet mitt. 

Ja, på samme måte som vaksinerte kan smitte uvaksinerte..hvem løper den største risikoen syns du? 
Helt surrealistisk å se hvordan folk bare legitimerer å lage et underkaste i samfunnet. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Vera said:

Ja, på samme måte som vaksinerte kan smitte uvaksinerte..hvem løper den største risikoen syns du? 
Helt surrealistisk å se hvordan folk bare legitimerer å lage et underkaste i samfunnet. 

Og noen som følger fartsgrensene og bruker bilbelte kan dø i trafikken, samtidig som det kan gå helt bra for noen som fyllekjører. Betyr det at man like godt kan droppe alle sikkerhetstiltak?

• Liker 3
Skrevet

Ja. Tok min første dose i dag.

Sliter en del med angst, spesielt i situasjoner jeg ikke kjenner godt. Så det å skulle finne ut hvor jeg skal gå, snakke med folk jeg ikke kjenner, følge skilt frem og tilbake er noe jeg har gruet meg til veldig lenge.

I tillegg sliter jeg med helseangst. Én tanke er nok til å gjøre meg selv svært svimmel, kvalm, gi meg selv ubehag med hjertet, og andre småskumle symptomer. Å skulle sitte i 20 minutter etter vaksinen og "kjenne" om jeg har noen symptomer i kroppen er ikke akkurat lett. Sprøyter er noe jeg også følger meg svimmel av tanken på.

Likevel var det ikke noe tvil om jeg skulle ta vaksinen.

Det å ta vaksinen handler om mer enn å holde seg selv trygg. Det handler om samfunnet vi lever i, om de rundt oss som av en eller annen grunn ikke kan ta vaksinen. Det handler om å roe ned tempoet viruset muterer, så vi kanskje slipper å slite med dette i det uendelige.

Tenk hvordan vi hadde blitt nødt til å leve hvis alle hadde vært vaksinemotstandere. Tenk på alle mutasjonene på viruset, tenk på alle dødsfallene, tenk på alle sykmeldingene, tenk på alle senskadene...  Vi ha vaksinen hvis samfunnet skal fortsette. Da kan alle som har helse til det være med å bidra.

• Liker 6
Skrevet
Værre skrev (18 minutter siden):

Skummelt hvordan propaganda kan forandre meninger og samfunn så fort. 

• Liker 3
Skrevet
Mysticgirl skrev (18 minutter siden):

Du trenger ikke å svare på spørsmålet jeg stilte. Det er helt frivillig :) Og du kan droppe å gå inn i tråden også , så ingen tvang :) Var bare nysgjerrig.

Men slike tråder er med på å lage et skille i samfunnet. Jeg er ikke interessert i å være med på å danne et samfunn med en underklasse - hvor det er helt legitimt å stigmatisere personer for deres valg. 
Jeg tenker at en uvaksinert person løper en stor risiko ved å ikke vaksinere seg, og min personlige mening er at valget om vaksinasjon burde være en no-brainer for dem som kan ta vaksinen - men det valget skal ikke påtvinges - fordi vi lever i et demokrati. 

• Liker 3
Skrevet
Fakta? skrev (Akkurat nå):

Og noen som følger fartsgrensene og bruker bilbelte kan dø i trafikken, samtidig som det kan gå helt bra for noen som fyllekjører. Betyr det at man like godt kan droppe alle sikkerhetstiltak?

Du svarer ikke på det jeg spør om - hvem løper den største risikoen ved smitte? Den vaksinerte eller den uvaksinerte? 
Eksemplene dine henger forøvrig ikke på greip. Det er ikke ulovlig å la være å vaksinere seg, men det er ulovlig å fyllekjøre eller kjøre uten sikkerhetsbelte.

• Liker 2
Skrevet
Fakta? skrev (3 minutter siden):

Det bilbelte argumentet er snart oppbrukt 😄

• Liker 2
Skrevet
Just now, Vera said:

Du svarer ikke på det jeg spør om - hvem løper den største risikoen ved smitte? Den vaksinerte eller den uvaksinerte? 
Eksemplene dine henger forøvrig ikke på greip. Det er ikke ulovlig å la være å vaksinere seg, men det er ulovlig å fyllekjøre eller kjøre uten sikkerhetsbelte.

Helt klart den uvaksinerte, siden vaksine reduserer faren for å bli smittet med 80-90%. Det er ikke påbudt å ta førerkort eller kjøre bil heller, men de som ikke gjør det har ikke samme muligheter som de som gjør det.

• Liker 3
Skrevet
Fakta? skrev (8 minutter siden):

Helt klart den uvaksinerte, siden vaksine reduserer faren for å bli smittet med 80-90%. Det er ikke påbudt å ta førerkort eller kjøre bil heller, men de som ikke gjør det har ikke samme muligheter som de som gjør det.

Igjen..argumentene henger ikke sammen med det som diskuteres. 

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Værre skrev (54 minutter siden):

Men det er vel de uvaksinerte som bærer risikoen ved å bli alvorlig syk?  Jeg hadde vært mer redd de vaksinerte for å være ærlig .

Skrevet
Ugresset skrev (På 16.8.2021 den 21.37):

Nei, men nå er det gått så langt at jeg føler jeg må. Har følt det lenge, men det er så mye press fra alle kanter.... 

Jeg har vært åpen om at jeg er livredd for bivirkningene som kan komme om mange år. Er ikke redd for to dager med influensa og vondt i armen, men jeg har mange kroniske sykdommer, og jeg har ikke helse til å bli sykere. Jeg har hatt det beste året på 15 år, helsemessig..

Uansett, jeg har vært åpen om dette med de rundt meg, men blir uglesett på, så nå har jeg bestemt meg for å ta vaksinen så lenge jeg får pfizer. Skal ikke ha noe kryssvaksine. Jeg håper bare jeg gjør det rette. 

Jeg kjenner meg sååå igjen i det du skriver.En god klem til deg❤️

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg er blitt svært dårlig av begge dosene og er derfor kjempeskeptisk til hva jeg frivillig har fått inn i kroppen. 

• Liker 5
Skrevet
Strange Doll skrev (18 timer siden):

Ja. Jeg er blitt svært dårlig av begge dosene og er derfor kjempeskeptisk til hva jeg frivillig har fått inn i kroppen. 

Jeg tenker mye på det samme. Tok dose en på tirsdag. Det gikk helt fint, hadde vanvittig vondt i armen første natten, sov ikke et sekund, men ingen andre symptomer. Smertene i armen gikk VELDIG raskt over og jeg var helt fin etter ett døgn. 

Dessverre har jeg hatt skikkelig diaré siden onsdag, hodepine, svimmel og andpusten. Bryr meg ikke om diarén og hodepinen, det kan jeg leve med. Men jeg svimler hver gang jeg reiser meg og har 140(!) i puls av å dusje... Jeg som endelig etter mange, mange år med kronisk sykdom har fått god kondisjon, klarer nå ikke noe uten å hige etter pusten 😭😭😭 Dette må gå over raskt, helst i går! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ønsker å ta den. Men har nettopp vært gjennom prøverørsbehandling med medisiner pluss blodfortynnende.  Tror at jeg har ikke lykkes med behandlingen og ønsker derfor å ta vaksinen over helgen. Men er redd at den ikke lar seg kombinere med medisinene som jeg må gå på i noen dager til jeg har fått en 100 prosent konklusjon om negativt resultat. Så kanskje lurt å vente litt til. Vet ikke. Er så usikker. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Ugresset said:

Jeg tenker mye på det samme. Tok dose en på tirsdag. Det gikk helt fint, hadde vanvittig vondt i armen første natten, sov ikke et sekund, men ingen andre symptomer. Smertene i armen gikk VELDIG raskt over og jeg var helt fin etter ett døgn. 

Dessverre har jeg hatt skikkelig diaré siden onsdag, hodepine, svimmel og andpusten. Bryr meg ikke om diarén og hodepinen, det kan jeg leve med. Men jeg svimler hver gang jeg reiser meg og har 140(!) i puls av å dusje... Jeg som endelig etter mange, mange år med kronisk sykdom har fått god kondisjon, klarer nå ikke noe uten å hige etter pusten 😭😭😭 Dette må gå over raskt, helst i går! 

Har du kontaktet helsepersonell og fortalt om dette? Hvis ikke ville jeg gjort det snarest. En av de mer sjeldne bivirkningene av vaksinen er betennelser i hjertet. Bedre føre var når det kommer til hjertet, tenker jeg.

Du kan lese om det her:
https://www.fhi.no/nyheter/2021/perikarditt-og-myokarditt-etter-vaksinasjon-med-mrna-vaksiner/

"Begge tilstandene kan gi symptomer i form av brystsmerter, tungpust og ujevn puls. Tretthet, feber og hoste kan også forekomme. Ved perikarditt kan smertene være stillingsavhengig, og kan bli verre i liggende stilling og bli bedre når de setter seg opp eller lener seg framover. 

–Det er viktig at personer som får nyoppstått og vedvarende tungpust eller brystsmerter oppsøker lege uavhengig av om de er vaksinert eller ikke."

• Liker 2
  • Opprett ny...