Gå til innhold

Har du tatt vaksinen?

Er du vaksinert?  

250 stemmer

1. 1. Har du tatt vaksinen?

• Ja
      174
    • Nei
      76

Fremhevede innlegg

Skrevet
NorthernLight skrev (1 minutt siden):

Er du blitt bra igjen? 

Ja. Jeg fikk medisiner av nevrologen. Etter to kurer med prednisolon og noe annet gikk det over. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men nå er det gått så langt at jeg føler jeg må. Har følt det lenge, men det er så mye press fra alle kanter.... 

Jeg har vært åpen om at jeg er livredd for bivirkningene som kan komme om mange år. Er ikke redd for to dager med influensa og vondt i armen, men jeg har mange kroniske sykdommer, og jeg har ikke helse til å bli sykere. Jeg har hatt det beste året på 15 år, helsemessig..

Uansett, jeg har vært åpen om dette med de rundt meg, men blir uglesett på, så nå har jeg bestemt meg for å ta vaksinen så lenge jeg får pfizer. Skal ikke ha noe kryssvaksine. Jeg håper bare jeg gjør det rette. 

Skrevet
Chroma skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg fikk medisiner av nevrologen. Etter to kurer med prednisolon og noe annet gikk det over. 

så bra!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt en dose, det er mulig jeg dropper andre dose pga bivirkninger. Jeg fikk prikking i kroppen som varte noen dager, men føler det kan komme å gå innimellom. Ellers er jeg redd for å få konstant hodepine som andre får av andre dose, og dette er noe jeg sliter med nok fra før. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Ugresset skrev (2 timer siden):

Nei, men nå er det gått så langt at jeg føler jeg må. Har følt det lenge, men det er så mye press fra alle kanter.... 

Jeg har vært åpen om at jeg er livredd for bivirkningene som kan komme om mange år. Er ikke redd for to dager med influensa og vondt i armen, men jeg har mange kroniske sykdommer, og jeg har ikke helse til å bli sykere. Jeg har hatt det beste året på 15 år, helsemessig..

Uansett, jeg har vært åpen om dette med de rundt meg, men blir uglesett på, så nå har jeg bestemt meg for å ta vaksinen så lenge jeg får pfizer. Skal ikke ha noe kryssvaksine. Jeg håper bare jeg gjør det rette. 

Uff ja, det er vanskelig å vite hva som er det rette for den enkelte. Derfor må alle ta et informert valg. Synes ikke man skal ta fordi man blir presset eller uglesett av noen men fordi man ønsker det selv …. Har hørt om at flere må lyve om at de har tatt vaksinen og det er fryktelig trist.  Det er din kropp som du må leve mef resten av livet.

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 5
Skrevet

Ja. Fått 2 doser med moderna

Skrevet

To doser Pfizer🙋🏼‍♀️Fikk veldig vondt i armen etter første dose, men ikke etter andre dose. 

Skrevet
2 hours ago, Ugresset said:

I din situasjon kan du være "damned if you do & damned if you don't" som det så sies, uansett bør du undersøke din risiko for å bli møkkasyk av covid og vurdere mot vaksinerisk. Bare ikke la andre diktere dine helsevalg, DET er noe du kan angre bitter på, like greit å snu fandenskapet til noe bra som det å stå opp for dine egne valg, uansett reaksjoner, det er en deilig befriende egenskap.

• Liker 9
Skrevet

Nei. Er gravid.

• Liker 3
Skrevet
15 hours ago, Ella1 said:

To doser Pfizer🙋🏼‍♀️Fikk veldig vondt i armen etter første dose, men ikke etter andre dose. 

Samme her.

Skrevet

Så en fin video på TikTok som besvarer spørsmålet ditt:

H: Så, har du vaksinert deg?

J: Liker du analsex?

H: WTF??

J: Når du kan stille meg så personlige spørsmål, kan vel også jeg stille deg personlige spørsmål? 

• Liker 9
Skrevet

Ja selvfølgelig. Jeg ønsker å leve et normalt liv igjen. Da bidrar jeg med mitt til fellesskapet. 

• Liker 3
Skrevet
Jegern Puahate skrev (På 2021-8-17 den 0.28):

I din situasjon kan du være "damned if you do & damned if you don't" som det så sies, uansett bør du undersøke din risiko for å bli møkkasyk av covid og vurdere mot vaksinerisk. Bare ikke la andre diktere dine helsevalg, DET er noe du kan angre bitter på, like greit å snu fandenskapet til noe bra som det å stå opp for dine egne valg, uansett reaksjoner, det er en deilig befriende egenskap.

Det er helt sant. Jeg har nå tatt første dosen Pfizer og håper ikke jeg kommer til å angre senere. Jeg gjorde dette fordi jeg har veid opp og i mente i et halvt år nå og konkluderte med at jeg tror kroppen min tåler vaksinen bedre enn covid, eventuelt vansinen +covid enn covid alene. 

Men jeg likte ikke at mannen som satt sprøyta på meg hadde tydelig mening om at jeg skulle ta imot moderna hvis det ikke var pfizer dagen jeg skal ta dose to. Det er mitt valg og min rett sa jeg bare da jeg gikk. 

• Liker 2
Skrevet
Vera skrev (På 18.8.2021 den 16.29):

J: Når du kan stille meg så personlige spørsmål, kan vel også jeg stille deg personlige spørsmål? 

Men det er jo ikke personlig om man er vaksinert, det er av allmenn interesse. Jeg omgås ikke uvaksinerte, så da må jeg jo nesten spørre. Om du har hatt analsex er da revnene likegyldig for min helse.

• Liker 2
Skrevet
Vera skrev (På 18.8.2021 den 16.29):

For en utrolig dårlig sammenligning.

• Liker 5
Skrevet
Imsdalen skrev (1 time siden):

Men det er jo ikke personlig om man er vaksinert, det er av allmenn interesse. Jeg omgås ikke uvaksinerte, så da må jeg jo nesten spørre. Om du har hatt analsex er da revnene likegyldig for min helse.

Hvorfor i all verden omgås du ikke uvaksinerte? Herregud..verden vil virkelig bedras. Om du er fullvaksinert vil ikke en uvaksinert gjøre stor skade for deg. Derimot kan det gjøre stor skade for den uvaksinerte å bli smittet - da han ikke er beskyttet mot alvorlig sykdom. 
Spør du forøvrig alle i din omgangskrets om de har gjennomgått vaksinasjonsprogrammet? 
Helse er personlig. Punktum.

• Liker 7
Skrevet
NorthernLight skrev (58 minutter siden):

For en utrolig dårlig sammenligning.

Fordi? Begge spørsmål vitner om særdeles dårlig utviklede sosiale antenner. Man spør ikke om andres personlige helse - om ikke personen inviterer til det selv.

• Liker 4
  • Opprett ny...