Gå til innhold

Har du tatt vaksinen?

Er du vaksinert?  

250 stemmer

1. 1. Har du tatt vaksinen?

• Ja
      174
    • Nei
      76

Fremhevede innlegg

Skrevet
kermit123 skrev (17 timer siden):

Fordelingen så langt bekrefter vel det mange har trodd; at andelen skeptikere på KG er langt høyere enn Norge I snitt.

Jeg har valgt å ikke ta vaksinen nå fordi jeg er gravid. Og ja, jeg er skeptisk. Fordi vaksinen har klusset med hormoner og er det noe vi gravide har mye av, så er det hormoner 😅 Men så fort ungen er ute skal jeg ta vaksinen :)

Det er også flere steder man ikke får lov til å ta vaksinen som gravid, uten godkjenning fra lege. Selv da kan det være vanskelig å få "lov" til å ta vaksinen. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TurkisVase skrev (18 timer siden):

Du er mindre beskyttet mot covid. Stor sannsynlighet for å bli smittet før eller senere. Og du kan få problemer med reising til utlandet.

Samtidig baserer planen om trinn 4 i september seg på at alle over 18 år da har fått tilbud om 1. dose, og at man da har kommet til et punkt der de som har takket ja har hatt tre uker på seg for å oppnå god effekt av denne ene dosen. Så jeg tror ikke din påstand er helt korrekt.

Skrevet

Er fullvaksinert 🥰

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1
Skrevet

Jada, er fullvaksinert med Pfizer. :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble fullvaksinert med pfizer i januar (pga yrket mitt). Men håper jeg fortsatt er optimalt beskyttet 

• Liker 2
Skrevet (endret)
On 8/14/2021 at 12:47 PM, Brimi said:

Jeg har valgt å ikke ta vaksinen nå fordi jeg er gravid. Og ja, jeg er skeptisk. Fordi vaksinen har klusset med hormoner og er det noe vi gravide har mye av, så er det hormoner 😅 Men så fort ungen er ute skal jeg ta vaksinen :)

Det er også flere steder man ikke får lov til å ta vaksinen som gravid, uten godkjenning fra lege. Selv da kan det være vanskelig å få "lov" til å ta vaksinen. 

Ingen steder hindrer vel deg i å ta vaksinen dersom man er gravid? Det står vel ikke i folkeregisteret om man er gravid eller ikke, man får vel tilbud om time uansett?

Endret av kermit123
  • Liker 3
Skrevet
kermit123 skrev (33 minutter siden):

Skjønner den. Er selv gravid og tok vaksinen, men valget var ikke bare lett pga fraværende anbefalinger fra FHI. 

Men ingen steder hindrer vel deg i å ta vaksinen dersom man er gravid? Det står vel ikke i folkeregisteret om man er gravid eller ikke, man får vel tilbud om time uansett? Jeg ble bare spurt om jeg var i første trimester på timen, og når jeg sa nei var det greit.

Ja, man får tilbud uavhengig om man er gravid eller ei, men det er flere som har fått beskjed om at de ikke får lov til å ta vaksinen enten når de kommer til vaksinering (hvis det synes at de er gravide) eller når de ringer for å bestille time (og de forteller at de er gravide). 

Skjønner godt at det valget ikke var lett! Det viktigste er at man gjør det en selv synes er riktig å gjøre. Hadde det vært mye smitte her hadde jeg nok sagt ja til vaksinen jeg og. Ikke er jeg i full jobb heller, så jeg har gode muligheter til å unngå smitte. 

Skrevet

Ja. 

Moderna her. 

Har noen vaksinemotstandere i vennekretsen, men kjenner jeg ikke orker å diskutere med dem mer. 

Nei, ingen i verden vet konsekvensene av vaksine på lang sikt. Selvfølgelig ikke. Men jeg er godt voksen og vel så det. Jeg lever ikke evig. Og det absolutt mest livsfarlige jeg gjør (i hht. statistikk) er å sette meg i bilen og kjøre for å handle mat. Statistisk sett er det veldig mye farlige enn både vaksine og Covid-19 - tilsammen. 

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, Brimi said:

Ja, man får tilbud uavhengig om man er gravid eller ei, men det er flere som har fått beskjed om at de ikke får lov til å ta vaksinen enten når de kommer til vaksinering (hvis det synes at de er gravide) eller når de ringer for å bestille time (og de forteller at de er gravide). 

Dersom gravide får beskjed om dette i 2 eller 3 trimester så er det i tilfelle noen som misbruker sin stilling! 

Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod.

• Liker 1
Skrevet

Nei, har enda ikke fått tilbud om vaksine. Når jeg logger meg på kommunens registreringssystem får jeg bare beskjed om at jeg ikke kan bestille time for vaksinering enda.

Skrevet

Nei, naturligvis.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Men jeg føler at regjeringen ikke gir meg noe annet valg enn å krype til korset snart. 

• Liker 2
  • Opprett ny...