Gå til innhold

Syk etter dose 2 med pfizer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok dose 2 rundt kl 10 i morges og nå begynner kroppen å verke. Er slapp, kvalm, vondt i hodet og det verker i muskler og ledd. Er dette vanlig ? Hvor lenge vil det vare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lilu skrev (2 minutter siden):

Tok dose 2 rundt kl 10 i morges og nå begynner kroppen å verke. Er slapp, kvalm, vondt i hodet og det verker i muskler og ledd. Er dette vanlig ? Hvor lenge vil det vare?

Helt normalt, har du ikke fått med deg det??  Du er sikkert ok igjen imorgen

• Liker 4
Skrevet

Det er ganske vanlig. Noen får litt av det og noen får litt mer. For noen varer det i noen timer, og for noen varer det i noen få dager. Har inntrykk av at det er over på under 2 døgn for nesten alle. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er listet som helt vanlige bivirkninger. Jeg ble syk i en uke med sterke smerter. Både vondt i kroppen, leddsmerter, kvalme, vondt i bryst og mage, hodepine etc. Andre ligger bare en dag eller blir ikke dårlig i det hele tatt. Så det varierer noe voldsomt.

Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke å ha fått med seg at dette er helt vanlig - du gikk kanskje til og med et ark med informasjon om vaksinen - der sto det også...

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (6 minutter siden):

Hvordan er det mulig å ikke å ha fått med seg at dette er helt vanlig - du gikk kanskje til og med et ark med informasjon om vaksinen - der sto det også...

Det er ikke alle som leser hele bivirkningslista eller får med seg ark etter vaksineringen.

Skrevet
NorthernLight skrev (6 minutter siden):

Det er ikke alle som leser hele bivirkningslista eller får med seg ark etter vaksineringen.

Trenger virkelig ikke å lese HELE bivirkningslista for å ha fått med seg dette - det holder vel egentlig bare å lese overskriftene i nettavisene det...

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

Trenger virkelig ikke å lese HELE bivirkningslista for å ha fått med seg dette - det holder vel egentlig bare å lese overskriftene i nettavisene det...

Jo men som sagt alle gjør ikke det.

Skrevet
NorthernLight skrev (3 minutter siden):

Jo men som sagt alle gjør ikke det.

Nei, det er jo helt tydelig, og det er smått sjokkerende!

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble veldig syk og redd. Pleier aldri å bli så syk. Hadde masse feberdrømmer og var sengeliggende en hel dag. Det var vondt for rygg også🙈

Skrevet

Helt normalt, nesten alle jeg kjenner har fått det samme etter 2. dose med både moderna og pfizer. Selv fikk jeg Pfizer begge ganger. Jeg fikk akkurat samme, gikk over ila neste dag, og jeg kviknet godt til etter en paracett bare :) 

Skrevet

Husk å drikke ekstra mye vann, det forebygger og hjelper ofte mot hodepine.

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg fikk Pfizer-vaksinen og fikk bare litt vondt i overarmen et par dager etter både 1. og 2. dose. Kjenner ingen som har blitt fått noen andre bivirkninger etter Pfizer-vaksinen. 

Men de jeg kjenner som fikk Moderna-vaksinen ble dårlige med feber og influensa-symptomer.

• Opprett ny...