Arielle Skrevet 20. september 2005 #1 Del Skrevet 20. september 2005 Og ikke gav positivt på graviditetstest? Var det noen spesiell grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 20. september 2005 #2 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har mensen nå. Den kom 3 uker for sent. Var hos legen og alt var iorden. Det er mange ting som kan påvirke den. Stress blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. september 2005 #3 Del Skrevet 20. september 2005 Flere ganger. Som regel skyldtes det stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. september 2005 #4 Del Skrevet 20. september 2005 Det har bare skjedd meg én eneste gang, og jeg aner ikke hvorfor. Den kom helt som normalt måneden etter, bare hoppet over en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2005 #5 Del Skrevet 20. september 2005 Det skjedde meg av og til da jeg gikk på Trinordiol. Hadde visstnok sammenheng med at jeg hadde gått på dem i lang tid sammenhengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 20. september 2005 #6 Del Skrevet 20. september 2005 Opplevde det èn gang jeg gikk på Synfase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2005 #7 Del Skrevet 20. september 2005 Har opplevd det et par ganger i angst for at jeg har vært gravid. Telte timer og dager og ble så stresset på grunn av dette at mensen uteble. I sommer hadde jeg mensen to ganger på en måned, men legen min sa at slike uregelmessigheter som regel er helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamsi Skrevet 21. september 2005 #8 Del Skrevet 21. september 2005 Har opplevd det et par ganger i angst for at jeg har vært gravid. Telte timer og dager og ble så stresset på grunn av dette at mensen uteble. I sommer hadde jeg mensen to ganger på en måned, men legen min sa at slike uregelmessigheter som regel er helt normalt. ← Ja, og jo mer du tenker på den fordø... mensen jo mer forsinket blir den. Menssyklusen vår påvirkes av psyken vår, stress, angst o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. september 2005 #9 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg hadde en syklus på 78 dager i sommer... da lurte jeg på hvor den ble av ja... Men jeg sluttet med p-piller i mars, så jeg vet nok hvorfor. Kroppen min bare prøver å finne utav hvordan det nå er den skal styre dette selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 21. september 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg stresser ikke og går ikke på p- piller, slutta for over to år siden, så det er ikke det. Ikke har jeg angst for å være gravid heller. Men det var godt å høre at det er flere som har hatt det sånn og at alt var helt normalt etterpå. Får vel vente til neste måned og se om den kommer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #11 Del Skrevet 21. september 2005 Den var borte hos meg i ca.4 mnd. Da var jeg ganske bekymret. Men tror grunnen var kortison sprøyten som jeg tok, kunne vere en bivirkning det. Ellers så kan det vere om du har gått mye ned i vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 21. september 2005 #12 Del Skrevet 21. september 2005 Ja og nei. Jeg hadde lenge sykluser på 27-28 dager, med EL på dag 13-14, men nå er det sykluser på opptil 36 dager, med personlig rekord i sen EL på dag 24. I denne syklusen er jeg på dag 20, og venter ennå på EL. Jeg har opplevd mange ganger at eggløsningen kommer mye senere enn normalt for meg, og da kommer jo mensen senere enn normalt. Når EL først har vært er det kun tre ting som kan forsinke mensen. Graviditet (tidlige SA er oppdages ikke alltid på tester, og selv om det er liv laga er det ikke alltid det slår ut på graviditetstester før det har gått litt tid) Medisiner (jeg husker ikke hvilke det er snakk om her, men det er hormonmedisiner det er snakk om, så de fleste vet om at det kan skape krøll når de tar de) Cyste (i utgangspunktet en ufarlig sak som sprekker når den selv vil, kan sammenliknes med en “hormonell indre vannblemme”, det er svært sjelden det skjer, men greit å vite om) Stress kan IKKE endre lutealfasen (som det så fint heter, tiden mellom EL og mens), men den kan fint forskyve eggløsning i alle retninger. Håper dette avklarte noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #13 Del Skrevet 21. september 2005 Har opplevd dette, ja. Ganske ofte. Både lang tid mellom mens, to mens i samme måned, kortere i form av dager osv. osv. Det har ofte vært i forbindelse med stress, endring av livssituasjon, sykdom og/eller spiseforstyrrelser. Ta det med ro, det er nok en eller annen mindre alvorlig grunn til at det skjer. Kroppen er jo et maskineri, og litt rust av og til må man vel regne med. Ta en test igjen om en uke om du ikke har fått den. Da vet du vel helt sikkert om det er graviditet eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 22. september 2005 #14 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg sluttet på p-piller i juni, og venter på mensen enda..... Merkelig hva man savner når man ikke kan "få" det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 23. september 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har ikke gått ned i vekt og har ikke gått på medisiner. Nå er jeg på dag.. skalviseeee... 45 i syklusen min, og har enda ikke fått den. Har vanligvis rimelig stabil syklus. Men dere som hoppet over en mens: hadde dere ømme bryster i den perioden dere ventet mensen? Har hatt ømme bruster i snart 14 dager nå.... Jeg blir GAAAL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. september 2005 #16 Del Skrevet 23. september 2005 Er du helt sikker på at du ikke er gravid da? Lenge siden du testet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #17 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har også gått å ventet på mensen, 16 dager over tiden kom den, etter det har den kommet og gått som den ville. Det viste seg at jeg hadde pcos, jeg hadde helt normale syklusser som man kunne still klokka etter også plutselig ble alt snudd på hodet. Hormoner i ubalanse er noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 23. september 2005 #18 Del Skrevet 23. september 2005 Det har bare skjedd meg én eneste gang, og jeg aner ikke hvorfor. Den kom helt som normalt måneden etter, bare hoppet over en gang. ← Akkurat det samme hendte med meg en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå