Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #1 Skrevet 5. oktober 2002 Hei, dro bort i helga, glemte brettet hjemme, siste dag jeg tok pilla var fredag og kommer ikke hjem før søndag. Jeg skulle ha begynt på nytt brett i dag ( lørdag) og har brukt alle pillene fra forrige brett. Det står på pakka at hvis man glemmer pilla en dag skal man ta en om morgenen og en om kvelden men kan man gjøre det på starten av et nytt brett ( sukkerpiller )? Har bare gått på p-pilller i 4 uker og er ikke så kjent med bruken av de mvh Pusen
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #2 Skrevet 5. oktober 2002 For å ha en ting klart: Det er ikke de første pillene på brettet som er sukkerpiller, det er de siste! Siden du skulle tatt den første pillen i dag lørdag, men altså ikke får gjort det, tar du den pillen du skulle tatt i dag så fort du har mulighet i morgen, søndag. Pillen for søndag tar du noen timer senere på dagen. På mandag fortsetter du som du pleier med en pille om dagen.
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #3 Skrevet 5. oktober 2002 Men er jeg "sikker" de neste dagene? takk for svar Pusen
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #4 Skrevet 5. oktober 2002 Ja da, så sikker som du kan bli med p-piller.
Gjest Heia Skrevet 5. oktober 2002 #5 Skrevet 5. oktober 2002 Ja da, så sikker som du kan bli med p-piller. Du er vel ikke sikker dersom det er gått mere enn 36 timer siden du sist tok en pille?
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2002 #6 Skrevet 6. oktober 2002 Les bruksanvisningen på p-pilllene. Der står det hva du skal gjøre når du glemmer en pille, og hvor lang tid det kan gå for at det skal være sikkert.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #7 Skrevet 7. oktober 2002 Og når du ikke har gått på pilla i mere enn 4 uker, tror jeg ikke du er så sikker allikevel. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt kondom et par uker fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå