Gå til innhold

Alle symptomer er borte idag, bekymret! KAn det være tegn på MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Idag har jeg ikke vært oppblåst i magen, men di andre dagene har jeg vært ekstremt oppblåst, nå kjenner jeg meg ikke oppblåst i det hele tatt.

Så er jeg ikke kvalm, men har ikke vært så mye kvalm heller, kun helt i begynnelsen. Er heller ikke spesielt trøtt lenger eller følsom/humørsvingninger! Føler meg «normal» og ikke gravid.

Men jeg har jo ikke blødd noen ting? Kan dette bare være tilfeldig og at symptomene vil komme tilbake? I begynnelsen (uke 4) var jeg både veldig kvalm, følsom og kjempetrøtt, og så sluttet det. I uke 5 var jeg bare veldig oppblåst og hadde veldig ømme pupper. Og nå i uke 6 så forsvinner symptomene? Jeg har vondt i magen av og til, litt sterkere smerter enn «milde». 

Det står jo overalt at det er i uke 6 symptomene begynner, og da skal du føle deg veldig gravid osv. kan jeg ha en MA?  

Anonymkode: b5dc8...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det du beskriver skjedde med meg også, var vel i uke 7/8. Alt av symptomer var borte en godt del dager, men de kom heldigvis tilbake igjen, og det med full styrke😅

Helt normalt at symptomer kommer og går, så dette ville jeg forsøkt å ikke stresse over så lenge det ikke er ledsaget av blødninger❤️

Anonymkode: 8e315...a80

Skrevet

kan såklart være MA, men er nesten umulig å si dessverre. Om du er bekymret så ringer du lege

Anonymkode: 3e6e1...b3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kan såklart være MA, men er nesten umulig å si dessverre. Om du er bekymret så ringer du lege

Anonymkode: 3e6e1...b3e

Sånne svar som dette er så unødvendige. Sorry men… hvorfor svare når svaret er helt intetsigende og ikke gir TS noe som helst?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånne svar som dette er så unødvendige. Sorry men… hvorfor svare når svaret er helt intetsigende og ikke gir TS noe som helst?

Problemet er jo at alle svarene her er intetsigende. Noen opplever ma og har det sånn, andre hadde ikke ma. 

Anonymkode: d50aa...483

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er jo at alle svarene her er intetsigende. Noen opplever ma og har det sånn, andre hadde ikke ma. 

Men «at det kan være en MA eller det kan ikke være det» er jo en selvfølgelighet så stor at det ikke er vits å skrive engang. Dette har jo TS også gitt uttrykk for at hun er helt klar over.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat det du beskriver skjedde med meg også, var vel i uke 7/8. Alt av symptomer var borte en godt del dager, men de kom heldigvis tilbake igjen, og det med full styrke😅

Helt normalt at symptomer kommer og går, så dette ville jeg forsøkt å ikke stresse over så lenge det ikke er ledsaget av blødninger❤️

Takk❤️ Men jeg blir litt stressa over at jeg får av og til «krampe» i mage og rygg som kjennes som menssmerter, de er verken milde eller sterke, men de heller mer mot sterk smerte enn mild smerte. Det gjør meg nervøs for jeg har prøvd å søke meg opp på det men det ser bare ut som «milde» ligamenssmerter er vanlig, men jeg har ikke disse milde ligamentsmerter/stikninger, hos meg gjør det vondt, og ikke på den ene siden men midt i magen.. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men «at det kan være en MA eller det kan ikke være det» er jo en selvfølgelighet så stor at det ikke er vits å skrive engang. Dette har jo TS også gitt uttrykk for at hun er helt klar over.

Daa bør jo ts ringe lege. Det er det eneste svaret som gir henne noe

Skrevet

Takk❤️ Men jeg blir litt stressa over at jeg får av og til «krampe» i mage og rygg som kjennes som menssmerter, de er verken milde eller sterke, men de heller mer mot sterk smerte enn mild smerte. Det gjør meg nervøs for jeg har prøvd å søke meg opp på det men det ser bare ut som «milde» ligamenssmerter er vanlig, men jeg har ikke disse milde ligamentsmerter/stikninger, hos meg gjør det vondt, og ikke på den ene siden men midt i magen.. 

Ts

Jeg opplevde også tidvis ganske sterke menssmerter, da særlig mellom uke 5 og 7 ca. Hos meg var det ingenting galt i hvert fall, og har lest om mange andre som har hatt det på samme måte. Det er visst en veldig vanlig symptom🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Idag har jeg ikke vært oppblåst i magen, men di andre dagene har jeg vært ekstremt oppblåst, nå kjenner jeg meg ikke oppblåst i det hele tatt.

Så er jeg ikke kvalm, men har ikke vært så mye kvalm heller, kun helt i begynnelsen. Er heller ikke spesielt trøtt lenger eller følsom/humørsvingninger! Føler meg «normal» og ikke gravid.

Men jeg har jo ikke blødd noen ting? Kan dette bare være tilfeldig og at symptomene vil komme tilbake? I begynnelsen (uke 4) var jeg både veldig kvalm, følsom og kjempetrøtt, og så sluttet det. I uke 5 var jeg bare veldig oppblåst og hadde veldig ømme pupper. Og nå i uke 6 så forsvinner symptomene? Jeg har vondt i magen av og til, litt sterkere smerter enn «milde». 

Det står jo overalt at det er i uke 6 symptomene begynner, og da skal du føle deg veldig gravid osv. kan jeg ha en MA?  

Jeg følte meg ikke gravid før tja når jeg kjente at  babyen begynte å sparke! 

Anonymkode: d60b2...d61

• Liker 1
Skrevet

Daa bør jo ts ringe lege. Det er det eneste svaret som gir henne noe

Nei, det gir henne absolutt ingenting. De fleste skriver her nettopp fordi det å ringe til lengen ikke er et alternativ (min lege stenger i hvert fall 15.30, ikke nærmere 21.00 på kvelden). Hva tenker du en telefonsamtale med legen skal føre med seg? De vil si nøyaktig den samme selvfølgeligheten, noe ala «se det an».

Det du bør gjøre, TS, om du er veldig nervøs, er å bestille en time til tidlig ultralyd for å sjekke at alt er bra med embryoet så langt. Det gjorde jeg i uke 7, og det var en enorm trygghet for meg. Da kunne de se hjertet og at den hadde vokst som den skulle så langt☺️ 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt veldig av og på symptomer, men som oftest ingen symptomer. Straks i uke 14 og alt er fint 🥰 Men tidlig ultralyd hadde jeg prøvd å ta så du får roet bekymringene, kjenner meg veldig igjen i det 😅

Skrevet

Veldig veldig vanlig at symptomer kommer og går. Eller er fraværende. Jeg er i uke 17 nå og har ingen symptomer ennå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2021 den 20.46):

Jeg opplevde også tidvis ganske sterke menssmerter, da særlig mellom uke 5 og 7 ca. Hos meg var det ingenting galt i hvert fall, og har lest om mange andre som har hatt det på samme måte. Det er visst en veldig vanlig symptom🥰

Det hørtes litt betryggende ut takk❤️ For det er ikke ofte men av og til, og det gjør nokså vondt og kjennes ut som mensssmerter🙈 håper ting er i orden, men har lite symptomer enda som sagt så er litt redd jeg ikke har noe levende inni meg, har Ultralyd i uke 8, nå er jeg 6+3 💕 

Ts

Skrevet
Amatariel skrev (På 12.8.2021 den 20.55):

Veldig veldig vanlig at symptomer kommer og går. Eller er fraværende. Jeg er i uke 17 nå og har ingen symptomer ennå. 

Åja❤️ Det er jo godt å vite, for jeg føler meg ikke hormonell eller gravid i det hele tatt akkurat nå, eller de siste dagene, og får disse vonde krampene av og til😬 gynekologen mente ifjor at jeg har pcos, og har lest at det er vanligere med SA og MA når man har det, det visste jeg ikke før nå nettopp..💕 krysser fingrene, og er vertfall glad for at jeg ikke blør noe💕

Ts

Skrevet

Jeg opplevde det i uke 7, og da var det dessverre en MA. Men som flere skriver så er det jo helt vanlig å oppleve at symptomer dempes/varierer. Er du veldig usikker og nervøs, så går det an å ta en TUL om du har mulighet til det.

Anonymkode: 84b7c...32c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opplevde det i uke 7, og da var det dessverre en MA. Men som flere skriver så er det jo helt vanlig å oppleve at symptomer dempes/varierer. Er du veldig usikker og nervøs, så går det an å ta en TUL om du har mulighet til det.

Så trist å lese 😕 Når og hvordan oppdaget du at du hadde hatt en MA?

Skrevet

Dra på tul om du er i bekymret. Jeg bekymret meg i uke 6 da jeg hadde litt blødninger noen dager + at symptomene forsvant. Ble veldig beroliget av å se hjerteslag og at alt så bra ut. 

Anonymkode: 945e5...3a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så trist å lese 😕 Når og hvordan oppdaget du at du hadde hatt en MA?

Ettersom jeg var urolig etter at symptomene forsvant, bestilte jeg en time for TUL. De så «noe» da de sjekket men kunne ikke si om alt var bra (at det var for tidlig til å se hjerteslag fordi jeg var kortere på vei enn jeg trodde) eller om det var gått galt. Derfor ble det ny time uken etter, og da ble det dessverre dårlig nytt.

Går veldig bra nå, er gravid igjen og venter en overraskelse i slutten av året. ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ettersom jeg var urolig etter at symptomene forsvant, bestilte jeg en time for TUL. De så «noe» da de sjekket men kunne ikke si om alt var bra (at det var for tidlig til å se hjerteslag fordi jeg var kortere på vei enn jeg trodde) eller om det var gått galt. Derfor ble det ny time uken etter, og da ble det dessverre dårlig nytt.

Går veldig bra nå, er gravid igjen og venter en overraskelse i slutten av året. ☺️

Åh uff…🥺 Så godt å lese at du er gravid igjen nå - gratulerer❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...