Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i sag 9 uker på vei i min første graviditet og har i dag opplevd noe som for meg er helt nytt. 

Da jeg var ute og gikk tur i ettermiddag kjente jeg plutselig stikkinger langt nede i magen, akkurat som om det kom fra bak skambeinet/skjeden. Det var ikke direkte vondt, men ubehagelig. På et tidspunkt kom stikket som et slags støt ned i underlivet, og akkurat det kan vel kalles for ganske vondt.

Utover kvelden har jeg fortsatt kjent disse murringene/stikkingene/ubehaget helt nede i magen/vagina, men svakere svakere enn tidligere. Ingen blødninger. Jeg skal heldigvis på ultralyd til uka, så får sjekket det ut da, men merker jeg blir litt bekymret😔

Noen som har opplevd noe liknende som meg?

Anonymkode: d939c...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forresten legge til at jeg naturligvis har hatt en del «normale» murringer i nede i magen/livmor, spesielt tidlig i graviditeten. Men akkurat disse stikkingene ned i skjeden har jeg aldri opplevd før, og heller ikke hørt om andre som har beskrevet😬

Skrevet

Vanlig med stikkende smerte i skjeden ved nedpress, men det bruker å komme i tredje trimester.

Ikke ligamentsmerter altså?

Anonymkode: b9ee6...814

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vanlig med stikkende smerte i skjeden ved nedpress, men det bruker å komme i tredje trimester.

Ikke ligamentsmerter altså?

Det kan så klart hende det var dette, og at jeg ikke helt klarer å lokalisere stikkingen ordentlig🤔 Men jeg mener det føles ut som det kom så langt nede ifra at det på en måte var bak skambeinet et sted? Eventuelt i området rundt livmorhalsen?

Hvorfor må du tulle sånn med meg, kroppen🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kan så klart hende det var dette, og at jeg ikke helt klarer å lokalisere stikkingen ordentlig🤔 Men jeg mener det føles ut som det kom så langt nede ifra at det på en måte var bak skambeinet et sted? Eventuelt i området rundt livmorhalsen?

Hvorfor må du tulle sånn med meg, kroppen🥲

...fordi du er gravid...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

...fordi du er gravid...?

.........?

Takk for tidenes mest ubrukelige svar👏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

.........?

Takk for tidenes mest ubrukelige svar👏

Du spør hvorfor kroppen din må tulle sånn med deg, da har du virkelig litt i vente...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du spør hvorfor kroppen din må tulle sånn med deg, da har du virkelig litt i vente...

Herregud🙄 Du forstår like godt som jeg at det var en humoristisk ment kommentar, ikke at jeg oppriktig er overrasket over at man opplever symptomer på graviditet når man er... nettopp gravid?

Jeg stiller et konkret spørsmål i HI, som naturlig nok er spørsmålet jeg ønsker tilbakemeldinger på. Når man opplever nye typer smerter, som heller ikke betegnes som vanlige symptomer (jeg har som nevnt hørt/lest lite om akkurat det jeg har opplevd) er det helt naturlig å forhøre seg om andres erfaringer i et gravidforum. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud🙄 Du forstår like godt som jeg at det var en humoristisk ment kommentar, ikke at jeg oppriktig er overrasket over at man opplever symptomer på graviditet når man er... nettopp gravid?

Jeg stiller et konkret spørsmål i HI, som naturlig nok er spørsmålet jeg ønsker tilbakemeldinger på. Når man opplever nye typer smerter, som heller ikke betegnes som vanlige symptomer (jeg har som nevnt hørt/lest lite om akkurat det jeg har opplevd) er det helt naturlig å forhøre seg om andres erfaringer i et gravidforum. 

Ja? Jeg kommenterte ikke HI, ei eller valget ditt om å legge ut en tråd her. Snakker om å overfortolke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...