Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 12. august 2021 Barnehagen til barnet mitt åpner kl.07.00, dette var hovedgrunnen til at jeg valgte denne barnehagen. Jeg må nemlig rekke bussen til jobben kl.07.10 en dag i uka. De andre dagene leverer jeg kl. 07.30 og har god tid. Men én dag i uka må jeg være på jobb kl.07.45 og er derfor avhengig av å levere kl.07.00. Det er hver torsdag. Jeg dro hjemmefra kl.06.50, stod klar utenfor inngangsdøren kl.07.00. Vi ventet og ventet, kl.07.07 kom en ansatt springende og lukket opp. Dette førte til at jeg mistet bussen til jobb og kom for sent, utrolig kjipt og ikke minst irriterende når dette skjer 2 uker på rad. Jeg har nylig startet å jobbe der, og synes det er flaut å komme sent. Jeg sa ifra til den ansatte, og fikk til svar at jeg må beregne mer tid og innimellom så kan man bli forsinket. Greit nok det, men det er andre uken på rad og dette har konsekvenser for jobben min. Jeg har lyst til å ta dette videre med styrer, akkurat den dagen er det kjempeviktig for meg at de faktisk åpner kl.07.00. Her er det ikke meg, men den ansatte som å beregne bedre tid. Før dere skyter meg her, nei barnet mitt er ikke i barnehagen 50 timer i uka. Jeg henter så fort jeg er ferdig på jobb, dvs kl.15.30. Jeg er alene med barnet, far har kun barnet annenhver helg, så jeg kan ikke be noen andre levere for meg. Dette er i grunnen ikke ett problem i det hele tatt. Hadde de åpnet kl.0700, så hadde jeg fint greid å rekke bussen kl.07.10. Uff, føler jeg er frustrert nå. Jeg er normalt ikke en som klager over barnehagen eller de ansatte der, men dette begynner å gå meg på nervene Anonymkode: 77c6c...023 64
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. august 2021 De ansatte burde jo komme en liten stund før barnehagen åpner for å gjøre ting klart. Helt uakseptabelt at de kommer valsende på jobb når det selv passer dem, når barnehagen har en satt åpningstid. Anonymkode: ad435...e53 159
Populært innlegg Summeer Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 12. august 2021 Jeg opplevde det samme, og tok en telefon til styrer. Det ordnet seg, den ansatte begynte å komme tidsnok på jobb 😉 124
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Er i samme situasjon. Utrolig kjedelig når de kommer forsent når man bare har noen minutter på seg fra bhg åpner til man må være på jobb og den ansatte er forsen Anonymkode: 1fa85...764 26
Populært innlegg Duff Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 12. august 2021 Du kan gjerne snakke med styrer om dette. 76
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 12. august 2021 Ingen grunn til at du ikke skal ta det opp tenker jeg. Anonymkode: 712e4...99c 57
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Starter man 07 må man være på jobb noen minutter før. Ikke greit av den ansatte, den gidder ikke ta en tidligere buss, men det får konsekvenser for deg igjen. Det er den ansatte som skal beregne bedre tid, ikke du. Så lenge avskjeden ikke drøyer etc., da er det jo du. men du skal jo kun forholde deg til åpningstider! Anonymkode: 90f2c...b4b 48
Tone83 Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Klart du må ta det opp, hadde forlangt skriftlig advarsel til den ansatte. For dette kan jo føre til at du selv får skriftlig advarsel på din jobb! 22
Strange Doll Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Ta det opp med styrer, er jo en grunn til at det er åpningstider 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 12. august 2021 Du skal beregne deg mer tid, sier hun som kommer heseblesende altfor seint. Ring styreren, vil tro de har en avtale om å møte opp litt før. Her jeg jobber skal vi være ferdig skiftet og klare til å starte dagen på ett gitt tidspunkt, ikke komme 7 over... Anonymkode: 3653e...dd3 66
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Barnehagen til barnet mitt åpner kl.07.00, dette var hovedgrunnen til at jeg valgte denne barnehagen. Jeg må nemlig rekke bussen til jobben kl.07.10 en dag i uka. De andre dagene leverer jeg kl. 07.30 og har god tid. Men én dag i uka må jeg være på jobb kl.07.45 og er derfor avhengig av å levere kl.07.00. Det er hver torsdag. Jeg dro hjemmefra kl.06.50, stod klar utenfor inngangsdøren kl.07.00. Vi ventet og ventet, kl.07.07 kom en ansatt springende og lukket opp. Dette førte til at jeg mistet bussen til jobb og kom for sent, utrolig kjipt og ikke minst irriterende når dette skjer 2 uker på rad. Jeg har nylig startet å jobbe der, og synes det er flaut å komme sent. Jeg sa ifra til den ansatte, og fikk til svar at jeg må beregne mer tid og innimellom så kan man bli forsinket. Greit nok det, men det er andre uken på rad og dette har konsekvenser for jobben min. Jeg har lyst til å ta dette videre med styrer, akkurat den dagen er det kjempeviktig for meg at de faktisk åpner kl.07.00. Her er det ikke meg, men den ansatte som å beregne bedre tid. Før dere skyter meg her, nei barnet mitt er ikke i barnehagen 50 timer i uka. Jeg henter så fort jeg er ferdig på jobb, dvs kl.15.30. Jeg er alene med barnet, far har kun barnet annenhver helg, så jeg kan ikke be noen andre levere for meg. Dette er i grunnen ikke ett problem i det hele tatt. Hadde de åpnet kl.0700, så hadde jeg fint greid å rekke bussen kl.07.10. Uff, føler jeg er frustrert nå. Jeg er normalt ikke en som klager over barnehagen eller de ansatte der, men dette begynner å gå meg på nervene Anonymkode: 77c6c...023 Når en butikk åpner 10.00 er den ansatte på jobb slik at butikken er klar for å ta imot kunder 10.00. Det samme burde gjelde i barnehagen. Du er ikke urimelig. vil gjerne applaudere deg også! Du trenger ikke begrunne deg her. Du er en mor, du er alene, du jobber og forsørger barnet ditt. Det er ingenting i veien med det. Anonymkode: 54b9c...668 91
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Dersom det har skjedd mer enn en gang så kan du fint sende en e-post til styrer, nevne dato og tidspunkt barnehagen åpnet, fortelle hvilke konsekvenser dette har for deg, og stille spørsmål ved om det ikke er slik at barnehagen skal åpne kl. 07. Anonymkode: 6cb0a...d48 46
Gjest theTitanic Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Barnehagen til barnet mitt åpner kl.07.00, dette var hovedgrunnen til at jeg valgte denne barnehagen. Jeg må nemlig rekke bussen til jobben kl.07.10 en dag i uka. De andre dagene leverer jeg kl. 07.30 og har god tid. Men én dag i uka må jeg være på jobb kl.07.45 og er derfor avhengig av å levere kl.07.00. Det er hver torsdag. Jeg dro hjemmefra kl.06.50, stod klar utenfor inngangsdøren kl.07.00. Vi ventet og ventet, kl.07.07 kom en ansatt springende og lukket opp. Dette førte til at jeg mistet bussen til jobb og kom for sent, utrolig kjipt og ikke minst irriterende når dette skjer 2 uker på rad. Jeg har nylig startet å jobbe der, og synes det er flaut å komme sent. Jeg sa ifra til den ansatte, og fikk til svar at jeg må beregne mer tid og innimellom så kan man bli forsinket. Greit nok det, men det er andre uken på rad og dette har konsekvenser for jobben min. Jeg har lyst til å ta dette videre med styrer, akkurat den dagen er det kjempeviktig for meg at de faktisk åpner kl.07.00. Her er det ikke meg, men den ansatte som å beregne bedre tid. Før dere skyter meg her, nei barnet mitt er ikke i barnehagen 50 timer i uka. Jeg henter så fort jeg er ferdig på jobb, dvs kl.15.30. Jeg er alene med barnet, far har kun barnet annenhver helg, så jeg kan ikke be noen andre levere for meg. Dette er i grunnen ikke ett problem i det hele tatt. Hadde de åpnet kl.0700, så hadde jeg fint greid å rekke bussen kl.07.10. Uff, føler jeg er frustrert nå. Jeg er normalt ikke en som klager over barnehagen eller de ansatte der, men dette begynner å gå meg på nervene Anonymkode: 77c6c...023 Den ansatte kommer for sent på jobb og sier DU må beregne mer tid? Ikke verst.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 12. august 2021 Kanskje de ikke er vant til at noen leverer så tidlig, selv om det er åpningstiden? Høres kanskje ut som en rar ting å si, men mitt yngste barn går i en barnehage hvor det går ca 100 barn, hvor åpningstiden tidligere var 7-17. Nå er åpningstiden 7.30-17, fordi ingen benyttet seg av den første halvtimen, og de derfor ville benytte seg av de ansatte på en bedre måte. Og før jeg blir halshugget så skal jeg komme med poenget mitt. Tilkall styrer allerede nå. Jeg gjetter, siden det ikke var andre foreldre utenfor, at det er få som leverer så tidlig, og at det derfor har opparbeidet seg en kultur for at det er «greit» å komme litt sent. Derfor bør du bare kontakte styrer med en gang slik at dette blir tatt tak i, og du slipper å måtte komme for sent neste torsdag også. Anonymkode: b82e2...cd4 56
Brunello Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 Tone83 skrev (4 minutter siden): Klart du må ta det opp, hadde forlangt skriftlig advarsel til den ansatte. For dette kan jo føre til at du selv får skriftlig advarsel på din jobb! Man kan ikke forlange at andre får skriftlig advarsel. Og man får ikke skriftlig advarsel for å komme 7 minutter for sent. I alle fall ikke i normale arbeidsforhold. 18
Gjest Lija Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 Ikke greit. Du kan absolutt ta det med styrer. Her melder jeg inn på mykid når ungene kommer, slik at ikke det blir en overraskelse at de kommer tidlig. Den aktuelle morgenen hadde jeg nok gått til en annen avdeling med ungen, og bedt de ordne det så jeg rakk bussen😑 (men skjønner at det ikke funker for alle)
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 Den ansatte sa selvfølgelig at du måtte beregne mer tid fordi hun(?) gikk i forsvarsposisjon. Nei, du skal ikke regne med forsinkelser. Barnehagens offisielle åpningstider er kl.7, da skal de ÅPNE kl.7. Det holder ikke at den ansatte setter beina sine på tomta til barnehagen kl.7 engang, og langt mindre ikke 7 minutter over tiden. At det kan skje forsinkelser av forskjellige grunner av og til er greit, regner med at jobben din ville hatt forståelse for det om det skjedde én gang i halvåret, men to uker på rad er ikke bra. Ta det videre! Anonymkode: 84a92...b8b 22
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 Greit at de skal komme kl 07, men at de skal komme før det kan man ikke forlange. Mange har betalt fra kl 07 og da gidder man ikke jobbe gratis før det. Anonymkode: 0c68b...02c 18
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Barnehagen til barnet mitt åpner kl.07.00, dette var hovedgrunnen til at jeg valgte denne barnehagen. Jeg må nemlig rekke bussen til jobben kl.07.10 en dag i uka. De andre dagene leverer jeg kl. 07.30 og har god tid. Men én dag i uka må jeg være på jobb kl.07.45 og er derfor avhengig av å levere kl.07.00. Det er hver torsdag. Jeg dro hjemmefra kl.06.50, stod klar utenfor inngangsdøren kl.07.00. Vi ventet og ventet, kl.07.07 kom en ansatt springende og lukket opp. Dette førte til at jeg mistet bussen til jobb og kom for sent, utrolig kjipt og ikke minst irriterende når dette skjer 2 uker på rad. Jeg har nylig startet å jobbe der, og synes det er flaut å komme sent. Jeg sa ifra til den ansatte, og fikk til svar at jeg må beregne mer tid og innimellom så kan man bli forsinket. Greit nok det, men det er andre uken på rad og dette har konsekvenser for jobben min. Jeg har lyst til å ta dette videre med styrer, akkurat den dagen er det kjempeviktig for meg at de faktisk åpner kl.07.00. Her er det ikke meg, men den ansatte som å beregne bedre tid. Før dere skyter meg her, nei barnet mitt er ikke i barnehagen 50 timer i uka. Jeg henter så fort jeg er ferdig på jobb, dvs kl.15.30. Jeg er alene med barnet, far har kun barnet annenhver helg, så jeg kan ikke be noen andre levere for meg. Dette er i grunnen ikke ett problem i det hele tatt. Hadde de åpnet kl.0700, så hadde jeg fint greid å rekke bussen kl.07.10. Uff, føler jeg er frustrert nå. Jeg er normalt ikke en som klager over barnehagen eller de ansatte der, men dette begynner å gå meg på nervene Anonymkode: 77c6c...023 kan du avtale med dem feks tirsdag og onsdag at på torsdag trenger du å levere barnet klokka 7 for å rekke jobben? Anonymkode: 7eba2...20c 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 Det må du absolutt ta opp med styrer. Jeg jobber i barnehage og hadde syntes det var flaut hvis jeg kom for sent på jobb, og helt fælt hvis det fikk slike konsekvenser som det gjorde for deg. Uhell kan skje. Jeg fikk f.eks. ikke bilen løs pga. et kraftig snøfall om natten en gang, og var sent ute. Men du skal virkelig ikke måtte ta med i beregningen at ansatte kan komme sent, og ut i fra kommentaren du fikk høres det mer ut som det handler om en holdning om at tid ikke er så viktig og at det ikke er nødvendig å anstrenge seg veldig for å komme presis enn om uhell. Anonymkode: f3982...64c 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå