AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 I dag skjedde det noe som fikk meg til å lure på om norske menn er litt pinglete. En kollega fra øst-Europa begynte å le når han så en mann gå rundt med en bitteliten ”veskehund“ i bånd. Ekte menn hadde en skikkelig hund, ikke et sånt lite nøste en bærer rundt med. Tanken har aldri streifet meg før. Men flere her, feks damer, som synes det se rart ut med menn som går rundt med disse små hundene? Anonymkode: d6c4f...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Det er rart å gå rundt med små innavla veskehunder, uansett kjønn. De er stygge og syke og de ser ut som en misdannet råtte, som helst skulle sluppet. Anonymkode: 21f4a...e5b 14
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Jeg synes ikke det er noe flauere med menn med veskehund enn med damer. Veskehund er ikke ordentlig hund. Anonymkode: 361d2...b9e 7
Brunello Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Veskehund er rart uansett hvem som har det. 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 Jeg forstår ikke populariteten til «veskehundene», og det ser ut som man går rundt med et lite leketøy, uansett om man er mann eller dame. Anonymkode: f441a...c41 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Jeg tenker at det vitner om lite kunnskap om hunder.. De små hundene er mye mer hund enn mange tror. Tenker jeg at mange undervurderer hva slike hunder klarer hvis de bare får sjansen. Det er jo veldig praktisk å ha en liten hund. De er enkle å ta med seg og tar ikke mye plass fysisk. I utgangspunktet synes jeg ikke det ser rart at noen går med en liten hund i bånd. Det som faktisk ser dumt ut, enten det er menn, kvinner eller barn som gjør det, er når de behandler hunden som en liten dukke, bamse osv., dvs. ikke lar den gå selv til tross for at den har fire bein.. Hos oss er det lille meg som har schæferen i bånd. Mannen foretrekker å gå med den lille papillon vår. Jeg kan love at papillon vår har tålt like lange og harde fjellturer i sine yngre dager som schæferen gjør. Hun har vært en ypperlig turkamerat frem til alderdommen kom.. Anonymkode: f3534...8aa 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Hehe, en skjønner jo at de har lite de skulle sagt hjemme siden de ikke har en ordentlig hund. Anonymkode: e8270...680 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Syns det er flauere med store barske menn som går med store barske hunder. Det er så stereotypt at det er pinlig. Anonymkode: 98efe...a62 19
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Som den over sier, synes det ser mye dummere ut når store, barske menn går med store, barske hunder. Enda dummere når man ser menn som tydelig synes at det er flaut å gå med lille veskehunden til dama. Små hunder er også hunder. Om folk behandler de som hunder og ikke kosebamser/dukker, så blir det flotte hunder av de også. Anonymkode: a0029...f96 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Jeg pleier å gå tur en plass jeg treffer en mann som lufter to sånne "prinsessehunder". King Charles spaniel? cavalier? eller noe sånn? Jeg synes ikke det er flaut, men det er morsomt! Han er en helt vanlig norsk mann på ca. 55-60. Har tenkt at det er kona som tvinger ham til å gå med dem. Men så snakka jeg med ham en dag, og han snakka som om de var to helt vanlige hunder. Han kaller dem "guttane", jeg trodde egentlig alle sånne hunder var jentehunder Har en kollega med to pomeranians, og bilmekanikermannemannen hennes elsker dem. Tviler på at han bryr seg om at noen synes han ser rar ut med dem. Anonymkode: 9ac50...d61 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): I dag skjedde det noe som fikk meg til å lure på om norske menn er litt pinglete. En kollega fra øst-Europa begynte å le når han så en mann gå rundt med en bitteliten ”veskehund“ i bånd. Ekte menn hadde en skikkelig hund, ikke et sånt lite nøste en bærer rundt med. Tanken har aldri streifet meg før. Men flere her, feks damer, som synes det se rart ut med menn som går rundt med disse små hundene? Anonymkode: d6c4f...8cf Seøvfølgelig Enig med din kollega. Anonymkode: 7b74e...c5d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 Folk bør ikke kjøpe hunder med fremavlede sykdommer. Gjelder alle uavhengig av muskler. Anonymkode: 3a5eb...bac 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 Så du mener at det finnes hunder for kvinner og hunder for menn? Og mennene har barske ordentlige hunder, mens kvinnene har små liksom-hunder? Og på et eller annet vis blir eieren av hunden tøffere av å ha en stor tøff hund? Nei, jeg er ikke enig i noe av dette. Og helt ærlig synes jeg folk med slike fordommer er mindre begavet. Anonymkode: 8b258...d3f 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 Jeg har en chihuahua på 2.3 kg. Hun er nydelig, men hun går ikke inn i verken kategorien "prinsessehund" eller "veskehund". Hun løper flere kilometer sammen med meg i en fart på 12 km/t, er med på lange fjellturer, løper rundt i hagen med barna mine. Hun er mer aktiv enn folk flest. Bare fordi hun er søt og ser ut som en valp, er hun ikke udugelig som kompanjong. Tvert imot. Jeg har også en mann på 87 kg, av typen maskulin. Han ville ikke ha hund i utgangspunktet, men jeg kjøpte hund uansett. Etter første øyeblikk smeltet hjertet hans for den hunden. Det er som de sier: "Ingen bånd er så sterkt som det båndet mellom mannen i huset og hunden han ikke ville ha". Selvom hunden egentlig er min, tat han henne med på tur og har henne med i hagen. Han har aldri tenkt eller nevnt at det er for teit eller umaskulint å lufte en chihuahua i stedet for en bulldog. Deilig med en mann med selvtillit, synes jeg🥰 Og deilig med en hund som er så fantastisk på mange forskjellige måter. Anonymkode: 8e8cb...341 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 Tullete fordommer om små hunder og hva slags eiere de har. Personlighetsmessig er gjerne små hunder veldig tøffe, og har også møtt relativt "pysete" store hunder. De små vet å hevde seg over størrelsen og fordommene som følger. I mine øyne er det ingen kjønnsforskjell på hvem som har små eller store hunder. Anonymkode: 4f9be...1d8 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-12 den 19.47): I dag skjedde det noe som fikk meg til å lure på om norske menn er litt pinglete. En kollega fra øst-Europa begynte å le når han så en mann gå rundt med en bitteliten ”veskehund“ i bånd. Ekte menn hadde en skikkelig hund, ikke et sånt lite nøste en bærer rundt med. Tanken har aldri streifet meg før. Men flere her, feks damer, som synes det se rart ut med menn som går rundt med disse små hundene? Anonymkode: d6c4f...8cf Jeg vil si at det er motsatt. Menn med en god selvfølelse, har ikke noe behov for å blåse seg opp for å virke mest mulig mandig. Menn som opptrer svært maskulint, ikke tør å vise andre deler av seg selv, er nok temmelig utrygge i bunnen. Anonymkode: 7a99e...70b 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 Jeg klarer ikke å se hvem det skulle være flaut for at store menn har små hunder. Anonymkode: a45d3...103 3
Majer Skrevet 14. august 2021 #19 Skrevet 14. august 2021 Vi lever i 2021.... Like greit at menn går med det som kvinner. Er tøft å jobbe mot stereotypene. Kollegaen din burde latt holdningene bli igjen i Øst-Europa. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #20 Skrevet 14. august 2021 Beklager, her har jeg litt fordommer. Klarer ikke ta en mann helt seriøst om han går med en bitteliten bissevovve typ chihuahua eller Bichon i bånd🙈 Anonymkode: 56706...b09 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå