AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Jeg har egentlig hatt psoriasis i 15-20 år. Hele denne tiden så har det vært litt bak ørene og hårskille i panna og hodebunnen. Der har de kommet og gått mer eller mindre. Nå har det imidlertid økt veldig på. Har runde plakk flere steder nedover begge armer og bein og mye mer i hodebunnen og nedover pannen. Har vært hos hudlege og fått nye salver, og anbefalt fett krem for å behandle på allerede sår, og for å forebygge nye/økning av eksisterende sår. Begynte på dette for to-tre uker siden. Jeg har allerede på denne tiden fått fett merker overalt på sengetøy og laken. De ser ikke u, også jeg vasker nå mye mer enn før. Sengetøy byttes og vaskes minst to ganger i uken De blir fortere hullete, men jeg fornyer ikke før det ble for ille. Så til spørsmål om grunnstønad. Jeg har aldri søkt el fått det for den diagnosen før. Men tenker nå både ift til sengetøy/klær og ikke minst fett krem og div andre kremer, og grunnstønad for disse ekstra utgiftene. Er det noen som får grunnstønad for psoriasis, og jeg lurer rett og slett på hvor ille skal det være før det blir aktuelt. Hva dekker stønad for dere? Anonymkode: f661e...9a1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Personer med psoriasis og atopisk eksem kan få innvilget grunnstønad hvor ekstrautgiftene minst overstiger sats 1. Mer om dette finner du kjapt på Nav.no Anonymkode: 64db2...08a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Personer med psoriasis og atopisk eksem kan få innvilget grunnstønad hvor ekstrautgiftene minst overstiger sats 1. Mer om dette finner du kjapt på Nav.no Anonymkode: 64db2...08a Det leste jeg også, men forsøker å finne ut om jeg ligger over og under. Akkurat hvilke utgifter skal jeg sjekke osv. Eks. En maskinvask koster 10 kr x to i uken, altså tjue kr for ren sengetøy vask, mnd så blir bare det ca 100 +/-. Dette sliter på sengetøy, og foreløpig har jeg opplevd hull i lakenet. Har ignorert de, men jeg må til anskaffelse av nytt. Jeg kjøpte nytt for 1-1,5 mnd siden, og den er allerede hullete. Har opplevd hullete sengetøy før også, men klarte ikke å koble det til hyppig vask. Nå derimot er det svært tydelig. Så tilbake til dette. Hva er innenfor normal bruk og hva er for lite. Kan jeg søke nå eller bør jeg vente til det ev blir for mye. TS Anonymkode: f661e...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå