AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Hei! Jobber i statlig virksomhet og vi skal i gang med lokale lønnsforhandlinger. I tillegg har jeg et 2.5.3 krav inne nå, som er betraktelig høyere enn hva man kan få på lokale lønnskrav. Noen som vet om det lokale tillegget går tapt? 2.5.3-kravet behandles ikke før etter fristen for å levere lokale lønnskrav. feks: nåværende lønn 450 000 og jeg har inne et 2.5.3-krav til 550 000. det skal skrives krav til lokale lønnskrav før jeg får tilbakemelding på 2.5.3-krav. Dvs utgangspunktet for lønn i lokale lønnskrav er jo fremdeles 450 000. Det er naturlig å få 15-20 000 i lokalt tillegg, slik at i dette kravskjemaet blir ny lønn ca 470 000. hva gjør jeg? Kommer jeg til å egentlig ikke få noe i lokalt tillegg fordi det forsvinner uansett hvis 2.5.3-kravet innvilges? Ellet kan man kreve å få beløpet man går opp oppå, selv om utgangspunktet/grunnlønna nå passerer det som var lokalt lønnskrav? og tilslutt (regner med flere ber meg ta kontakt med tillitsvalgt) ; jeg har kontaktet tillitsvalgte for fagforeningen. Flere ganger. Han svarer ikke alltid, og sist gang sa han at han ikke visste…… håper det er noen kloke hoder her som kanskje har vært gjennom dette før.. Anonymkode: 79a29...1e0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 ta kontakt med hovedtillitsvalgt for ditt område, de er med i forhandlingene. arbeidstillitsvalgte er bare lokale på avdeling. Anonymkode: 176dd...d0f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Det håndteres ulikt i de ulike virksomhetene i staten. Det er dermed vanskelig å svare deg, siden en ikke vet for din virksomhet. Spør HR eller en annen tillitsvalgt. Anonymkode: 941ae...651
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Der jeg jobber så går slike krav uavhengig av hverandre. Det er to ulike forhandlinger, og den ene utelukker ikke den andre. Grunnen til at de ses på uavhengig av hverandre er at det er ulike kriterier som ligger til grunn. Virkningstidspunktene kan også være forskjellige, slik at utregningen av etterbetaling blir ulik. Du kan derfor få gjennomslag i den ene, i den andre eller begge to. Derfor kan du få opprykk i den lokale først, og deretter i den særskilte. Anonymkode: dd253...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå