Gå til innhold

Smerter etter utskraping/kirurgisk abort. Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en utskraping etter MA på tirsdag. Knapt noe blødning etter det, men mye smerter. 

Mer enn de vanlige menstruasjonssmerter jeg har hatt, det er tidvise kramper, og jeg har vært nødt til å bruke av nobligan jeg fikk på sykehuset for å få sove på natta. 

Leser at det skal være lite smerter etter inngrepet, så hva er lite? Og hvor lenge? 

Kom meg ikke opp av senga I går eller i dag før langt på dag, da det å stå/gå er veldig vondt og ømt. 

Anonymkode: 6c236...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg gikk på jobb dagen etter utskrapning og hadde ikke noe særlig smerter, jeg ville kontaktet fastlegen eller noen angående dette.. 

Skrevet

Jeg ville forhørt meg med lege. Jeg hadde kun behov for Paracet og Ibux samme dagen. Etter det var alle smertene så og si borte, bare litt lett murring et par dager.

Anonymkode: aaaa7...375

Skrevet

Jeg hadde litt vondt i magen samme dag som utskrapning, dagen etter merket jeg ikke noe.

Anonymkode: a7f31...c9d

Skrevet

TS

Virker ikke normalt å måtte ty til PF eller nobligan pga sterke smerter eller menssmerter etter utskraping, så mulig jeg må ringe lege i morgen da. 

Har ikke gjort det hittil siden det ikke er noen blødninger, eller andre sykdomstegn som feber eller oppkast. 

Men det kjennes ut som noen knivstikker meg fra innsiden :(

Skrevet

Jeg hadde blødninger i tre uker. Enda jeg fikk beskjed om at jeg omtrent ikke skulle blø noe. Kanskje litt, et par tre dager. Stinket møkk hele tiden selv om jeg dusjet to ganger om dagen. Fant ikke noe om det på nettet. Hadde lite smerter. Bare litt sammentrekninger første uka. 
Det er tydeligvis mange forskjellige erfaringer etter utskrapning. 

Anonymkode: 2d185...2d4

Skrevet

Meg igjen, sorry alt maset. 

På fredag begynte jeg å blø, ikke mye, men måtte ha truseinnlegg. På søndag tok det seg opp, og det kjennes ut som livmoren min er noens stressball som de klemmer på hele tiden. Mye vondt altså. 

Mandags morgen startet de større blødningene og gjennom dagen i dag er det mye koagulert blod som kommer i bindet. 

Det er mulig alt dette er normalt, men jeg finner bare informasjon om at dette er typisk ved medisinsk abort. 

Ingen feber eller infeksjonstegn, bare vondt og en del blødning + koagulerte klumper. 

Tror forøvrig blandingen av smertestillende de ga meg på sykehuset samt de jeg tar hjemme har gjort meg forstoppelse så det er også smerter å ta i betrakning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...