Gå til innhold

Hva ville du gjort hvis du vant 50 millioner i lotto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittel.. Hva ville du brukt pengene på? Hadde du kjøpt noe til familie/venner?

Anonymkode: 398e7...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalt ned huset og gjeld for oss og fleste andre i familien. Donert til gode formål. Satt av pengar til barna. Hadde framleis vore ein del av arbeidslivet, eg liker rutiner.

Anonymkode: df942...77c

• Liker 6
Skrevet

Brukt de på å forandre verden (i positiv forstand, ikke som i å forandre alle kj- skj- tj- skj-lyder til sj-).

Ja, jeg vet hva og hvordan. Nei, jeg vil ikke si det "høyt".

Men det er lite av det jeg hadde brukt på meg selv, jeg hadde brukt mesteparten på å bygge opp noe, som ville gjort en forskjell.

Anonymkode: 25268...e84

• Liker 4
Skrevet

Bygget drømmehuset, kjøpt drømmebilen. 

Anonymkode: 55617...c1a

• Liker 3
Skrevet

Kjøpt masse eiendom.

Pensjonert oss

Anonymkode: aeb04...fa7

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Betalt ned huset og gjeld for oss og fleste andre i familien. Donert til gode formål. Satt av pengar til barna. Hadde framleis vore ein del av arbeidslivet, eg liker rutiner.

Anonymkode: df942...77c

Det var snilt. Jeg ville nok kjøpt et nytt hus til alle mine nærmeste. Og selvfølgelig en større pengesum sånn at de kan leve braaaaaa :) 

• Liker 2
Skrevet

Hadde betalt ned all gjeld og kjøpt en adekvat bolig og ny bil.

Hadde redusert stillingen til 40%. 

Hadde satt av penger til barna som de hadde fått når de var ferdige med studier. 

Hadde gitt penger i gave til familien. 

Anonymkode: 874a2...e57

• Liker 2
Skrevet

Flere svar? Syntes dette var veldig interessant :) 

Skrevet

betalt ned gjelden til samboer og nærmeste familie, laget sparekontoer til nevøer og nieser. kjøpt ny bil til sambo og meg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt hus og hytte til foreldrene og søsknet mitt, ny bil til søsknet mitt og betalt ned studielånet hennes. Kjøpt hus til meg selv. Funnet noen lokale organisasjoner som kunne trengt penger, og satt resten i banken. 

Skrevet

Skiftet tak, isolert vegger, skiftet bordkledning og vinduer. Samt fått ordnet en stor altan. Kjøpt meg ny traktor. Sikkert skiftet bil og. Gitt bort litt til lag og organisasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Hjulpet brødrene mine inn på boligmarkedet, pusset opp en del i huset, ny bil, kanskje en liten, grei båt.. Ellers investert i ett eller annet (ikke peiling på hva som lønner seg 😅) Ville fremdeles ha jobbet, men ville nok ha jobbet redusert 😊 

Anonymkode: 23fa9...c52

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tittel.. Hva ville du brukt pengene på? Hadde du kjøpt noe til familie/venner?

da hadde jeg først betalt ned lånet som er litt under 1 mill

så hadde jeg gitt 20 millioner til barnet mitt

5 millioner kr til broren min og familie og foreldrene mine

kjøpt hytte ved sjøen til ca 10 millioner

resten hadde jeg brukt ting jeg har drømt om, for eksempel dra til usa, maldivene og australia.

Kjøpt en hund

Anonymkode: a82a8...9f1

Skrevet

Betalt ned gjeld på 3 mill. Gitt 10 mill til Stine Sofies stiftelse, satt av fem mill til hvert av barna mine, betalt ned gjelden og kjøpt leilighet til bestevenninnen min og satt av 1 mill til barnet hennes. Resten hadde jeg investert i eiendom og aksjer.

Anonymkode: 8bd63...fc7

• Liker 1
Skrevet

Satt inn halvparten på kona sin konto uten å si noe😁

Kjøpt leilighet til eldstemann. Betalt ut all gjeld. Satt av penger til ungene.

Kjøpt leilighet til bror og gitt noe penger til en niese som har slitt mye.

Anonymkode: a9e63...2ec

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde gitt barna minst 10 mill hver seg. Hadde betalt ned gjelden til foreldrene mine, om de har noe.

Sagt opp jobben med øyeblikkelig virkning og ringt Halvor Bakke og best han pusse opp hele kåken.

Så skulle jeg brukt en del penger på å reise rundt i verden - uten flyskam 

Hadde kjøpt meg splitter ny dieselbil 😊

• Liker 4
Skrevet

Kjøpt leilighetskompleks for så å leve resten av livet på leieinntekter. Hadde selvsagt også gitt til familie slik at de får en komfortabel framtid. 

Anonymkode: a2225...283

Skrevet

Det er så ufattelig mye penger at det er utrolig vanskelig å forestille seg hva man egentlig hadde gjort. Jeg hadde jo kjøpt disse åpenbare tingene som fint hus og sporty bil. Porsche Carrera, kanskje. Skaffet meg hund. Og, så hadde jeg tatt de stegene som trengs for å danne meg privat praksis. Sannsynligvis investert en del i firmaene til diverse familie, blant annet min onkels gård. Pusset opp huset til mamma og pappa. Sendt pappa sin hobbybil til restaurering, så han får kjøreglede av den. Og ikke minst, tatt alle jeg var glad i med på ferie, kanskje til og med kjøpt en fin stor leilighet i Spania eller Kreta hvor hele familien kan møtes.

• Liker 1
Skrevet

Hadde gitt 10 millioner til hvert av barna mine, så 10 millioner fordelt på familien, da er det 20 millioner igjen til meg, da hadde jeg kjøpt hus og bil, resten til sparing, er ufør på minstesats, så hadde vært veldig fint med en del på sparekonto.

Anonymkode: 9f9e8...fae

• Liker 1
Skrevet

Sagt opp jobben!

Satt av penger til barna.

Sittet på sofaen hjemme i sjokk og meldt meg på skole. Sikkert sløst "masse" på ting jeg ikke har tatt meg råd til som småbarnsmor med boliglån og mye faste utgifter. Betalt ned huslånet. Sett etter nytt og litt større hus! Delt ut penger til noen rundt meg - men løyet om hvor mye jeg vant....

Anonymkode: 63a25...9fc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...