Gå til innhold

Hvordan vet man om man blir sjekket opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er super dårlig på å lese kroppsspråk og skille vennlighet fra flørting/ bli sjekket opp. Hvordan vet man om man blir sjekket opp uten at de spør om telefon nummer eller å treffes? 
Jeg var på jobb og en mannlig kunde på min alder spurte «Hva heter du?» jeg svarte og så sa han «Ha en riktig fin dag ***» mens han smilte. Er dette å bli sjekket opp? 🤷🏼‍♀️ Kan noen komme med eksempler? 

Anonymkode: b46b5...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall å bli flørtet med av en glatt fyr 😎

Anonymkode: ace50...6f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er i alle fall å bli flørtet med av en glatt fyr 😎

Anonymkode: ace50...6f4

Hva mener du?

Skrevet

Nja, litt flørting men ikke sjekking om det ikke skjer igjen, noen er litt flørtete av seg åså :) 

Anonymkode: 997a4...b4a

Skrevet

Mye komplimenter er vel å bli sjekket opp/flørtet med

Anonymkode: 0e3dc...2d8

Skrevet

Når menn sjekker så er det veldig tydelig, går ikke an å ta feil. Hvis du er i tvil er det neppe slik interesse, og han er bare hyggelig.

Anonymkode: fdef4...5e4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når menn sjekker så er det veldig tydelig, går ikke an å ta feil. Hvis du er i tvil er det neppe slik interesse, og han er bare hyggelig.

Dessverre ikke så enkelt.  Selvsagt kan du velge å kun forholde deg til de veldig tydelige, men vi menn kommer også i forskjellige smaker, også de som er beskjedne, eller redde for å gjøre seg sårbare, men som likevel prøver å oppnå kontakt på en keitete eller vennskapelig måte. 

Anonymkode: 0ec85...6a1

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er super dårlig på å lese kroppsspråk 

Da leser du deg opp. Det finnes utrolig mange sider på nett på engelsk og norsk som tar for seg mannens kroppsspråk. 

Anonymkode: fa735...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da har jeg aldri blitt sjekket opp. Får høre av venner at jeg er søt, pen og attraktiv, men det stemmer kanskje ikke. Syntes selv jeg ser helt gjennomsnittlig ut, er fornøyd og kan ha dager hvor jeg tenker at idag så jeg pen ut. Mulig jeg er mindre attraktiv enn jeg tror selv. Det er ingen mann som har prøvd å sjekke meg opp som jeg har lagt merke til hvertfall. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

For noe tull. Dette er sikkert skrevet av samme brukeren som hele tiden skriver "menn liker å jakte" 😅 Det er ønsketenkning fordi det ville betydd at kvinner kan tillate seg å være passiv og aldri ta sjanser.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen mann som har prøvd å sjekke meg opp som jeg har lagt merke til hvertfall. 

Hvor mange har du sjekka opp selv da?

Anonymkode: 7deb3...ce2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noe tull. Dette er sikkert skrevet av samme brukeren som hele tiden skriver "menn liker å jakte" 😅 Det er ønsketenkning fordi det ville betydd at kvinner kan tillate seg å være passiv og aldri ta sjanser.

Hvor mange har du sjekka opp selv da?

Ingen, er nok alt for pysete der. Tenker også som så, at om jeg var attraktiv nok, så hadde mannen gjort det. Har venninner og kolleger som stadig blir sjekket opp. Jeg er tilnærmet usynlig. Lurer på om jeg faktisk er så lite attraktiv.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen, er nok alt for pysete der. Tenker også som så, at om jeg var attraktiv nok, så hadde mannen gjort det. Har venninner og kolleger som stadig blir sjekket opp. Jeg er tilnærmet usynlig. Lurer på om jeg faktisk er så lite attraktiv.

Realiteten er at du må ta en mer aktiv rolle. Du må oppsøke menn, ta kontakt, være imøtekommende. Du må vise tydelig at du er interessert i noe.

La oss si du er på en pub. En gjeng med menn sitter på nabobordet, da kan du vise at du er åpen for kontakt. Feks står du i baren for å kjøpe øl og en av dem gjør det samme. Hvis du da smiler og snakker litt med han ("høres ut som dere har det morsomt" feks) viser du at det er lov å snakke med deg. I de fleste slike situasjoner skjer det ikke noe spesielt, men det er kanskje slike ting du må bli bedre på

Skrevet

Være kvinne = bli sjekket opp

Anonymkode: 74f66...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...