AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Jeg tok vaksine i dag. Det var en student med som skulle øve på å sette sprøyter. Var en del som ikke ville det. Jeg sa ja til det. Hva med deg? Anonymkode: f0998...56e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Enhver "idiot" kan sette en intramuskulær injeksjon med opplæring. Så om helsepersonell under opplæring/studenter vil sette på meg, vær så god Anonymkode: 717a8...e7d 21
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enhver "idiot" kan sette en intramuskulær injeksjon med opplæring. Så om helsepersonell under opplæring/studenter vil sette på meg, vær så god Anonymkode: 717a8...e7d Enig. Ble litt flau over de som sa nei. Anonymkode: f0998...56e 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Jeg har satt vaksine på en annen. Var en praktisk løsning i stedet for å bruke tid og penger på legebesøk. Har også etter det satt en mengde IVF sprøyter på meg selv. Null stress. Man leser seg jo litt opp på hvor den bør settes, om det er 45 eller 90 grader, og hvor dypt. Så er det bare å stikke i vei. Anonymkode: 6dfce...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Jeg har kraftig sprøyteskrekk, så jeg ville nok stått over. Har ingen problemer med studenter (så lenge det er under veiledning) i andre situasjoner da. Anonymkode: 85921...6b0 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kraftig sprøyteskrekk, så jeg ville nok stått over. Har ingen problemer med studenter (så lenge det er under veiledning) i andre situasjoner da. Anonymkode: 85921...6b0 Det er en "godkjent" unnskyldning. Men du tar jo sprøyter forde, kudos og respekt at du tør Anonymkode: 717a8...e7d 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Gjør meg ingenting. Studenter har gjort alt mulig når jeg har vært innlagt: satt blodfortynnende, tatt kateter, skiftet på meg når jeg ikke var i stand til å gjøre det selv. Jeg har troen på at det å la studenter øve seg på meg som en ganske trygg voksen vil få gode opplevelser som forplanter seg videre. Anonymkode: 37ee6...1ba 9
pia mater Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Jeg lar aldri studenter sette på meg. Sliter mer enn nok med nåler generelt enn om noen med dårlig teknikk skal gjøre det. Har veiledet studenter selv under vaksinering, og noen setter nålene så sakte inn i huden at jeg får gåsehud av tanken. Tenker det er bedre at de øver på noen som er trygg på det, enn meg som kanskje får blodtrykksfall og full pakke 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Jeg hadde jo klart å satt den sprøyta på meg selv.. Så ser ikke problemet. Anonymkode: 79326...856 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Hvordan skal helsepersonell få praktiske ferdigheter hvis de ikke får praktisk erfaring? Anonymkode: 4942c...0ca 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan skal helsepersonell få praktiske ferdigheter hvis de ikke får praktisk erfaring? Anonymkode: 4942c...0ca Helt riktig! Blir helt matt av enkelte pasienter. Da studentene våre er i 3. året får de beskjed om å slutte å presentere seg som studenter og heller bare gjøre jobben. Enkelte pasienter får helt dilla av den enkleste ting fordi en student skal gjøre det.... Det er NULL forskjell, de gjør en like god jobb om 3 mnd med lisens Anonymkode: 717a8...e7d 3
Jaimatadi Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tok vaksine i dag. Det var en student med som skulle øve på å sette sprøyter. Var en del som ikke ville det. Jeg sa ja til det. Hva med deg? Anonymkode: f0998...56e Selvfølgelig ville jeg sagt ja. Den er også lett å sette, så ingen tvil.
Lærke Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 Jeg fikk vite etter at sprøyta var satt at hun var legestudent. Helt uproblematisk for meg. Flink var hun også😊
herremann Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Ble litt flau over de som sa nei. Anonymkode: f0998...56e Jeg sliter veldig med en form for adrenalinsjokk fra sprøyter. Kan oppleve kaldavetting, hjertebank, svimmelhet. Er særs ille om det gjør "vondt". Så jeg hadde takket nei.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tok vaksine i dag. Det var en student med som skulle øve på å sette sprøyter. Var en del som ikke ville det. Jeg sa ja til det. Hva med deg? Anonymkode: f0998...56e Haha, denne vaksinen er så enkel å sette at hvis jeg hadde blitt spurt, hadde jeg glatt sagt ja. Har for øvrig vært prøvekanin for studenter som måtte øve seg på å ta blodprøver, og det er langt verre. Det skal godt gjøres å sette vaksinen feil, om man har en halvtimes opplæring eller mer. Anonymkode: 6c784...b91
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 Just now, herremann said: Jeg sliter veldig med en form for adrenalinsjokk fra sprøyter. Kan oppleve kaldavetting, hjertebank, svimmelhet. Er særs ille om det gjør "vondt". Så jeg hadde takket nei. Psykiske bivirkninger kan være ille, og da er det greiest å gjøre det som føles best ut for deg, så den skjønner jeg veldig godt. Anonymkode: 6c784...b91
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 Kraftig sprøytefobi her, så jeg hadde nok takket nei. Jeg tok første dose i dag, og damen som tok på meg er en pensjonert sykepleier. Jeg følte meg veldig trygg og ivaretatt, selv om denne damen per definisjon er pensjonert. Hun hadde god erfaring med slike som meg, og viste akkurat hva hun skulle si og gjøre for å ivareta meg. En student tror jeg ikke hadde følt seg så trygg på å ta vaksine på en person med såppas kraftig fobi. Min fobi er såppas omfattende at jeg har gått på sobril siden jeg bestilte timen i går- JA, jeg måtte faktisk dope meg ned for å i det heletatt greie å bestille timen. Anonymkode: 55622...52c 4
herremann Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Psykiske bivirkninger kan være ille, og da er det greiest å gjøre det som føles best ut for deg, så den skjønner jeg veldig godt. Anonymkode: 6c784...b91 Det gjør meg ingenting å ta sprøyta. Ved forrige vaksine merka jeg ingenting. Men veldig kort etter jeg satt meg ned for den 20 min ventetiden begynte svetten å sile fra pannen. Er bare dritt å bli så dårlig, spesielt når det er X antall mennesker rundt seg.
pia mater Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 herremann skrev (1 minutt siden): Det gjør meg ingenting å ta sprøyta. Ved forrige vaksine merka jeg ingenting. Men veldig kort etter jeg satt meg ned for den 20 min ventetiden begynte svetten å sile fra pannen. Er bare dritt å bli så dårlig, spesielt når det er X antall mennesker rundt seg. Kjenner følelsen. Sist jeg måtte få tatt blodprøver så strevde de litt. Endte da opp med spypose liggende på en benk mens jeg badet i svette.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 Tja, siden jeg uansett måtte påpeke selv at hun som satte min planla å bruke en alt for kort nål, hadde vel ikke en student gjort det dårligere. Anonymkode: efcf1...e19
Anbefalte innlegg