AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Det finnes jo nesten ingen her jeg bor på Sunnmøre, og de som finnes er opptatt i de ukene jeg trenger det. Er det noen her som har tips? Helst på søre Sunnmøre, men tar gjerne imot generelle tips også. Anonymkode: 2a329...074
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det finnes jo nesten ingen her jeg bor på Sunnmøre, og de som finnes er opptatt i de ukene jeg trenger det. Er det noen her som har tips? Helst på søre Sunnmøre, men tar gjerne imot generelle tips også. Anonymkode: 2a329...074 Jeg vet om Austad og Nordvestklinikken i Ulsteinvik. Gikk selv til Austad i uke 7 og var fornøyd. Anonymkode: ce5ff...167 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Det er superlett. Om du ikke finner noen private så er det bare å ringe legen og si at du blør og har smerter. Da blir du henvist til sykehuset med en gang. Anonymkode: 7f8fc...222 2
Theya Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Fikk time på Austad i ulsteinvik nesten på dagen..... hadde mye ledig.
Brunello Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er superlett. Om du ikke finner noen private så er det bare å ringe legen og si at du blør og har smerter. Da blir du henvist til sykehuset med en gang. Anonymkode: 7f8fc...222 Og teoretisk sett ta opp kapasitet for noen som egentlig har et reelt behov. Endret 12. august 2021 av Brunello 26
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 Theya skrev (7 minutter siden): Fikk time på Austad i ulsteinvik nesten på dagen..... hadde mye ledig. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vet om Austad og Nordvestklinikken i Ulsteinvik. Gikk selv til Austad i uke 7 og var fornøyd. Anonymkode: ce5ff...167 Vil dere anbefale Austad? Har vært i dialog med dem, men timene de hadde ledig var enten litt for tidlig eller litt for sent for min del. Sendte nettopp melding til Nordvest, og håper de har noe som passer litt bedre. Hvis ikke er det vel ikke så mange andre å velge mellom? Anonymkode: 2a329...074
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Det er vanskelig fordi det er liten reell nytte i det. Hvorfor skal helsevesenet bruke ressurser på noe som ikke endrer utfallet? Du blir beroliget i fem minutter, etter det kan jo fortsatt fosteret være dødt. Anonymkode: f6eae...9b7 6
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil dere anbefale Austad? Har vært i dialog med dem, men timene de hadde ledig var enten litt for tidlig eller litt for sent for min del. Sendte nettopp melding til Nordvest, og håper de har noe som passer litt bedre. Hvis ikke er det vel ikke så mange andre å velge mellom? Anonymkode: 2a329...074 Jeg var fornøyd hos Austad. Varte ganske kort, men det er jo bare en begrenset mengde de kan sjekke så tidlig. Jeg var mest interessert i å se at det hadde utviklet seg ok mtp svangerskapslengde, at det var i livmorhulen og ikke XU, og at hjertet slo. Fikk se alt det hos ham, og fikk også ta opp video med hjertelyden. Jeg trooor Nordvestklinikken bare tilbyr ultralyd etter uke 12? Jeg kan ta feil, men syns å huske det var det jeg leste på nettstedet deres. Anonymkode: ce5ff...167
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg var fornøyd hos Austad. Varte ganske kort, men det er jo bare en begrenset mengde de kan sjekke så tidlig. Jeg var mest interessert i å se at det hadde utviklet seg ok mtp svangerskapslengde, at det var i livmorhulen og ikke XU, og at hjertet slo. Fikk se alt det hos ham, og fikk også ta opp video med hjertelyden. Jeg trooor Nordvestklinikken bare tilbyr ultralyd etter uke 12? Jeg kan ta feil, men syns å huske det var det jeg leste på nettstedet deres. Anonymkode: ce5ff...167 Takk! Høres jo greit ut det, da. Jeg er mest interessert i å se etter tegn på kromosomavvik, altså måling av nakkefold, så det er ikke aktuelt før om noen uker, rundt svangerskapsuke 11 eller 12. Vet du om det er noe han tilbyr? Anonymkode: 2a329...074
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk! Høres jo greit ut det, da. Jeg er mest interessert i å se etter tegn på kromosomavvik, altså måling av nakkefold, så det er ikke aktuelt før om noen uker, rundt svangerskapsuke 11 eller 12. Vet du om det er noe han tilbyr? Anonymkode: 2a329...074 Burde vært obligatorisk som omtrent i alle andre land. Håper du finner noen! Anonymkode: 6713e...bf9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vanskelig fordi det er liten reell nytte i det. Hvorfor skal helsevesenet bruke ressurser på noe som ikke endrer utfallet? Du blir beroliget i fem minutter, etter det kan jo fortsatt fosteret være dødt. Anonymkode: f6eae...9b7 Hyggelig du er. Moren din må være stolt. Anonymkode: cc3f2...bb7 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Burde vært obligatorisk som omtrent i alle andre land. Håper du finner noen! Anonymkode: 6713e...bf9 Helt enig. Håper det, ja! 😊 Anonymkode: 2a329...074
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Takk! Høres jo greit ut det, da. Jeg er mest interessert i å se etter tegn på kromosomavvik, altså måling av nakkefold, så det er ikke aktuelt før om noen uker, rundt svangerskapsuke 11 eller 12. Vet du om det er noe han tilbyr? Anonymkode: 2a329...074 Det vet jeg ikke dessverre 😕 Anonymkode: ce5ff...167
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 kontakt privatsykehus osv, de har ofte en del ledige timer Anonymkode: c08d5...366
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes jo nesten ingen her jeg bor på Sunnmøre, og de som finnes er opptatt i de ukene jeg trenger det. Er det noen her som har tips? Helst på søre Sunnmøre, men tar gjerne imot generelle tips også. Anonymkode: 2a329...074 Gynekologene på Frisksenteret på Moa, Aleris eller Medi3 i Ålesund sentrum. Anonymkode: 5b5e5...97d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk! Høres jo greit ut det, da. Jeg er mest interessert i å se etter tegn på kromosomavvik, altså måling av nakkefold, så det er ikke aktuelt før om noen uker, rundt svangerskapsuke 11 eller 12. Vet du om det er noe han tilbyr? Anonymkode: 2a329...074 Det er mange som har litt større nakkefold og blir sendt til utredning, men som likevel ikke har kromosomavvik. Er det dette som er grunnen til tidlig ultralyd bør du heller betale for NIPT. Den er 99% sikker Anonymkode: 0a59d...b18 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gynekologene på Frisksenteret på Moa, Aleris eller Medi3 i Ålesund sentrum. Anonymkode: 5b5e5...97d Frisksenteret hadde ikke noe ledig på lenge og Medi3 trenger visst henvisning. Og så er det jo litt langt å reise, men det er ikke helt uaktuelt, kanskje Aleris har noe. Takk for tips! 😊 Anonymkode: 2a329...074
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det dette som er grunnen til tidlig ultralyd bør du heller betale for NIPT. Den er 99% sikker Vi fikk beskjed på NIPT test at fosteret hadde triomosi13, det stemte faktisk ikke. Anonymkode: 43d3c...4ca
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er mange som har litt større nakkefold og blir sendt til utredning, men som likevel ikke har kromosomavvik. Er det dette som er grunnen til tidlig ultralyd bør du heller betale for NIPT. Den er 99% sikker Anonymkode: 0a59d...b18 Ja, vil gjerne ha NIPT, men har ikke satt meg helt inn i regelverket der. Synes det er litt forvirrende, og det er vel ikke innført i noe stor grad her til lands ennå. Mener jeg har hørt om folk som sender blodprøve til Danmark? Skal gjøre litt research på det senere, men i mellomtiden lurer jeg på om du eller andre her vet hvordan det fungerer i praksis, og sånn ca. hva det koster? Regner ikke med at det er billig 😅 Er det ikke også sånn at man blir henvist til videre utredning i det offentlige dersom de finner avvik på nakkefolden? Anonymkode: 2a329...074
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 Jeg var ikke fornøyd med Austad i Ulsteinvik. For det første tar han bare utvendig ultralyd, og på tidlig ultralyd så gir dette veldig dårlig bilder i forhold til de som tar utvendig. Det hele gikk også veldig fort, vi var ferdig på 5 minutt og han kunne heller ikke fortelle meg om jeg hadde noen hematom i livmoren (du merker han ikke er jordmor eller gynekolog). Heller gå til Nordvestklinikken eller en av de i Ålesund som Aleris. Anonymkode: d2e69...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå