Gå til innhold

nabobarna og ferie / fridager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er SFO stengt og barna har fri. De voksne har jobber. 

Jeg bor i en liten leilighet og i dag har jeg hatt 5 stk i denne lille leiligheten mens jeg prøvde å gjøre jobben min. Jeg spør barna, kan dere ikke besøke noen andre? alle de andre har store hus. Nei En sin mamma skulle rydde, en annen fikk ikke lov å spille spill hjemme så der ville de ikke være, en annen fikk ikke være hjemme fordi søsteren hadde besøk så Her sitter alle oppå hverandre i sofaen og roper og hoier. De er tydeligvis ikke ønsket hjemme som gjeng men vises hit.

Jeg lurer litt på om de med store hus tenker at det er greit at de skal være her hos meg i en liten leilighet. jeg har knapt plass og skal gjøre jobben min akkurat som dem. De har da store hus der barna kan være på rommene.  

Det er så klart ok at barna er her på kvelden og ser film og koser seg, men om dagen går jo ikke pga jobb...og nei jeg sender ikke mitt barn til andre i arbeidstiden. 

Anonymkode: 0ec95...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare si at du jobber og at de ikke kan være hos deg?

• Liker 40
Skrevet
Svigermor skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan du ikke bare si at du jobber og at de ikke kan være hos deg?

Ja, det ble sånn til slutt. Det gikk fint med to stk her da. men så kom det flere og det ble jo helt kaos.  men synes det var litt leit da de var lei seg fordi de ikke fikk lov å være noen steder.

Skrevet

Ville bare sendt dem ut. Du har jo lov å si at det ikke passer ha alle inne, akkurat som de andre foreldrene gir beskjed om det. 

Anonymkode: 59c55...ad4

• Liker 12
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå er SFO stengt og barna har fri. De voksne har jobber. 

Jeg bor i en liten leilighet og i dag har jeg hatt 5 stk i denne lille leiligheten mens jeg prøvde å gjøre jobben min. Jeg spør barna, kan dere ikke besøke noen andre? alle de andre har store hus. Nei En sin mamma skulle rydde, en annen fikk ikke lov å spille spill hjemme så der ville de ikke være, en annen fikk ikke være hjemme fordi søsteren hadde besøk så Her sitter alle oppå hverandre i sofaen og roper og hoier. De er tydeligvis ikke ønsket hjemme som gjeng men vises hit.

Jeg lurer litt på om de med store hus tenker at det er greit at de skal være her hos meg i en liten leilighet. jeg har knapt plass og skal gjøre jobben min akkurat som dem. De har da store hus der barna kan være på rommene.  

Det er så klart ok at barna er her på kvelden og ser film og koser seg, men om dagen går jo ikke pga jobb...og nei jeg sender ikke mitt barn til andre i arbeidstiden. 

Tviler på at de andre foreldrene tenker på at alle deres barn samler seg hos deg.

De sier at ungene kan leke ute. Det kan du og. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (4 minutter siden):

De sier at ungene kan leke ute. Det kan du og. 

Hun jobber jo!

Anonymkode: 754e4...ba4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun jobber jo!

enig, jeg kan ikke leke ute. Da får jeg ihvertfall ikke noe gjort.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor slapp du de inn i utgangspunktet? Du blir jo totalt overkjørt, skjønner godt at de er hos deg, sikkert ingen regler. 

Anonymkode: b80b1...20c

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun jobber jo!

TS skal ikke leke, hun skal jobbe.

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun jobber jo!

Hjelpe meg: hun kan si at ungene kan leke ute. Det skjønte du vel egentlig, du ville bare være litt vittig?

TS: hvorfor sier du ja til å slippe dem inn?

Skrevet

Hun jobber jo!

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trodde dere seriøst at hun mente TS skulle leke ute? Hun mente selvfølgelig at TS også kan be ungene leke ute, akkurat som de andre foreldrene har gjort. 

Anonymkode: eb6ba...28e

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor skal du leke ute? Du skal si at ungene skal leke ute. 

• Liker 4
Skrevet
Klott skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du leke ute? Du skal si at ungene skal leke ute. 

😂 Ja jeg gjorde det til slutt.

• Liker 1
Skrevet

Hvor martyr er det nødvendig å gjøre seg? Passer det ikke å ha andres unger på besøk, så sier du jo bare det. Det er ikke de andre foreldrenes ansvar å sette grenser i ditt hjem.

• Liker 10
Skrevet

Hvis du skal jobbe så er det jo bare å gi beskjed om det og at de kan leke ute. Er det en tid barn har forståelse for hjemmekontor så er det jo nå.

Her blir for øvrig og barn sendt i hytt og pine, men nå er det nå store barn så de klarer seg selv men passer det ikke så passer det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vel, når jeg sier til mitt barn at han ikke får lov til å sitte inne og spille, så betyr det ikke at jeg forventer at han skal få komme inn hos andre og spille der i stedet. Det betyr at jeg vil at han skal være ute og leke. 🙄

Anonymkode: ef718...203

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, når jeg sier til mitt barn at han ikke får lov til å sitte inne og spille, så betyr det ikke at jeg forventer at han skal få komme inn hos andre og spille der i stedet. Det betyr at jeg vil at han skal være ute og leke. 🙄

Ja samme her! Men har en del på besøk som vil spille og spille og maser på mine gutter om å få spille.Og så kjip om ikke.Men de får ikke lov hjemme selv.Og det sa jeg sist til de.Så lei av maset. De må gjerne være her og leke og ha det gøy, men ikke pga skjerm hele tiden.. Hadde vært greit om foreldre kanskje ba barnet sitt om og ikke mase på andre om å spille..

Anonymkode: 004fc...f59

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun jobber jo!

Kan ikke ungene leke ute? 🤨🤨🤨

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. 

Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å vurdere andre menneskers boligstørrelse i forhold til hvor barna kan være. Jeg regner med at voksne mennesker er i stand til å sende barn ut hvis det ikke passer med besøk den dagen. 

Anonymkode: d86c3...8f2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...