Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at det er mye tråder rundt om hvor jeg sikkert finner svar, og kanskje får svar fortere... men hva skal jeg gjøre før jeg endelig kan teste! er utålmodig sjel 😐 Hadde EL den 31/7, og fikk inn gode aksjer flere dager i forveien, på selve dagen og for sikkerhetsskyld noen dager etter også😅 er vell i dag 12 DPO, om jeg ikke har misforstått. Er forholdsvis ny i prøvingen, sluttet på ppiller i januar, og har prøvd på hver EL etter det... har kommet i "god" syklus igjen, men varierer alt mellom 28 og 35 dager 😳 mistenker at jeg har en eller annen sykdom pos/endometriose, men har jo såklart ikke fått utredet meg for dette, da jeg igjen er utålmodig og ikke "tar meg tiden" til å vente i uker på lege og henvisninger... 

men til poenget igjen... når kan jeg begynne å teste? 😂 er som sagt ca 12 DPO i dag, og IKM førstkommende søndag i følge FLO-appen. Er det for tidlig for meg å begynne å teste nå? har ikke lyst å bruke 300kr i testen hver måned på en måte 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint begynne å teste nå ☺️ De fleste starter å teste fra 10 DPO

Anonymkode: 4032a...e54

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan fint begynne å teste nå ☺️ De fleste starter å teste fra 10 DPO

Anonymkode: 4032a...e54

takk for svar, har bare skjønt at det kanskje er "greit å vente" til IKM dato 😅 har unngått å kjøpe inn test for å prøve å unngå å teste for tidlig! 

har såre pupper, og stikkinger ved eggstokk avogtil så er spent! ikke noen vanlige mensmurringer som jeg bruker å få noen dager før mens! så jeg får dra å kjøpe en test og krysse fingerne!

Skrevet

Det anbefales å vente til ikm i tilfelle det er en kjemisk graviditet. Det er jo ganske kjedelig å få positiv som bare dager senere blir negativ. Men det er ikke noe i veien for å teste alt i dag☺️

Anonymkode: 01dd5...a92

Skrevet

Det anbefales å vente til ikm i tilfelle det er en kjemisk graviditet. Det er jo ganske kjedelig å få positiv som bare dager senere blir negativ. Men det er ikke noe i veien for å teste alt i dag☺️

nå spør jeg kanskje utrolig dumt... men om det er kjemisk... vil jeg da ikke få positiv ved IKM? altså... testen vil bare være positiv frem til ett mens? 😅 er som sagt forholdsvis ny i det her, og er fuuull i spørsmål!

Skrevet
storken11 skrev (Akkurat nå):

nå spør jeg kanskje utrolig dumt... men om det er kjemisk... vil jeg da ikke få positiv ved IKM? altså... testen vil bare være positiv frem til ett mens? 😅 er som sagt forholdsvis ny i det her, og er fuuull i spørsmål!

Den kan selvfølgelig bli positiv etter forventet mens også. En kjemisk er graviditet som går til grunne iløpet av de første fem svangerskapsukene. Helst så anbefales det å vente med å teste til en uke etter forsinket mens, men det er innmari lenge å vente da😅😂

• Liker 1
Skrevet

Den kan selvfølgelig bli positiv etter forventet mens også. En kjemisk er graviditet som går til grunne iløpet av de første fem svangerskapsukene. Helst så anbefales det å vente med å teste til en uke etter forsinket mens, men det er innmari lenge å vente da😅😂

greier nok ikke å vente til en uke etter forsinket mens!😂 synes jeg har ventet alt for lenge allerede 🙈 har tålmodigheten til en 4-åring!

Skrevet

Synes ofte det er mindre skuffende at TR kommer enn å få en blendahvit test, det er grunnen til at jeg har sluttet å teste 😋 men, det er mulig å teste positivt 12 dpo med tidligtest, så bare å kjøre på om du vil 👍🏼

Anonymkode: 96a7e...2f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ofte det er mindre skuffende at TR kommer enn å få en blendahvit test, det er grunnen til at jeg har sluttet å teste 😋 men, det er mulig å teste positivt 12 dpo med tidligtest, så bare å kjøre på om du vil 👍🏼

Anonymkode: 96a7e...2f9

er litt enig, har forholdsvis lavt testbudsjett, så prøver Jo å vente lengst mulig og evt heller bli små-irritert over TR som dukker opp på uvelkomment besøk igjen!

Skrevet

Jeg fikk tydelige streker 12 dpo de gangene jeg var gravid. 

Anonymkode: ca5b1...5f0

Skrevet

Jeg testet positivt på dpo 9 i begge mine graviditeter. Streken var veldig tydelig med clearblue tidlig test. Nå er min IKM på dpo 11 allerede da. Enig i at det er fornuftig å vente til IKM hvis man klarer men råder deg iallfall til å bruke clearblue tidlig test dersom du tester før IKM. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg fikk tydelige streker 12 dpo de gangene jeg var gravid. 

Anonymkode: ca5b1...5f0

Men det stemmer vell at i dag er jeg 13 DPO, om jeg hadde EL 31? 

Skrevet
babycodex skrev (16 timer siden):

Jeg testet positivt på dpo 9 i begge mine graviditeter. Streken var veldig tydelig med clearblue tidlig test. Nå er min IKM på dpo 11 allerede da. Enig i at det er fornuftig å vente til IKM hvis man klarer men råder deg iallfall til å bruke clearblue tidlig test dersom du tester før IKM. ❤️

Takk for svar🤍 har bare lest så mye blandet om CB generelt :/ så har vært usikker på hvilke tester jeg egentlig burde bruke! Når bør HCG være høyt tok til å bruke digital med ukesindikator?

Skrevet
storken11 skrev (28 minutter siden):

Takk for svar🤍 har bare lest så mye blandet om CB generelt 😕 så har vært usikker på hvilke tester jeg egentlig burde bruke! Når bør HCG være høyt tok til å bruke digital med ukesindikator?

Jeg anbefaler å teste med babyplan sine tester (ikke tidligtestene). De er ikke kjente for å gi skyggestreker, gir tydelig og tidlig svar, i tillegg til at de er bortimot de billigste på markedet :) 

Angående CB digital med ukesindikator har jeg sett disse slå ut litt forskjellig hos folk, og har også lest at sensitiviteten varier litt fra test til test (særlig med tanke på når de ulike ukene slår ut). Generelt er erfaringen at de slår ut på mindre HCG enn hva testen selv oppgir, og at den altså er ganske sensitiv. Mener jeg har lest at den kan slå ut på så lite som 5 ml HCG.  Jeg fikk en svaak strek på babyplan 9 dpo, og fikk 1-2 uker på CB digital.  

Anonymkode: 29680...3be

• Liker 2
Skrevet

Hvis man skal teste tidlig og ofte, så bør man unngå digital av både økonomi og ressurshensyn. Det er en liten computer og et batteri inni der, og det er egentlig miljømessig ganske unødvendig bare for å lese av en strek.

Anonymkode: fac71...416

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man skal teste tidlig og ofte, så bør man unngå digital av både økonomi og ressurshensyn. Det er en liten computer og et batteri inni der, og det er egentlig miljømessig ganske unødvendig bare for å lese av en strek.

Anonymkode: fac71...416

Tenker å bare bruke den om jeg tar feks en strimmel-test og synes den blir vanskelig å lese av (i forhold til skyggestrek osv) :) digital blir nok bare kjøpt når jeg «må»…. Misforstå meg rett

Skrevet

Utålmodig sjel her igjen! Vet ikke om dere følger tråden eller ikke, men sålangt, IKM start i dag egt… men er som sagt litt uregelmessig. Men sålangt, ingen tegn til TR!!😍 tirsdag er siste morgenen jeg «forventer» siden mens som oftes kommer søndag/mandag/tirsdag. Så hver dag er en seier akkurat nå😍

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke store forventninger til denne prøveperioden men testet i går men test tidlig strimmel fra babyplan (11 DPO). Den var sterkt positiv med eeeeen gang ☺️ I dag 12 DPO har jeg tatt en normal test og digital test og det var tydelig utslag på begge disse. Alt er selvfølgelig individuelt etter hvor mye hcg kroppen din produserer men tenkte jeg ville dele min opplevelse. 

Anonymkode: c35ec...84d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde ikke store forventninger til denne prøveperioden men testet i går men test tidlig strimmel fra babyplan (11 DPO). Den var sterkt positiv med eeeeen gang ☺️ I dag 12 DPO har jeg tatt en normal test og digital test og det var tydelig utslag på begge disse. Alt er selvfølgelig individuelt etter hvor mye hcg kroppen din produserer men tenkte jeg ville dele min opplevelse. 

Anonymkode: c35ec...84d

Tusen takk for det! Har faktisk greit å holdt meg fra å teste ennå! 
Er jo faktisk 17 DPO i dag! Men er så uregelmessig at jeg vil heller bli skuffet av TR som sagt… men vurderer å ta test i dag siden TR ikke har kommet ennå! 
men veldig koselig å få høre erfaringen din🤍 gratulerer så mye🤍

Skrevet (endret)

Oppdatering: tok test nå, 17 DPO.

Negativ test ( early pregnancy test fra lloydspharmacy)

skuffet atter en gang, må bare gå å vente på TR som nok en gang er sen…

har ikke testet EL, så den også er jo muligens flyttet da... er på syklus dag 33 nå... synes det er rart om jeg blir noe særlig senere enn jeg er.

Endret av storken11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...