Gå til innhold

Hvordan fordeler du kaloriene dine på 1 dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysgjerrig 😊 

I starten fordelte jeg kaloriene på mange små måltider ila dagen, men måtte slutte med dette da jeg aldri ble helt mett og det var da lett å småspise på andre ting

10 % frokost

10 % lunsj 

50 % middag

20 % kvelds

10 % snacks 

Så nå prøver jeg heller å gjøre det helt omvendt:

20 % frokost

70 % middag

10 % kvelds snacks 

Hvordan funker det for deg? 

Anonymkode: b9d58...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 % frokost/lunsj 

50 % middag 

20 % kvelds/snacks 

Så litt I samme baner som deg 😊

Anonymkode: 3f923...e4b

• Liker 2
Skrevet

50% lunsj og 50% middag.

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver å holde meg til tre måltider da jeg liker å kunne spise større mengder som holder meg mett lenge. Det varierer litt, men som regel blir det 25% til frokost, 50% til middag og 25% til kvelds. 

• Liker 1
Skrevet

Tja, teller ikke kalorier men om jeg skal estimere:

Frokost 20%

Lunsj 30%

Middag 50%

Spiser etter periodisk faste, og sjeldent jeg snackser utenom :)

Anonymkode: 4d5e1...9e5

Skrevet

Jeg har ca dette:

10% frokost

10% frukt/snacks

20% lunsj

10% snacks

30% middag

10% mellommåltid

10% kveldsmat

Er normalvektig. Ikke så glad i middag så spiser ikke et stort måltid da, men fordeler det utover dagen.

Anonymkode: 3f683...15b

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg ikke på diett eller noe. Men fant et kosthold som passet meg for en del år siden.

Frokost: 10%

Lunsj: 45% (bare 2 timers tid etter frokost)

Middag: 45%

Jeg klarer ikke mat tidlig, men har apetitt på kvelden. På denne måten holder jeg meg jevnt mett, og har aldri behov for snacks eller snop eller mellommåltid. 

Anonymkode: 5a54d...455

Gjest laPistola
Skrevet

Tror det er en fordel og kutte ut litt måltider ja. Spiser stort sett lunsj og middag. Teller ikke kalorier, men tipper det er ca 40% lunsj og 60% middag . 

Skrevet

30% lunsj

50% middag

20% kveldsnacks

jeg spiser snacks på kvelden uavhengig av hva jeg har spist på dagen, så jeg må ha litt kalorier til kvelden. Jeg er ikke sulten før 12, så frokost trenger jeg ikke. 

Anonymkode: da515...385

Skrevet

Frokost 15-20%

Lunsj 25-30%

Middag 40%

Kvelds 15%

Mindre frokost -> litt større lunsj og motsatt, varierer fra dag til dag hva jeg foretrekker. Har jeg litt å gå på øker jeg opp kaloriene til kvelds

Skrevet

Jeg spiser tre måltider daglig, alle inneholder 5-600 kcal.   For meg funker det best med få, men store måltider. I volum er middagen min størst, men siden dette er måltidet med mest grønnsaker holdes kcal-nivået på samme nivå som frokost og lunch 😊 

Anonymkode: ba650...838

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

30% lunsj

50% middag

20% kveldsnacks

jeg spiser snacks på kvelden uavhengig av hva jeg har spist på dagen, så jeg må ha litt kalorier til kvelden. Jeg er ikke sulten før 12, så frokost trenger jeg ikke. 

Anonymkode: da515...385

Samme her 👍

Anonymkode: 9fc41...b56

Skrevet

Lunch 40%

Middag 50% 

Snack 10%

Periodisk faste :)  I helgene blir lunchen litt mindre til fordel for snacs kanskje 😄 

Anonymkode: 566f1...74f

Skrevet

Jeg blir mest sugen på noe om kvelden og sover dårlig om natta om jeg ikke et mett nok da. Derfor fungerer det best for meg å ha nok igjen til kvelden. I dag fordelte måltidene seg slik:

Frokost: 8 %

Lunsj & grønnsaker til å småspise: 21 %

Middag: 32 %

Lite måltid tidlig kveld: 11%

Det jeg har igjen fram til jeg legger meg: 28% (noe mer enn vanlig)

Anonymkode: cf912...ee4

Skrevet

For meg fungerer det best med 4 måltider om dagen. Har prøvd med færre men da klarer jeg ikke gå ned i vekt. Nå er jeg jevnt mett gjennom hele dagen.

Fordeler det ca slik:

Frokost 15%

Lunsj 30%

Middag 40%

Kvelds 15%

Skrevet

Under periodisk faste ser det ca sånn ut:

Frokost: 0%
Lunsj: 45%
Mellommåltid: 10%
Middag: 45%

Nå skal jeg ha mensen, så da er det litt mer småspising + brødskiver på kvelden 🤷‍♀️

Skrevet

jeg spiser 

20% frokost ca 7. uten frokost har jeg ingen energi til å komme meg gjennom dagen. 

25% lunsj ca 1130

50% middag ca 17

5%mellom/frukt etc.

jeg forstår ikke helt de som må spise kveldsmat. spiser meg mett til middag og tar Evt en frukt i halv ti tiden. for meg er kveldsmat mye unødvendige og ekstrs kalorier 

Anonymkode: 1f543...53b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg spiser 

20% frokost ca 7. uten frokost har jeg ingen energi til å komme meg gjennom dagen. 

25% lunsj ca 1130

50% middag ca 17

5%mellom/frukt etc.

jeg forstår ikke helt de som må spise kveldsmat. spiser meg mett til middag og tar Evt en frukt i halv ti tiden. for meg er kveldsmat mye unødvendige og ekstrs kalorier 

Jeg må legge meg mett eller med noe mat i magen, ellers våkner jeg sulten på natten og romsterer på kjøkkenet 😂😂

ts

Anonymkode: b9d58...e36

• Liker 2
Skrevet

Ca. sånn fordeler jeg det:

Frokost 30%
Lunsj 30%
Middag 40%

Har lenge hørt på «Å spise lite men ofte». Men la om til 3 måltider uten mellomspising og ca 14 timer mellom middag og frokost og kjenner dette passer meg mye bedre. Var en overgang å ikke spise på kvelden, men kroppen vente seg overraskende fort til det. Tar en kopp te eller vann om jeg blir sulten, så går det over.  

Anonymkode: 54856...93b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg spiser 

25% lunsj ca 1130

50% middag ca 17

5%mellom/frukt etc.

Nå tid spiser du middag? Her er det middag 16-16.30-ish, så blir veldig lenge uten mat da. 

Anonymkode: 221ee...927

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...