Gå til innhold

Nabo som klager, klager, klager og klager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Folk bare hamrer løs på tastaturet uten å ha lest kommentarene TS har skrevet. Så jævla typisk på dette forumet.

Anonymkode: 51612...3ff

Jepp 😅

ts

Anonymkode: eb19a...229

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker hunder, men å høre på nabohunden over meg bjeffe 15 minutter nå og da gjennom dagen hadde gjort meg gal. Lyd bærer velfig godt oppover og nedover, veldig lite sideveis.

Ja du sier den blir bedre, men inntil den har skjønt det bør du ta med deg hunden på jobb og trene på å være hjemme når du har anledning til å gå inn når drt trengs. At den bjeffer på veiarbeid er ikke din skyld, men heller ikke naboen sin. Så ta med deg bikkja så lenge den lyden jager den opp.

Du poengteter igjen og igjen at det er lov å ha hund i blokka, men det betyr ikke at det er greit med bjeffing. Det betyr at det er lov med en rolig hund som ikke er til sjenanse for naboer.

Anonymkode: 87acc...a02

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken «bedre løsning» er det du tenker du kunne ha kommet fram til, som du ikke allerede kan utføre ? :klo:

Hadde den dårlig trente hunden din med separasjonsangst slutta å bjeffe dersom naboen hadde spurt pent ? Eller hadde du sluttet å røyke ved husveggen? :klo: 

Anonymkode: f4ec7...3be

At jeg ikke hadde vært så dritt lei nå at jeg tar det videre til styret og klager på hu 😜 hadde hun vært hyggelig mot meg, hadde hun ikke fått klage tilbake!

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-Grey skrev (17 minutter siden):

Borettslag kan ikke innføre forbud mot «røyk og dyr» uten videre. Det finnes lovgivning og rettspraksis på dette feltet. Så naboen kan ikke «bare flytte» til et røyk- og hundefritt borettslag, slik du påstår.

Men dersom hunden din blir oppfattet som et problem, kan du få pålegg fra styret om å kvitte deg med hunden.

Et problem som er en baby som jeg kan bevise blir flinkere og flinkere, tviler jeg på blir bedt om å dra 🙈

Den nye blokken rett ovenfor min, typ 200 meter unna, har en lov hvor det ikke er lov å røyke 😜 hva vet jeg, men det er ikke lov det hvertfall. Nye blokker, har det noe å si? 

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe, det er nok ikke stemning for det nei, da hun ikke svarer på hei en gang 🤣 Hun er heller ikke min type, og tviler STERKT på at hun vil være med en røyker 😂

ts

Du skal ikke si det. Slike halvnevrotiske damer er ofte sulteforet på sex og kos. Du må vende det andre kinnet til. Gi henne et stort smil og hilse på henne. Kjøpe noen roser du gir henne. Og en dag kan du kanskje overraske henne med at du har begynt med røykeplaster og spørre etter hjelp for å slutte å røyke. 

Anonymkode: 32a7a...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Jo, man sender varsel til naboen hvis man skal ha fest og bråke ellers. Sånt gjør man alle steder hvor man bor tett på andre og vil bygge et godt naboforhold med gjensidig respekt. En lapp i postkassa eller en lapp på fellestavla i oppgangen. ''Hei. På lørdag blir det fest hjemme fra kl. til kl. Beklager på forhånd hvis det blir litt bråk. Hilsen Navn i X.etasje''. 

Så du mener at denne «festen» til TS gikk over alle støvleskaft? Klirret de for mye med porselenet når de spiste kake? Det var da ikke en fyllefest han hadde hatt.

Men det er da merkelig at naboen som sitter på verandaen vegg i vegg med denne dama, 1 meter i mellom, ikke får klage på røyken.

Anonymkode: 59a5f...32d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (15 minutter siden):

Så ting er kommet så langt at naboen ikke ser vitsen i å kommunisere med deg? Har du vurdert om det er du som har den plagsomme atferden som ga opphav til klagene? Hvis du bare antar at de er grunnløse, så har du ikke gjort din del av jobben. 

Kan jeg spørre hva du tenkte da du kjøpte leiligheten når du røyker? Tenkte du at din røyking kan være plagsom og skadelig for naboene?

Naboen liker enveis kommunikasjon, altså bare klager, klager og klager, og hører ikke på hva jeg har å si, eller svarer meg. Jeg har tatt hensyn, og gjør det fortsatt, jeg har gjort mitt. 

Spurte megler og tidligere eier ang røyking, og de sa det gikk helt fint, og de fleste naboene røyker også 

ta

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (17 minutter siden):

Ingen liker konflikter, men du kan ikke drive å snike deg rundt i eget hjem. La henne heller prøve å nå fram med klager til Styret. Skal love deg at hun vil slite med de klagene hun kommer med.

Ja, gleder meg faktisk til å ta dette med styret, for jeg er så lei av hele situasjonen 🙈 vi trenger en fredsmegler mellom oss! 😅

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bullshit. Skal mye mer til enn 15 min bjeffing noen ganger om dagen. Og veien ut er lang. Det er krav om endring og mekling før man kommer dit og i mellomtiden er hunden voksen og har lært å være alene hjemme. 

Anonymkode: c368e...257

Nettopp! 😄

ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men er hun dama pen?

Ønsker ikke kommentere utseendet hennes, føler ikke det blir riktig, men kan si at hun ikke er min type 🙃

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, gleder meg faktisk til å ta dette med styret, for jeg er så lei av hele situasjonen 🙈 vi trenger en fredsmegler mellom oss! 😅

ts

Ja, bestem deg for at ved neste klage (enten det er hun eller faren) så sier du "jeg vil at du kontakter Styret om klager heretter da jeg ikke ser at vi kommuniserer så godt" eller noe. Lykke til🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den nye blokken rett ovenfor min, typ 200 meter unna, har en lov hvor det ikke er lov å røyke 😜 hva vet jeg, men det er ikke lov det hvertfall. Nye blokker, har det noe å si? 

ts

Det er muligens et forbud mot å røyke ved inngangen eller lignende, men ikke i egen leilighet. Det ville være i strid med en nylig domsavsigelse, som har vært mye omtalt.

Dersom borettslaget du nevner ikke har fått med seg denne dommen, har de virkelig ikke fulgt med i timen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (13 minutter siden):

Du har rett å røyke, men du har ikke rett å skade andres helse med din røyking.

Hun var der først. Du flyttet inn etter. Så det er du som har kjøpt feil sted, strengt talt ;)

Det er, så vidt jeg vet, bare 1 borettslag i Norge med røykforbud. Noe jeg finner svært merkelig så lenge røyk er såpass plagsom og helseskadelig. Så du kan ikke forvente at hun skal flytte et sted som ikke finnes. 

Jo, man sender varsel til naboen hvis man skal ha fest og bråke ellers. Sånt gjør man alle steder hvor man bor tett på andre og vil bygge et godt naboforhold med gjensidig respekt. En lapp i postkassa eller en lapp på fellestavla i oppgangen. ''Hei. På lørdag blir det fest hjemme fra kl. til kl. Beklager på forhånd hvis det blir litt bråk. Hilsen Navn i X.etasje''. 

OK, så står det at det er lov med husdyr og røyk. Så det står ikke at dyr ikke er lov hvis de er til sjenanse for andre? Bare at det er lov uten noen begrensningen? Når det gjelder røyk er Norge et tilbakestående land som ikke har riktig lovverk på plass. I en ideell verden er røyk forbudt i hele landet.

Du vet om et sted det ikke er lov å røyke, jeg vet om et sted, da er det sikkert flere 🙈 Ja hun bodde der først, men de pensjonistene som røyker på hver side av hun har bodd der lenger enn hun. Naboen flyttet midt i mellom mange røykere.

Jeg må få lov til å ha besøk av familie uten å sende nabovarsel 🙈 og jeg vet hvordan nabovarsel fungerer altså 😂

Når det kommer til røyk; jeg har tilpasset meg

Når det kommer til hunden: jeg har tilpasset meg 

ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg elsker hunder, men å høre på nabohunden over meg bjeffe 15 minutter nå og da gjennom dagen hadde gjort meg gal. Lyd bærer velfig godt oppover og nedover, veldig lite sideveis.

Ja du sier den blir bedre, men inntil den har skjønt det bør du ta med deg hunden på jobb og trene på å være hjemme når du har anledning til å gå inn når drt trengs. At den bjeffer på veiarbeid er ikke din skyld, men heller ikke naboen sin. Så ta med deg bikkja så lenge den lyden jager den opp.

Du poengteter igjen og igjen at det er lov å ha hund i blokka, men det betyr ikke at det er greit med bjeffing. Det betyr at det er lov med en rolig hund som ikke er til sjenanse for naboer.

Anonymkode: 87acc...a02

Hunden lærer ikke være alene om jeg går inn når den bjeffer 😜 Da lærer hunden at for å slippe være alene, så trenger den å bjeffe

Altså, det er totalt normalt å øve på å være alene hjemme med hund, og det er totalt normalt at hunden ila denne prosessen lager noe lyd. 

15 min 2 ganger gjennom dagen er ikke «nå og da gjennom dagen» 

Tviler på at du har lest svarene mine, for du er nok nr 15 som skriver at lyden går oppover og ikke sidelengs 🙈 

ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du skal ikke si det. Slike halvnevrotiske damer er ofte sulteforet på sex og kos. Du må vende det andre kinnet til. Gi henne et stort smil og hilse på henne. Kjøpe noen roser du gir henne. Og en dag kan du kanskje overraske henne med at du har begynt med røykeplaster og spørre etter hjelp for å slutte å røyke. 

Nei ellers takk 🤢🤣

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Bullshit. Skal mye mer til enn 15 min bjeffing noen ganger om dagen. Og veien ut er lang. Det er krav om endring og mekling før man kommer dit og i mellomtiden er hunden voksen og har lært å være alene hjemme. 

Anonymkode: c368e...257

Er det brudd på ordensreglement så er det ikke behov for mekling med mindre klagene kommer fra kun en person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at denne «festen» til TS gikk over alle støvleskaft? Klirret de for mye med porselenet når de spiste kake? Det var da ikke en fyllefest han hadde hatt.

Men det er da merkelig at naboen som sitter på verandaen vegg i vegg med denne dama, 1 meter i mellom, ikke får klage på røyken.

Anonymkode: 59a5f...32d

Takk for at du drar frem gode poenger for meg!!! 😁

det var nok barna ts reagerte på. Og det var ikke hylende 3 åringer, var en på 10 år og en på 7 år. De har en tendens til å bli litt engasjerte under prat og prater over hverandre og snakker generelt høyt 😅 Hva skal jeg gjøre neste gang? Skrive naboklage «nabovarsel, jeg får besøk av barn som snakker høyt, gi beskjed om det er plagsomt!» 😂 siste besøket dro kl 22, men barna dro kl 18 med moren sin. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor røykern som sitter 1 meter unna ikke får klage 🙈

ts

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (13 minutter siden):

Ja, bestem deg for at ved neste klage (enten det er hun eller faren) så sier du "jeg vil at du kontakter Styret om klager heretter da jeg ikke ser at vi kommuniserer så godt" eller noe. Lykke til🙂

Det skal jeg gjøre! Takk 😁

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet om et sted det ikke er lov å røyke, jeg vet om et sted, da er det sikkert flere 🙈 Ja hun bodde der først, men de pensjonistene som røyker på hver side av hun har bodd der lenger enn hun. Naboen flyttet midt i mellom mange røykere.

Jeg må få lov til å ha besøk av familie uten å sende nabovarsel 🙈 og jeg vet hvordan nabovarsel fungerer altså 😂

Når det kommer til røyk; jeg har tilpasset meg

Når det kommer til hunden: jeg har tilpasset meg 

ts

Eller at det er samme stedet.

Du har lov å få besøk av familie, men blir det fest med bråk, er det god naboskikk å sende varsel på forhånd slik at naboer som ikke vil være der når dere bråker og har det gøy, kan finne seg et annet sted å være. Tenk om du har en småbarnsfamilie vegg i vegg og du skal feire bursdag med høy musikk og mange som snakker, tramper på gulvet, osv. Barna har lagt seg kl.18-19 og plutselig kl.21 rister veggene. Synes du det ville vært greit å informere på forhånd slik at de kan planlegge at barna overnatter hos besteforeldrene den natta? 

Ellers: https://www.naaf.no/aktuelt2/verdens-tobakksfrie-dag/

Så borettslagene i Norge kan ikke og forstår ikke regelverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye annet å si enn at jeg føler med deg. Har et par sånne naboer selv, som hele tiden må lete etter noe å klage over 😩 

Anonymkode: 21550...737

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...