AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #61 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men ts da. Tenk om alle dine naboer var akkurat som deg. Ville det blitt noe koselig? Når du skal vurdere egen adferd, lat som om alle naboene dine hadde gjort akkurat det samme som deg - på ulike tider av døgnet. Tenk deg at alle naboene skaffer seg hunder, og at de alle bjeffer i 15 minutter, på helt ulike tider av døgnet. Høres ikke det ok ut? Ikke ha hund i blokk. Det er faktisk så enkelt. Har du en adferd det vikle vært plagsomt om absolutt alle andre hadde? Da må du slutte å gjøre dette. Noe din mor og far burde lært deg før du begynte på skolen. Anonymkode: b840e...9f3 Men det er der du tar så feil! Jeg er kjempe bøyelig, og har allerede tilpasset meg masse, LENGE! Men denne naboen over ønsker jo helst at jeg ikke skal eksistere, og viser NULL takknemlighet uansett hvor mye jeg er hyggelig og tilpasser meg! Jeg står der naboen vil jeg skal stå å røyke, men like vell er det klage, på klage, på klage Det hjelper ikke lenger å være hyggelig. Og man har lov til å ha hund i blokk, liker man ikke det og hater hunder, så må man kjøpe seg en leilighet i en blokk som ikke tillater husdyr! IKKE mitt problem! Og jeg har ikke problem med de andre 4 hundene som bor i denne blokka, jeg syntes det bare er koselig! Og de bjeffer de også altså Jeg hadde blitt kjempe glad om naboen min hadde en anelse av sosiale antenner og oppførte seg som jeg har oppført meg mot henne ts Anonymkode: eb19a...229 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 12. august 2021 #62 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal jeg tilpasse meg i mitt eget hjem, som jeg har lov til med røyking, bare fordi du/dere (helt ukjente anonyme brukere som sikkert bor mer enn 100 km unna meg) ikke liker det? 😂 Meh ts Anonymkode: eb19a...229 Selvsagt skal du ikke det. Du skal fortsette og tro at din røyking ikke er til sjenanse og fortsette og være i krangel med naboen din. det har ingenting med hva vi liker. Du startet en post og fikk svar. Naboer som røyker på verandaen er et helvete . Håper virkelig det snart blir forbud. I mellomtiden lar du være og tilpasse deg og ta hensyn på samme måte som du ikke forventer at naboer eller andre skal ta hensyn til deg. Enkelt 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #63 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet du, jeg er for det meste enig med deg, ts. Det du beskriver er ganske normale bolyder, ihvertfall hvis hundetreninga fører til stadig mindre bjeffing. Én fest ila sommeren mener jeg også er innafor, særlig når den var over innen kl 23, og du har rett til å røyke på balkongen din. Jeg bor selv i bygård, og innfinner meg med at jeg har valgt å bosette meg tett på andre, og må derfor tåle andres vaner, lyder og lukter. Bare én ting (eller to): for en ikkerøyker kjennes røyklukt utenfra VELDIG godt, mye bedre enn du som er røyker er klar over. Og, lyden vandrer oppover, og særlig hvis dere har etasjeskillere av tre/tømmer, forstår jeg at bjeffinga høres godt i hennes etasje. Alle i blokk må ta litt hensyn til hverandre. Tror du bare må innfinne deg med at dere ikke kommer til å låne hverandre sukker fremover. Anonymkode: 0cac7...be9 Takk for forståelse 😊 men folk som ikke røyker virker som å ha glemt at vi røykere har faktisk på et tidspunkt vært ikke røykere vi også 😅 vi ble ikke født med sneipen i munnviken 🤪 Jeg vet godt hvor mye det stinker! Og jeg tar så mye hensyn jeg klarer, ved å faktisk gå ut av blokka på andre siden... og før det, stelte jeg meg helt ytterst på verandaen Men ja, kan godt hende lyden går oppover, for det er ikke et murbygg, er treverk 😕 blir nok ikke noe sukker låning nei 😂 ts Anonymkode: eb19a...229 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #64 Del Skrevet 12. august 2021 Loff77 skrev (9 minutter siden): Nei, men nå blir jo folk sykemeldte og trygda i dette landet for det minste så alt er jo mulig😂 Det er ett eller annet med den naboen, så kan hende det skal veldig lite til for å velte alt for henne 🙈 Men jeg må få leve og eksistere selv om 😳 ts Anonymkode: eb19a...229 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #65 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da må du i så fall selv betale for disse utgiftene. Tror ikke du kan forvente at sameiet stemmer for å bruke masse penger på å lydisolere mellom to leiligheter. Anonymkode: df5df...fda Sant det 🙈 hvertfall ikke når det KUN er en person som har plager..... greia er at denne personen er så sensitiv! Og jeg føler naboen reagerer mye sterkere enn hva et annet menneske kunne gjort ts Anonymkode: eb19a...229 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #66 Del Skrevet 12. august 2021 Anonyminist skrev (5 minutter siden): Selvsagt skal du ikke det. Du skal fortsette og tro at din røyking ikke er til sjenanse og fortsette og være i krangel med naboen din. det har ingenting med hva vi liker. Du startet en post og fikk svar. Naboer som røyker på verandaen er et helvete . Håper virkelig det snart blir forbud. I mellomtiden lar du være og tilpasse deg og ta hensyn på samme måte som du ikke forventer at naboer eller andre skal ta hensyn til deg. Enkelt 🤷♀️ Nei beklager 🙈 Røyker jeg på verandaen? Nei ts Anonymkode: eb19a...229 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. august 2021 #67 Del Skrevet 12. august 2021 malifika skrev (39 minutter siden): Det er jeg ikke så sikker på. For å få gjennomslag for det så skal det være EKSTREMT. At en hund bjeffer litt her og der på ukjente lyder som, postmannen, søppelbilen etc innenfor tiden man kan "bråke" i et borettslag, vil vel ikke falle inn under sjenanse for andre? Dersom det er til vesentlig ulempe for de andre. Selv litt bråk kan bli til vesentlig ulempe når det skjer to-tre ganger hver dag og hver eneste dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #68 Del Skrevet 12. august 2021 Ts, du skriver at du kan se hunden på kamera. Kan du snakke til den også? 😊 Anonymkode: bd20f...148 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #69 Del Skrevet 12. august 2021 Sjekk borettslagsloven. Du har rett til å røyke på verandaen, men det er fint av deg å komme henne i møte. Dyrehold i borettslag er som oftest tillatt med forbehold. Hvis du har en valp under opptrening så er det jo midlertidig. Men jeg forstår det er slitsomt for naboen din, særlig hvis hun har hjemmekontor. Du kan selvsagt ha fest. Varer det til etter 23 så bør du henge opp nabovarsel, men det høres ut som en ekstrem overreaksjon fra henne. Kanskje har hun bygget seg opp en irritasjon? Hva med å invitere henne på en kaffe eller noe? Forklar at du gjerne vil komme henne i møte. Det er tross alt kjekt å komme overens med naboene sine. Selv er jeg ikke-røyker og bor over en som røyker inne, hvor røyken siger opp. Men jeg sier aldri noe for han under meg er vaktmesteren 😅 Anonymkode: 09cfe...335 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 12. august 2021 #70 Del Skrevet 12. august 2021 Brunello skrev (7 minutter siden): Dersom det er til vesentlig ulempe for de andre. Selv litt bråk kan bli til vesentlig ulempe når det skjer to-tre ganger hver dag og hver eneste dag. Jeg ser poenget men, jeg tror fortsatt at det argumentet blir for tynt ift loven. Ha i bakhodet at norske lover trumfer regler som har blitt vedtatt på et styremøte på 60 tallet. Jeg kan f.eks ikke be naboen selge ungene sine fordi de er til vesentlig ulempe for andre naboer flere ganger om dagen, hver dag. Unger bråker jo innimellom, det er i unger sin natur. Hunder bjeffer også nå og da, som er helt naturlig for en hund. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #71 Del Skrevet 12. august 2021 Her er det ikke mange som forstår at røyking på veranda er pyton, det drar rett opp og inn til nabo. Jeg måtte flytte fra min leilighet fordi jeg aldri kunne lufte uten å bli forgifta. Så nabo har min fulle forståelse der. Hund i blokk er heller ikke ideelt, men her har jeg litt mer forståelse for ts. Så lenge hunden ikke bråker hele tiden og holder tyst om natten så synes jeg naboen bør vise litt forståelse. Men dropp røyken eller beveg deg bort fra blokken. Anonymkode: 196b4...de5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #72 Del Skrevet 12. august 2021 En shetland sheepdog i en blokk? Jaja.... Anonymkode: f1de8...6ac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #73 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ts, du skriver at du kan se hunden på kamera. Kan du snakke til den også? 😊 Anonymkode: bd20f...148 Nei dessverre 😕 aner ikke hvordan hunden hadde reagert om jeg plutselig hadde snakket, sikkert blitt helt vill og løpt rundt og lett etter meg 😂 ts Anonymkode: eb19a...229 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. august 2021 #74 Del Skrevet 12. august 2021 malifika skrev (10 minutter siden): Jeg ser poenget men, jeg tror fortsatt at det argumentet blir for tynt ift loven. Ha i bakhodet at norske lover trumfer regler som har blitt vedtatt på et styremøte på 60 tallet. Jeg kan f.eks ikke be naboen selge ungene sine fordi de er til vesentlig ulempe for andre naboer flere ganger om dagen, hver dag. Unger bråker jo innimellom, det er i unger sin natur. Hunder bjeffer også nå og da, som er helt naturlig for en hund. Hunder er mindre akseptert enn unger. Man må ikke ha hund. Derfor blir det akseptert mindre bråk. Man kan teoretisk måtte flytte fordi barna bråker for mye, men det skal selvsagt litt til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #75 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sjekk borettslagsloven. Du har rett til å røyke på verandaen, men det er fint av deg å komme henne i møte. Dyrehold i borettslag er som oftest tillatt med forbehold. Hvis du har en valp under opptrening så er det jo midlertidig. Men jeg forstår det er slitsomt for naboen din, særlig hvis hun har hjemmekontor. Du kan selvsagt ha fest. Varer det til etter 23 så bør du henge opp nabovarsel, men det høres ut som en ekstrem overreaksjon fra henne. Kanskje har hun bygget seg opp en irritasjon? Hva med å invitere henne på en kaffe eller noe? Forklar at du gjerne vil komme henne i møte. Det er tross alt kjekt å komme overens med naboene sine. Selv er jeg ikke-røyker og bor over en som røyker inne, hvor røyken siger opp. Men jeg sier aldri noe for han under meg er vaktmesteren 😅 Anonymkode: 09cfe...335 Jeg har lov til å røyke og ha hund 😅 men ja, stemmer det at jeg har en valp under opptrening, som blir bedre mnd for mnd! Er midlertidig Naboen jobber hjemmefra alltid og har alltid hjemmekontor 😕 Jeg tror det har bygget seg opp en irritasjon ja. Jeg har vært hyggelig så lenge, men naboen er konstant passiv aggressiv, smeller igjen vinduer med en gang jeg går ut på verandaen, ser rett ned i bakken om vi går forbi hverandre i trappa... svarer ikke på hei en gang 🙈 Så tviler på om hun vil være med på kaffe 😅 da måtte jeg vell ha tatt en kaffe med faren hennes. Og det frister ikke mye, særlig etter han kjefter på meg uten forvarsel like etter jeg flyttet inn 😳 ts Anonymkode: eb19a...229 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #76 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henne! TAKK!!! Det der irriterte meg også noe bort i alle staur og vegger!! Anonymkode: 6763f...c55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #77 Del Skrevet 12. august 2021 Hvorfor kjøpte du hunderase som bjeffer mye når du bor så tett på folk? Anonymkode: 82109...ed5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 12. august 2021 #78 Del Skrevet 12. august 2021 Skulle virkelig ikke vært lov å hatt hunder når man bor i blokk. Så klart er det forskjell på hunder. Men det er et rent helvete å sitte i egen leilighet i 4 etasje, og måtte høre på bjeffing og uling nede fra andreetasjen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #79 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kjøpte du hunderase som bjeffer mye når du bor så tett på folk? Anonymkode: 82109...ed5 Hatt den hunderasen før, og hunden bjeffer ikke mye 🙈 toppen 30 min hver dag, OM den er alene hjemme, som er kanskje 3 dager i uken. Ellers veldig flink og stille frøken 😊 ts Anonymkode: eb19a...229 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 12. august 2021 #80 Del Skrevet 12. august 2021 (endret) Så hunden blir bedre og bedre. Nå bjeffer den 15 min når du går, og 15 minutter hvis den hører lyder. Er det boremaskin så uler den! Kanskje 2-3 ganger når du er borte. Og det er etter at den har blitt bedre? Hvordan var det de første gangene den var hjemme alene? Bjeffet en halvtime når du gikk, og hver gang det var en liten lyd så bjeffet og ulte den? Var det 5, 6, 12 ganger hver dag? Jeg vil tro at hunden var en skikkelig plage, og hver gang den bjeffer nå, så husker hun hvordan den bjeffet i timevis før. Endret 12. august 2021 av ops2 la til 2 setninger 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå