Gå til innhold

Nabo som klager, klager, klager og klager

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tror ikke du bør blokkere henne å be hun ta det ned styret.

Jeg tror du skal være glad til for at hun kun tar det bare med deg, enn så lenge, men du bør nok forberede deg på endringer for ditt vedkommende. Andre ( falske / hyggelige )  naboer har nok også reagert men tør ikke si det ansikt til ansikt 

Og til din røyking, røyklukt går veldig langt. Du kjenner vel selv grill lukt på lang avstand, selv fra naboblokker ol.l regner jeg med? 

Anonymkode: 8af68...1d6

Nei, dette er helt feil!

Hun har tatt fra TS gleden av eget hjem, skapt en stress-reaksjon som gjør at TS ikke føler han kan bevege seg.  
Hvis det er så alvorlig at det må rettes på skal det rettes til styret, ikke lange personlige terrormeldinger på sms. Når man ikke har en sak offentlig lønner det seg mer å trykke på private knapper for å få vilja si, sånn driver manipulerende mennesker. 
Motta lange tirader og blir anklaget for å gjøre noen syk uten en skit av bevis skal man være "glad for"?
Er du omringet av mye falske/hyggelige mennesker? Hvorfor antar du at folk er falske? 
Går de tilbake inn i leiigheten sin og sitter og gnir seg i hendene og bare venter som Gollum på at TS blir fillerista av noen som gjemmer seg bak far sin og tastatur?
Altså, KG er virkelig ikke ett sted å be om råd. 

Sent på kvelden i går var virkelig ikke dette det mest interessante jeg kunne gjort, lese igjennom 9 sider, men, mer og mer irritert på postulering av typ naboer, scenarioer og gjentagende nedrakkelser på TS fordi han tar seg noen røyk ble bare mer og mer trist og se og jeg kunne ikke forlate tråden uten en støtteerklæring. 
Opplevde KG på sitt mest trangsynte,sjikanerende, ignorante, late, frekke og TS skal bare legge seg ned her og, i fosterstilling, som i eget hjem. 
Ah, men så får TS støtte og det gir tål til å stå opp for seg selv og da er man ufordragelig. 🙄

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva gjør folk i blokk egentlig? Sitter man bare å leser Donald, eller er det lov til å lage mat med sterkt krydder, trekke opp i do, skrike når man ser en edderkopp etc etc ..? Høres helt vilt ut dette her! Hjelp. Jeg hadde blitt sykemeldt og fått angst om jeg var deg. «Hører hun meg puste nå? Vekket jeg hun når jeg nøys?», hadde hostet i puta og prompet i skapet. Seriøst. Hjelpes. 

Ta det med styret, du :) 

Anonymkode: 437b6...9a2

😂  Jeg må le, hoste i puta og prompe i skapet, perfect!

Men seriøst, ,som du ser det kan skje, mener jeg det allerede har skjedd. TS har fått angst. 
Signerer på å ta det med styret, dette blir ikke bedre. 
Gå tilbake til verandaen din TS og røyk der med god samvittighet. At du begynte å røyke langs veggene i smug var en seier som viste at ulovlig press virka. 
Opp med skapdørene og sett fyr på hosteputa, å gi etter gir dem bare makt til å presse mer. 
Du har ikke gjort noen syk, tvert imot. 
Hun får komme seg på kontoret faktisk om det er så ille med hjemmekontor. Så vidt jeg vet er det ingen rett på arbeidsro på dagen i blokk. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (13 timer siden):

Snakk om å overreagere! 😄

Men ellers ...

Jeg forklarer TS grunnen til at folk gir beskjed til naboene når de skal ha fest som kan medføre mer bråk fra boligen enn normalt. Eksempelet med småbarnsfamilien er for å illustrere behovet. 

Fra e24.no: 

Bruk nabovarsel som fredsmegler!

I mange tilfeller virker et nabovarsel som en fredsmegler i nabolaget. De fleste tolererer nemlig støy så lenge de vet om det på forhånd.
Nabovarsel kan virke litt gammeldags og «gerhardsensk», men du er faktisk lovpålagt å varsle naboene dine når du skal «gå i gang med planting, graving, bygging, industriverksemd eller anna tiltak som kan verta til skade eller ulempe på granneeigedom», som det heter i

Nabolovens paragraf 6.

NAAF sin artikkel er veldig informativ og relevant her. Balkonger og terrasser regnes som fellesareal i de fleste tilfeller, så røyking burde vært forbudt der. Inne i sin egen bolig kan man røyke, har en tingrett i en dom bestemt. Men terrassen er ikke inne. At borettslag i stor grad ikke kjenner til regelverket er problematisk. 

Heldigvis blir tobakkrøyking mer og mer en uting og færre og færre røyker. TS kan erstatte sigarettene med snus og vipps er problemet borte. 

Å le av andres reaksjon og kalle den for overreaksjon er manipulasjon, eller mer rett, reaktivt misbruk, hvis jeg brydde meg om hva du tenker om mitt følelsesmønster. 
Patetisk hersketeknikk!
Ta med deg Opplysningskontoret ditt og sett opp bod i Gryta som alle andre. 

Endret av Valar Morghulis
Underreagerte
  • Liker 5
Skrevet

👏👏 til deg som lytter og røyker ved inngangsdøren istedet! Røykelukt er veldig plagsomt når man ikke røyker selv. Og har det kommet litt lukt inn så henger det lenge i.

Anonymkode: a4c74...0f4

• Liker 2
Skrevet (endret)
Valar Morghulis skrev (43 minutter siden):

Å le av andres reaksjon og kalle den for overreaksjon er manipulasjon, eller mer rett, reaktivt misbruk, hvis jeg brydde meg om hva du tenker om mitt følelsesmønster. 
Patetisk hersketeknikk!
Ta med deg Opplysningskontoret ditt og sett opp bod i Gryta som alle andre. 

Du overreagerer og jeg synes ditt innlegg var morsom i sin irrelevans :) Så kan du fint føle deg manipulert til de grader at du kun har brukerdebatt og personangrep som teknikker igjen mens posen din med argumenter og motargumenter er helt tom. Så lenge du ikke har noe å bidra med, er det ingen vits å bruke tid på deg.

Endret av Drizzt
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):
Spoiler

Ut fra svarene dine skulle en tro at TS er en knapt kjønnsmoden gutt som har flytta på hybel for første gang. Men han er en mann på 35 år, 3 år yngre enn meg, så det var nok ikke i går han flytta ut fra gutterommet. Og jeg kjenner ikke mange på vår alder som har heidundrendes fester, mulig din bekjentskapskrets er sånn.

Kakeselskap med mormor trengs da vitterlig ikke varsles, selv om mormor kan være stokk døv og en må heve stemmen når en snakker med henne.

Må si at han tar mer hensyn enn de fleste gjør og ville ha gjort som nabo. 

Anonymkode: 59a5f...32d

En til som ikke leser, men til gjengjeld er altfor ivrig med tastaturet. :popcorn:

Skrevet

Det er jo ikke nødvendig å røyke slik at naboer får dette inn i sine hjem? Hvorfor kan du ikke bare gå lenger unna for å røyke? Hadde ikke likt det selv å fått masse røyk lukt inn om jeg skulle lufte.

Anonymkode: e5c3a...1e0

• Liker 1
Skrevet

Man trenger slett ikke å bo i blokk for å bli plaget av sine naboers støy eller røyklukt. Min nabo røyker på sin terasse, som er mange meter fra vårt soveromsvindu. Naboen har en helt annen døgnrytme, noe som fører til at jeg titt og ofte våkner om natten pga røyken som siver inn om natten. For røyken følger vinden, som er rett inn i vårt vindu selv om det er mange meter unna. Det lukter som om huset står i brann, helt jævlig. I tillegg har de sin egen definisjon av støy og utfører gjerne bråkete arbeid utendørs midt på natten, fordi det da passer for dem. De er den typen mennesker som det ikke er noe poeng å snakke med, fordi de driter i alle andre enn seg selv. Det tærer virkelig på trivselen å ha naboer som ikke tar hensyn. Så selv om man teknisk sett har lov til å røyke på terassen, betyr det ikke at man MÅ gjøre det. Forpest og bråk så mye du vil, så lenge det ikke er til sjenanse for andre. Røyk inne, så forpester du kun ditt eget hjem, ikke andres.

Anonymkode: a2fe9...f11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2021 den 16.40):

Ja hunden bjeffer skarpt. Men de andre naboene er jo ikke plaget i det hele tatt.

AnonymBruker skrev (På 12.8.2021 den 16.40):

Nei jeg tror fortsatt ikke helt på at røyken siger inn i leiligheten 😅

Det var en lang tråd dette, og jeg har ikke lest gjennom mer enn de første innleggene. Jeg ville bare si et par ting; kan det hende at de andre naboene ikke er hjemme de tre timene du er borte fra hunden? Og at hun du snakker om er sykemeldt og plages derfor mye av bjeffingen? Bare en tanke.

Røyken tror jeg nok siger inn til henne, det erfarer jeg selv med naboer som røyker ute på verandaene sine. Men selv om dette er kjipt for oss som ikke røyker, så er dette noe du har fullt lov til. Jeg lukker bare verandadøren når jeg kjenner røyken sige inn fra naboer, problem solved😊

Anonymkode: a6d42...0bc

• Liker 1
Skrevet

Ang hund i blokk; dette kan være veldig sjenerende for naboer. Dette er også selvopplevd. En nabo i samme etg har hund, og vi bor i en blokk med 6 stykker i hver etg, med en svalgang utendørs og en felles trapp ned og ut. Naboen med hunden går ut med hunden sin ofte gjennom hele døgnet, natten også. Kl 23, kl 02, kl 05, kl 08.. og når jeg sover, våkner jeg med hjertet i halsen hver gang hunden springer forbi soverommet mitt og bjeffer. Det er så utmattende i lengden! Men jeg tør ikke si noe.

Kanskje våkner naboen din hver morgen av hunden din? Det beste hadde vært om dere fikk snakket skikkelig sammen, og funnet løsninger som funker for begge.

Anonymkode: a6d42...0bc

Skrevet

Virker som hun overdriver veldig. Men røyklukt er heeeeelt grusomt. Røyken sivet inn her når naboen står utenfor og det er helt forferdelig. Nå har ikke vi klaget på naboen da, men tenker vårt ....

Anonymkode: 9e482...6b1

Skrevet

Jeg har ikke orket å lese 12 sider, men jeg kan komme med min erfaring. Her er det flere naboer som røyker, og det er irriterende fordi det lukter død på min altan. Men de har lov å røyke hos seg selv, og det kan jeg ikke si noe på.

Derimot har jeg tre naboer/folk i samme oppgang som har hund, og det er en helt annen sak. To av naboene er ansvarlige hundeeiere som har oppdratt hundene sine godt, de bjeffer/uler aldri, uansett om det er slamring med dører, roping, veiarbeid, sprenging ect. Sistemann burde aldri fått ha hund, og har valgt en hunderase som ikke passer ham i det hele tatt, hunden er ikke skikkelig oppdratt og den er en PLANGE for oss som bor i samme blokk.  Det er bjeffing, piping og uling som tilsammen kan vare i flere timer hver dag. Bare det å aldri vite om du blir vekket av hunden når du skal sove eller ikke er faktisk en stressfaktor. Selv syns han ikke hunden bråker, og at vi som bor rundt må tåle litt fordi det er jo faktisk en hund. Men skaffer man seg hund i blokk så har man et ansvar for å oppdra hunden såpass at den IKKE er til sjenansen for naboene. Og det er ikke noe som bedrer seg etterhvert, har hunden først utviklet en atferd med å lage mye lyd på alt og alle når eier er vekke så er det vanskelig å trene det bort. Enden på visa her ble i alle fall at han enten måtte kvitte seg med hunden eller selge leiligheten, så nå er leiligheten solgt, nye eiere har flyttet inn og vi er alle lykkelige over å ha husefreden tilbake. 

Anonymkode: 2a9b0...513

• Liker 2
Skrevet

Denne dama sliter nok, og vil nok klage på noe uansett.

Ang røyking, så kan det nok stemme. Var borti det selv, for noen år siden. Leieboer satt på uteplass bak huset, og rommene til 2 av ungene stinker røyk. Kan du gjøre en forandring her?

Skrevet

Jeg syns du TS, viser forbausende lite selvinnsikt, og forståelse.

Det er svært forstyrrende med hundebjeff flere ganger om dagen, selvom du hardnakket påstår at det er femten minutter og ikke mer. Du har skaffet deg en gjeterhund, og de bjeffer. Sikkert mye mer enn du tror. Sitter du hele dagen og følger med kamera, eller har du en jobb å utføre? Hvis din nabo sitter med noe konsentrasjonskrevenede jobb på hjemmekontor, er hundebjeff og bråk nok til å forstyrre og ødelegge konsentrasjonen.

Jeg skjønner at du ikke forstår sånn, du virker litt sånn, tja enkel? Jeg røyker bare fire røyk, as… 35 år og røyker i 2021, god dag mann økseskaft. 

Naboen virker litt sånn autistisk, as… Det kom fra rett munn…

Når man er 35 år gammel, så begynner man forhåpentligvis å være nokså voksen. Er det mye støy og bråk fra leiligheten din, musikk til alle døgnets tider, bjeffing både sent og tidlig, skyld på veiarbeid, gudameg… En hund som bjeffer, stopper som regel IKKE. For bjeffing stimulerer til mer bjeffing. Og din rase er en rase som bruker mye lyd. 

Historien din er fortalt fra en side. Jeg tenker at naboen din har en heeeelt annen historie. Så jeg støtter ikke deg. Jeg tror også du taper big time på å få styret inn i saken. At du i det hele tatt tenker i de baner, vitner om…. Nei off, jeg orker ikke. Tror ikke man når igjennom hummerpanseret ditt uansett.

Anonymkode: a4b60...96b

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke en god nabo. Røyk lukter noe grusomt, og der er ikke noe særlig å få den lukten inn i leiligheten. Hunder som gneldrer og piper hele dagen er og en plage. Du kan vel vise omsyn til naboen din? Dersom du røyker så lite, røyk utenfor der du fikk råd om å stå. 

Anonymkode: 56451...dc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er ikke en god nabo. Røyk lukter noe grusomt, og der er ikke noe særlig å få den lukten inn i leiligheten. Hunder som gneldrer og piper hele dagen er og en plage. Du kan vel vise omsyn til naboen din? Dersom du røyker så lite, røyk utenfor der du fikk råd om å stå. 

Anonymkode: 56451...dc3

Skal ikke TS sin nabo også vise hensyn? Dersom det er så plagsomt og ulovlig å leve (!) i eget hjem må hun rette klagene til styret og ikke direkte til TS. Hilsen en som ikke liker hverken gneldring eller røyklukt, men som skjønner at det å ha valp er en prosess og at noen røyker og sånn er det bare. Dessuten tar TS hensyn og går en annen plass for å røyke. Noe jeg forresten hadde sluttet med all den tid naboen er et forbanna hespetre. 

Anonymkode: 388ad...6cb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns du TS, viser forbausende lite selvinnsikt, og forståelse.

Anonymkode: a4b60...96b

Ja, det synes jeg også når jeg leser alle innleggene hans, i såpass stor grad at jeg nesten lurer på om det er trolleri, hele greia. Røyking OG hundehold OG en av de verste bjefferasene man kan komme på i tillegg...? Det lukter som om noen prøver å gire opp folk, og det har han jo klart, med en tolv sider lang tråd nå.

Uansett hva folk skriver og svarer han, svarer han bare de samme dumme argumentene om igjen og ikke noe klokhet eller selvinnsikt å spore. Typisk troll. Eller typisk idiot.

Anonymkode: 70a15...d20

Skrevet

Røyklukt og hundegneldring er dritirriterende, men syns du har vært flink til å ta hensyn, TS. Hun oppfører seg ikke greit i min mening.

Anonymkode: 24d05...7ed

• Liker 3
Skrevet

Røyking er helt grusomt få inn i leiligheten sin når man ikke røyker selv. Flytta nylig inn i et borettslag hvor samtlige naboer røyker. Skulle virkelig ønsket at de opplyste om det på forhånd, for det er helt forferdelig å få den stanken konstant inn i stua si. 

Anonymkode: 6f23b...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...