AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #141 Del Skrevet 12. august 2021 Fløff skrev (20 minutter siden): Ok greit, ikke ta hensyn. Hallo. HVEM på under 60 år røyker? Ingen. Eller; du da. Gjør som andre over 40: røyk på fest. Hvem over en viss alder røyker, er et veldig dødt og gammelt argument 🙈 ts Anonymkode: eb19a...229 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #142 Del Skrevet 12. august 2021 Hei ts. Er denne nabodama pen? Kunne du blitt med på Netflix & chill. Anonymkode: 32a7a...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #143 Del Skrevet 12. august 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Får ikke folk med seg noe TS skriver her? Hannhar jo allerede sagt at han går ut å røyker på baksiden der hun ba han om å røyke.. Er jo helt håpløst å diskutere på et forum der folk bare er ute etter å krangle. Anonymkode: 260af...087 Folk bare hamrer løs på tastaturet uten å ha lest kommentarene TS har skrevet. Så jævla typisk på dette forumet. Anonymkode: 51612...3ff 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #144 Del Skrevet 12. august 2021 Drizzt skrev (17 minutter siden): OK, jeg ser du er ekstremt nedlatende i språket i denne tråden når du beskriver henne. Du setter diagnoser og du beskriver nedlatende en nabo som har all rett til å klage på det du gjør. Hva med å gå litt inn i deg selv og tenke litt på hvordan du kan få til en bedre kommunikasjon med henne? Jeg håper en av dere klager til styret. Står det noe i vedtektene om plagsom atferd? Håper det står noe i vedtektene om plagsom atferd, for da skal jeg vise styret alle sms’ene. Er sikker 10 sider på world med tekst Å klage er en ting, passiv aggressiv atferd er noe annet Jeg har prøvd å kommunisere, det vil ikke naboen ts Anonymkode: eb19a...229 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #145 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke sant! De kunne ringt på første gangen, introdusert seg selv på en hyggelig måte og vi kunne sammen kommet frem til en løsning. Istedenfor å starte med kjeft og beordre meg 🙈 Anonymkode: eb19a...229 Hvilken «bedre løsning» er det du tenker du kunne ha kommet fram til, som du ikke allerede kan utføre ? Hadde den dårlig trente hunden din med separasjonsangst slutta å bjeffe dersom naboen hadde spurt pent ? Eller hadde du sluttet å røyke ved husveggen? Anonymkode: f4ec7...3be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #146 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Får ikke folk med seg noe TS skriver her? Hannhar jo allerede sagt at han går ut å røyker på baksiden der hun ba han om å røyke.. Er jo helt håpløst å diskutere på et forum der folk bare er ute etter å krangle. Anonymkode: 260af...087 Yep 🙈 Jeg tror noen bare troller, eller er ekstremt sure bare fordi jeg er en røyker 😅 ts Anonymkode: eb19a...229 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 12. august 2021 #147 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor de bor i blokk skjønner ikke jeg heller 😅 hvertfall i en blokk som godtar både røyk og dyr 😜 ts Anonymkode: eb19a...229 Borettslag kan ikke innføre forbud mot «røyk og dyr» uten videre. Det finnes lovgivning og rettspraksis på dette feltet. Så naboen kan ikke «bare flytte» til et røyk- og hundefritt borettslag, slik du påstår. Men dersom hunden din blir oppfattet som et problem, kan du få pålegg fra styret om å kvitte deg med hunden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #148 Del Skrevet 12. august 2021 Fru Uperfekt skrev (17 minutter siden): Her må naboen ta en chillpill Takk!!! ts Anonymkode: eb19a...229 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #149 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg mener ikke være dømmende eller sette diagnose, beklager for det... prøvde bare forklare hvordan jeg opplever damen 🙈 Det er selvfølgelig ikke på min plass å slenge ut noen diagnoser. Men jeg merker at det er ett eller annet... kan være hun er sjenert ja! ts Anonymkode: eb19a...229 Unnskyldning godtatt. Synes at diagnosekortet blir brukt litt for ofte både på nett og virkelige liv. Synes at det har blitt en ugrei trend. Anonymkode: 43fc6...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #150 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts er egoist. Anonymkode: 82109...ed5 Hvordan da? 🙈 Jeg har ikke gjort noe annet enn å ta hensyn ts Anonymkode: eb19a...229 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #151 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Styret kan gi deg et valg om enten flytter du, eller du må kvitte deg med hunden. Anonymkode: b659d...3eb Jeg tror det vil ta veldig lang tid før det kommer til det, og hunden blir bedre og bedre ts Anonymkode: eb19a...229 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #152 Del Skrevet 12. august 2021 visp skrev (10 minutter siden): Slutt å lev som en fange i ditt eget hjem! Det er jo tydelig at hun ikke er helt som hun skal når hun trakasserer deg med meldinger på den måten. Røyk dine fire røyk på verandaen din; seriøst!! Og du har vært så alright med forklaring på bjeffing og festing etc. Hev hodet ditt og begynn å sett foten ned. Du er altfor "unnskyld at jeg er til". Takk!! Jeg liker jo ikke konflikter, så jeg har jo prøvd å tilpasse meg. Men med denne damen kommer jeg ingen vei uansett 😅 ts Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #153 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 🙄🤦♀️ Også lurer du fortsatt på hvem som er problemet her; Deg eller naboen ? 🙄🤦♀️🤦♀️ Dersom du ikke har «trent» hunden din i 4 måneder allerede så har du da overtatt en hund med separasjonsangst og flyttet den inn i en blokkleilighet... 🙄 Også mener du at det er naboen som er problemet... 🤦♀️ Ditt patetiske forsøk på hersketeknikk, hvor du antyder at problemet naboen har med din ufyselige uvane med å røyke er at de må «bevege seg opp fra sofaen for å lukke vinduet», gidder jeg ikke en gang kommentere da jeg mer enn aner at du er alt for selvsentrert til å innse at noen andre enn deg selv er problemet her. Anonymkode: f4ec7...3be Naboen 😜 Du vet ingenting om treningen med hunden, så det kan du ikke kommentere ts Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. august 2021 #154 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper det står noe i vedtektene om plagsom atferd, for da skal jeg vise styret alle sms’ene. Er sikker 10 sider på world med tekst Å klage er en ting, passiv aggressiv atferd er noe annet Jeg har prøvd å kommunisere, det vil ikke naboen ts Anonymkode: eb19a...229 Så ting er kommet så langt at naboen ikke ser vitsen i å kommunisere med deg? Har du vurdert om det er du som har den plagsomme atferden som ga opphav til klagene? Hvis du bare antar at de er grunnløse, så har du ikke gjort din del av jobben. Kan jeg spørre hva du tenkte da du kjøpte leiligheten når du røyker? Tenkte du at din røyking kan være plagsom og skadelig for naboene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 12. august 2021 #155 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk!! Jeg liker jo ikke konflikter, så jeg har jo prøvd å tilpasse meg. Men med denne damen kommer jeg ingen vei uansett 😅 ts Anonymkode: eb19a...229 Ingen liker konflikter, men du kan ikke drive å snike deg rundt i eget hjem. La henne heller prøve å nå fram med klager til Styret. Skal love deg at hun vil slite med de klagene hun kommer med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #156 Del Skrevet 12. august 2021 Voksenmann skrev (1 time siden): Jeg er styreleder i et borettslag og har vært borti noen slike saker. Du er på tynn is når det gjelder bjeffingen. Worst case er at du må selge leiligheten. Bullshit. Skal mye mer til enn 15 min bjeffing noen ganger om dagen. Og veien ut er lang. Det er krav om endring og mekling før man kommer dit og i mellomtiden er hunden voksen og har lært å være alene hjemme. Anonymkode: c368e...257 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #157 Del Skrevet 12. august 2021 Miss-Grey skrev (13 minutter siden): Her har du misforstått litt. Det fantes på et tidspunkt borettslag som «ikke godtok hunder», etter at dette hadde blitt vedtatt på generalforsamling. Men borettslag kan ikke uten videre nekte andelseiere å holde hund. Såfremt man har «gode grunner» til å ha hund, og hunden ikke er til ulempe for naboene, er det vanskelig for borettslaget å nekte. Så slike forbud er veldig uvanlige i borettslagsvedtekter i dag, og de er i praksis vanskelige å håndheve. Naboen din kan ikke uten videre flytte til et borettslag der «hundehold ikke er tillatt», og regne med at ingen av beboerne har hund. Du har rett til å røyke på din egen eiendom, og til å skaffe hund. Men dersom hunden oppleves som en ulempe, kan hun faktisk klage deg inn til styret. Den hundetypen du har skaffet deg er ikke et vanlig valg for folk som bor i blokk, og det er det gode grunner til. Jeg tror at det var lurt at du gikk henne i møte når det gjaldt røykinga, og forsøker å skape dialog om hunden. Og at du er litt mer pragmatisk når du svarer henne på SMS, enn når du svarer folk som er uenig med deg i denne tråden. Det er ikke slik at hun skal få diktere hvordan du lever livet ditt, men som du sier er det ikke alle som passer til å bo i blokk. Det gjelder etter min oppfatning både de mest skjøre/ lydømfintlige, og de som ikke er innstilt på å ta hensyn. Dersom konflikten eskalerer må du regne med at styret oppfatter deg som en vesentlig del av problemet. Jeg svarer selvfølgelig ikke naboen slik jeg svarer her 😅😅 Jeg ønsker ikke konflikt med naboer, og jeg ønsker løse dette på en mest fredfull måte. Men naboen blir aldri fornøyd 😣 Jeg håper egentlig styret skal gjøre slik at vi får noe konkret å forholde oss til, så uenighetene og sms’ene kan slutte... hovedproblemet er jo hunden, men det er jo ikke et vedvarende problem 😕 Jeg skjønner det er et problem om hunden hadde vært 4 år. Men valpen lærer seg å være alene for første gang og har litt seperasjonsangst, som er helt vanlig for valper! Skulle bare ønske jeg kunne få naboen til å forstå at vi jobber med dette hver eneste dag, og at jeg jobber mot at det ikke skal være noe bjeffing... men det vil ta tid, selv om hunden blir flinkere og flinkere i sitt tempo 😅 Jeg håper styret ser at jeg tar hensyn, som den eneste i blokken som går ut bak for å røyke, og kan vise til at hunden blir flinkere via video ts Anonymkode: eb19a...229 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #158 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg svarer selvfølgelig ikke naboen slik jeg svarer her 😅😅 Jeg ønsker ikke konflikt med naboer, og jeg ønsker løse dette på en mest fredfull måte. Men naboen blir aldri fornøyd 😣 Jeg håper egentlig styret skal gjøre slik at vi får noe konkret å forholde oss til, så uenighetene og sms’ene kan slutte... hovedproblemet er jo hunden, men det er jo ikke et vedvarende problem 😕 Jeg skjønner det er et problem om hunden hadde vært 4 år. Men valpen lærer seg å være alene for første gang og har litt seperasjonsangst, som er helt vanlig for valper! Skulle bare ønske jeg kunne få naboen til å forstå at vi jobber med dette hver eneste dag, og at jeg jobber mot at det ikke skal være noe bjeffing... men det vil ta tid, selv om hunden blir flinkere og flinkere i sitt tempo 😅 Jeg håper styret ser at jeg tar hensyn, som den eneste i blokken som går ut bak for å røyke, og kan vise til at hunden blir flinkere via video ts Anonymkode: eb19a...229 Men er hun dama pen? Anonymkode: 32a7a...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #159 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei ts. Er denne nabodama pen? Kunne du blitt med på Netflix & chill. Anonymkode: 32a7a...119 Hehe, det er nok ikke stemning for det nei, da hun ikke svarer på hei en gang 🤣 Hun er heller ikke min type, og tviler STERKT på at hun vil være med en røyker 😂 ts Anonymkode: eb19a...229 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. august 2021 #160 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har rett til å røyke jo 🙈 ellers hadde det vært en lov. Om man blir såpass plaget av røyk, så kjøper man bolig et sted hvor har strenge røyke regler. Det er det ikke her vi bor. Jeg innretter meg hele tiden og tar konstant hensyn, og jobbe med saken ang hunden. Man sender ikke advarsel til naboer fordi man har barn på besøk 😜 i vedtektene står det kun at husdyr og røyk er lov på egen eiendom Ts Anonymkode: eb19a...229 Du har rett å røyke, men du har ikke rett å skade andres helse med din røyking. Hun var der først. Du flyttet inn etter. Så det er du som har kjøpt feil sted, strengt talt Det er, så vidt jeg vet, bare 1 borettslag i Norge med røykforbud. Noe jeg finner svært merkelig så lenge røyk er såpass plagsom og helseskadelig. Så du kan ikke forvente at hun skal flytte et sted som ikke finnes. Jo, man sender varsel til naboen hvis man skal ha fest og bråke ellers. Sånt gjør man alle steder hvor man bor tett på andre og vil bygge et godt naboforhold med gjensidig respekt. En lapp i postkassa eller en lapp på fellestavla i oppgangen. ''Hei. På lørdag blir det fest hjemme fra kl. til kl. Beklager på forhånd hvis det blir litt bråk. Hilsen Navn i X.etasje''. OK, så står det at det er lov med husdyr og røyk. Så det står ikke at dyr ikke er lov hvis de er til sjenanse for andre? Bare at det er lov uten noen begrensningen? Når det gjelder røyk er Norge et tilbakestående land som ikke har riktig lovverk på plass. I en ideell verden er røyk forbudt i hele landet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå