AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #121 Del Skrevet 12. august 2021 Ts, jeg synes du er en god nabo. Du hører etter og prøver å etterkomme ønsker. Men enkelte må bare klage, du kan være sikker på om du slutter å røyke, gir bort hunden og aldri har besøk, så vil hun finne andre ting å klage på. Jeg hadde en lignende nabo og hun klaget på alt hele tiden. Det ga seg da vi klaget tilbake på all klagingen. Vi var flere naboer som klaget tilbake, og det endte med at hun flyttet. Nå er det nok noen andre som må plages av henne. Stakkars folk. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selv om dere ikke går overens så trenger du ikke å prøveo og sette en diagnose på henne. Det kan jo hende hun tok med faren sin fordi hun er sjenert. Anonymkode: 43fc6...2a4 ..eller feig. Anonymkode: 15133...4df 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #122 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hadde jeg vært deg, hadde jeg stått og røyka hele dagen ute på min EGEN veranda. Enkelte mennesker tåler ikke noe, hvorfor i helvete bor dem i blokk da? Mye verre med unger som herjer og hyler fra kl 7 om morgenen enn en hund som bjeffer av og til. Anonymkode: 51612...3ff Hvorfor de bor i blokk skjønner ikke jeg heller 😅 hvertfall i en blokk som godtar både røyk og dyr 😜 ts Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #123 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, du viser veldig tydelig mangel på forståelse for hvordan du påvirker livskvaliteten til de rundt deg negativt. Slik du beskriver kommunikasjonen med at hun ser i bakken og faren kjefter beskriver på ingen måte at det har vært en dialog. Det det viser er en familie preget av at du overskrider deres grenser. Det virker mer som du er ute etter aksept for hunden din og dine personlige valg, enn å løse problemet. Anonymkode: b7909...10d Jeg tror nok heller det viser en familie som ikke kan å kommunisere uten å brøle til folk. Det kommer man ikke langt med, det er mye bedre å være hyggelig og lete etter løsninger sammen. Hva slags dialog kan du ha med folk som begynner med å kjefte? Hva med å si fra på en høflig og skikkelig måte? Og du mener da at denne kjeftende familien ikke overskrider ts sine grenser? Jeg, og helt sikkert mange med meg, er ikke særlig imøtekommende når vi blir kjeftet på. Anonymkode: 15133...4df 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #124 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er trolig fordi hun tror det er deg siden du allerede driver med annen plagsom adferd. Hvorfor skulle ikke røykingen være fra deg? Fordi du ikke røyker der? Det kan ikke hun vite når du ikke SNAKKER med henne 🤷🏻♂️ Anonymkode: b7909...10d Jeg har snakket. Masse, men det hjelper ikke. Dessuten, så MÅ naboen vite at det er andre nære naboer som røyker, de alle har bodd der i 5 år ts Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 12. august 2021 #125 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor de bor i blokk skjønner ikke jeg heller 😅 hvertfall i en blokk som godtar både røyk og dyr 😜 ts Anonymkode: eb19a...229 Ok greit, ikke ta hensyn. Hallo. HVEM på under 60 år røyker? Ingen. Eller; du da. Gjør som andre over 40: røyk på fest. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #126 Del Skrevet 12. august 2021 Fløff skrev (16 minutter siden): På verandaen? Det vil få negativ påvirkning på boligen din med opptil flere hundre tusen med røyklukt. Og det er helt jævlig sjenerende. Røyk ute, du er jo ofte ute med hund uansett? I blokk får man også luft gjennom vifter osv - jeg kunne stå på badet og vite når naboen røyket 🙈 Mulig hun røyket inn i kjøkkenviften, som jo går i fellesanlegg. Jeg personlig hadde ikke bydd på bolig nært noen jeg så satt ute og røyket. Rett og slett fordi lukten brer seg noe enormt. Nei, IKKE på verandaen, herregud 🙈 Jeg går på baksiden av blokken, utenfor hovedinngangen til blokken. Jeg røyker også på tur ja, men det er ikke relevant, jeg røyker ca 4 røyk hjemme pr dag Jeg tenker heller de som er så misfornøyde med røyk, kjøper seg bolig på steder hvor røyk ikke er lov. Blir jo flere og flere steder det, så ikke vanskelig å finne Om man f eks hater barn, så flytter man ikke inn i nabohuset til barnehagen 🙈 og nei, jeg sammenligner ikke barn og røyk, er kun et eksempel ts Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. august 2021 #127 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har snakket. Masse, men det hjelper ikke. Dessuten, så MÅ naboen vite at det er andre nære naboer som røyker, de alle har bodd der i 5 år ts Anonymkode: eb19a...229 OK, jeg ser du er ekstremt nedlatende i språket i denne tråden når du beskriver henne. Du setter diagnoser og du beskriver nedlatende en nabo som har all rett til å klage på det du gjør. Hva med å gå litt inn i deg selv og tenke litt på hvordan du kan få til en bedre kommunikasjon med henne? Jeg håper en av dere klager til styret. Står det noe i vedtektene om plagsom atferd? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #128 Del Skrevet 12. august 2021 Får ikke folk med seg noe TS skriver her? Hannhar jo allerede sagt at han går ut å røyker på baksiden der hun ba han om å røyke.. Er jo helt håpløst å diskutere på et forum der folk bare er ute etter å krangle. Anonymkode: 260af...087 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. august 2021 #129 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er noe spesielt med hun, uten at jeg helt klarer sette fingeren på det. Virker som det er noe i autist spekteret, men like vell vel fungerende Jeg flyttet hit for 1 år siden. Er i en blokk. Jeg eier. Jeg bor nederst og har ganske mye større veranda enn de over. Jeg røyker og har hund, er en mann på 35 år. Første klagen kom på døren, hvor hun hadde med seg faren sin. Det var bare faren som pratet, mens hun sto bak som en unge. Hun er på samme alder som meg, men det var da jeg skjønte at naboen min kanskje er litt... annerledes. Faren var veldig sint, og kjeftet på meg pga røyken. De sa at røyken siger inn fra min veranda inn til leiligheten hennes. Faren sa at hun hadde stadig hodepine, da det luktet konstant røyk i leiligheten. Jeg røyker bare ca 4 røyk om dagen hjemme... De mente jeg måtte røyke ved inngangen i blokka. Jeg liker ikke konflikter, og sa det var greit. Så kjøpte jeg meg en hund, som er nå er halvt år gammel. Er en Shetland sheepdog tispe. I starten hadde jeg hjemmekontor pga korona, og jeg fikk fortsette med hjemmekontor til valpen var klar til å være alene hjemme. Trente mye på selvstendighets trening før dette også altså. Kommet såpass langt i treningen, at hunden er hjemme 3 timer alene om gangen. Jeg har kamera, og følger nøye med på hunden. Det har blitt litt vanskeligere i det siste, fordi det er veiarbeid ved veien like ved, de bråker... så hunden bjeffer og uler på borring lyder. Hva gjør naboen...? Klager. Klager. Klager. Jeg har sagt ifra flere ganger at vi øver på hjemmetrening, og at hunden blir flinkere og flinkere! Men naboen skal ikke ha noe av det. Null forståelse. Fikk nylig en sms fra hun, hvor hun igjen klager på røyking, at hunden bråker, at jeg har fest ofte. Naboen sier det er så ille at hun har sykemeldt seg fra jobb, og er bare hjemme og blir enda sykere. Jeg får laaange brev på sms, og jeg begynner bli ganske lei av at naboen skal bestemme så mye over meg. Mine andre naboer er kjempe hyggelige og sier jeg ikke bråker når jeg spør. Jeg syntes også det er urettferdig at jeg ikke kan røyke på min egen veranda, når typ 6-7 andre i blokka gjør det. Jeg tror ikke på at det siger så fryktelig mye inn i leiligheten over til naboen. Hunden min blir flinkere og flinkere. Jeg føler naboen blåser det hele opp. I dag så lekte jeg med hunden på verandaen, og hunden sa ett boff. Da demonstrerte naboen over og smelte igjen verandadøren og vinduene sine. Og når det kommer til fest, så feiret jeg 35 års dag i sommer med familie (altså ikke fyll og bråk), hadde 3 gjester med 2 barn. Ja barna bråkte litt, men alt var helt stille kl 23. Om naboen er så følsom, burde hun heller ikke flytte til en hytte i skogen?? Ikke bo i blokk? Hva skal jeg gjøre med dette? Kontakte styret? Får de gjort noe i det hele tatt? Anonymkode: eb19a...229 Her må naboen ta en chillpill 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #130 Del Skrevet 12. august 2021 Drizzt skrev (17 minutter siden): Jeg har rett til å røyke jo 🙈 ellers hadde det vært en lov. Om man blir såpass plaget av røyk, så kjøper man bolig et sted hvor har strenge røyke regler. Det er det ikke her vi bor. Jeg innretter meg hele tiden og tar konstant hensyn, og jobbe med saken ang hunden. Man sender ikke advarsel til naboer fordi man har barn på besøk 😜 i vedtektene står det kun at husdyr og røyk er lov på egen eiendom Ts Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #131 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det tror jeg og. Er sikkert søstra til vår nabo som klager dersom vi prater normalt på balkongen. Tåler man ikke at andre mennesker har et liv bør man ikke bo i blokk. Anonymkode: 533fc...278 Helt enig! 😅 ts Anonymkode: eb19a...229 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #132 Del Skrevet 12. august 2021 Ts er egoist. Anonymkode: 82109...ed5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #133 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selv om dere ikke går overens så trenger du ikke å prøveo og sette en diagnose på henne. Det kan jo hende hun tok med faren sin fordi hun er sjenert. Anonymkode: 43fc6...2a4 Jeg mener ikke være dømmende eller sette diagnose, beklager for det... prøvde bare forklare hvordan jeg opplever damen 🙈 Det er selvfølgelig ikke på min plass å slenge ut noen diagnoser. Men jeg merker at det er ett eller annet... kan være hun er sjenert ja! ts Anonymkode: eb19a...229 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #134 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hvordan skal de evt få gjort noe med hunden min? De kan jo ikke tvinge jeg til å selge den.... eller? Ja hunden bjeffer skarpt. Men de andre naboene er jo ikke plaget i det hele tatt. Jeg har jo kamera og hører hvor lenge hunden bjeffer. Det er litt bjeffing i ca 15 min etter jeg har gått, så legger hunden seg til å sove. Men hører den ukjente lyder, så kan den begynne igjen, i 15 min. Boringen den hører, uler hun til... men det er jo veldig spesielt akkurat nå som de driver med det veiarbeidet Nei jeg tror fortsatt ikke helt på at røyken siger inn i leiligheten 😅 Jeg har en 3 meter dyp veranda, og satt før helt ytterst. I tillegg har naboen en veranda oppe også, så totalt sitter jeg vell 4 meter unna veggen hennes. Vi har begge gjennomgående leiligheter gjennom hele blokka, så når jeg står ved ytterdøra til blokka, så står jeg jo nærmere veggen hennes, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er bedre... men får jo fortsatt klager ts Anonymkode: eb19a...229 Styret kan gi deg et valg om enten flytter du, eller du må kvitte deg med hunden. Anonymkode: b659d...3eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #135 Del Skrevet 12. august 2021 Drizzt skrev (20 minutter siden): Hvordan vet du at de andre naboene ikke er plaget? Fordi de ikke har sagt noe ennå? Har du spurt dem? Du kan absolutt tro på at røyken siver inn i leiligheten over din. Det er faktum og her har hun retten på sin side. Du utsetter henne for passiv røyking og helseskade og du ser ikke problemet med det? Røyken går oppover og på siden. 3-4m avstand er ingenting. Røyken siver inn. Jeg forstår at det kan være vanskelig for deg som røyker å merke det, men for ikke-røykere (som meg) er det sjenerende. Når jeg venter på bussholdeplassen og noen røyker 3-4m unna, kommer all røyk til meg hvis vinden blåser mot meg. Så vindforholdene der du bor kan være slik at røyken i stor grad går inn i hennes leilighet. Finn deg et sted å røyke som er et stykke unna. Du sier selv det er 4 ganger, så det kan ikke være så vanskelig å gå et stykke unna og ta en røyk. Ja jeg har spurt, de er ikke plaget 🙈 men som noen tidligere sa, så kan lyden gå lettere opp enn til sidene, pga hvordan bygget er bygget Jeg har vært en ikke-røyker jeg også altså, jeg vet hvordan det lukter 😜 Jeg føler at enten må alle røykerne droppe å røyke på tomten, eller så skal alle få røyke på sin veranda.. ikke bare meg 🙄 De som røyker på siden av damen, sitter jo bare 1 meter unna... ts Anonymkode: eb19a...229 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 12. august 2021 #136 Del Skrevet 12. august 2021 Slutt å lev som en fange i ditt eget hjem! Det er jo tydelig at hun ikke er helt som hun skal når hun trakasserer deg med meldinger på den måten. Røyk dine fire røyk på verandaen din; seriøst!! Og du har vært så alright med forklaring på bjeffing og festing etc. Hev hodet ditt og begynn å sett foten ned. Du er altfor "unnskyld at jeg er til". 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #137 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nå vet ikke du når jeg begynte med treningen, så argumentet ditt rakner der dessverre 🙈 «artig»? 😂 Du er artig 😂 «jeg er en irriterende anonymbruker som tar innlegget personlig, for jeg har måttet fysisk bevege meg opp fra sofaen for å lukke vinduet, for det svir i nesa» ts Anonymkode: eb19a...229 🙄🤦♀️ Også lurer du fortsatt på hvem som er problemet her; Deg eller naboen ? 🙄🤦♀️🤦♀️ Dersom du ikke har «trent» hunden din i 4 måneder allerede så har du da overtatt en hund med separasjonsangst og flyttet den inn i en blokkleilighet... 🙄 Også mener du at det er naboen som er problemet... 🤦♀️ Ditt patetiske forsøk på hersketeknikk, hvor du antyder at problemet naboen har med din ufyselige uvane med å røyke er at de må «bevege seg opp fra sofaen for å lukke vinduet», gidder jeg ikke en gang kommentere da jeg mer enn aner at du er alt for selvsentrert til å innse at noen andre enn deg selv er problemet her. Anonymkode: f4ec7...3be 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 12. august 2021 #138 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bodd i mange blokker og har aldri vært plaget 🙈 Om man blir så plaget av det, så finnes det jo blokker som ikke godtar hunder, så hvorfor flytter man ikke heller dit? 😅 Og om flertallet i blokka ikke ønsker hund, så blir jo det stemt slik. Men flertallet syntes vell hund er koselig da 😊 ts Anonymkode: eb19a...229 Her har du misforstått litt. Det fantes på et tidspunkt borettslag som «ikke godtok hunder», etter at dette hadde blitt vedtatt på generalforsamling. Men borettslag kan ikke uten videre nekte andelseiere å holde hund. Såfremt man har «gode grunner» til å ha hund, og hunden ikke er til ulempe for naboene, er det vanskelig for borettslaget å nekte. Så slike forbud er veldig uvanlige i borettslagsvedtekter i dag, og de er i praksis vanskelige å håndheve. Naboen din kan ikke uten videre flytte til et borettslag der «hundehold ikke er tillatt», og regne med at ingen av beboerne har hund. Du har rett til å røyke på din egen eiendom, og til å skaffe hund. Men dersom hunden oppleves som en ulempe, kan hun faktisk klage deg inn til styret. Den hundetypen du har skaffet deg er ikke et vanlig valg for folk som bor i blokk, og det er det gode grunner til. Jeg tror at det var lurt at du gikk henne i møte når det gjaldt røykinga, og forsøker å skape dialog om hunden. Og at du er litt mer pragmatisk når du svarer henne på SMS, enn når du svarer folk som er uenig med deg i denne tråden. Det er ikke slik at hun skal få diktere hvordan du lever livet ditt, men som du sier er det ikke alle som passer til å bo i blokk. Det gjelder etter min oppfatning både de mest skjøre/ lydømfintlige, og de som ikke er innstilt på å ta hensyn. Dersom konflikten eskalerer må du regne med at styret oppfatter deg som en vesentlig del av problemet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #139 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts, jeg synes du er en god nabo. Du hører etter og prøver å etterkomme ønsker. Men enkelte må bare klage, du kan være sikker på om du slutter å røyke, gir bort hunden og aldri har besøk, så vil hun finne andre ting å klage på. Jeg hadde en lignende nabo og hun klaget på alt hele tiden. Det ga seg da vi klaget tilbake på all klagingen. Vi var flere naboer som klaget tilbake, og det endte med at hun flyttet. Nå er det nok noen andre som må plages av henne. Stakkars folk. ..eller feig. Anonymkode: 15133...4df Takk! Jeg føler også at damen sitter der oppe og irriterer seg over hver minste ting, som at hun slenger HARDT igjen vinduer og verandadøren bare jeg beveger meg ut på verandaen, og da uten hund og røyk... hele tiden passiv agressiv oppførsel 🙈 ts Anonymkode: eb19a...229 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #140 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tror nok heller det viser en familie som ikke kan å kommunisere uten å brøle til folk. Det kommer man ikke langt med, det er mye bedre å være hyggelig og lete etter løsninger sammen. Hva slags dialog kan du ha med folk som begynner med å kjefte? Hva med å si fra på en høflig og skikkelig måte? Og du mener da at denne kjeftende familien ikke overskrider ts sine grenser? Jeg, og helt sikkert mange med meg, er ikke særlig imøtekommende når vi blir kjeftet på. Anonymkode: 15133...4df Ikke sant! De kunne ringt på første gangen, introdusert seg selv på en hyggelig måte og vi kunne sammen kommet frem til en løsning. Istedenfor å starte med kjeft og beordre meg 🙈 Anonymkode: eb19a...229 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå