AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Hei. Har en venninne som spurte meg om å bli med ut på fest i helga, har bare sagt at «får se når det nærmer seg om jeg kan». Jeg og hun har jo ikke drukket sammen på kjempelenge siden hun nettopp fikk baby.. Jeg er gravid og vet ikke hvilken unnskyldning jeg kan komme med.. kanskje jeg bare må si at jeg er gravid? Jeg har allerede vært åpen med henne om at vi hadde tenkt å prøve IVF (siden vi prøvde i 2 år uten å lykkes) men samtidig synes jeg det er litt tidlig å si ifra, er kjekkest å si ifra når du vet det vil gå bra, eller at du er nokså sikker på at spiren vil bli en baby. (Jeg er 6+0 idag) hva ville du gjort? Anonymkode: 0a439...ccb
Newgirll Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Du kan jo si at du ikke ønsker å drikke den dagen og bli med uten å drikke Hvis det er veldig utypisk deg å si, så kan du si at du har glemt for eksempel at du har tatt en ekstra vakt på jobb eller rett og slett si du ikke orker 😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Synes også det er tidlig å fortelle. Bare si du ikke kan. Anonymkode: bfc2d...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 Siden hun allerede vet at dere prøver, kan du jo bare si at du ikke drikker pga det:) Jeg drikker ikke mellom el og mens, og de fleste har forståelse for det. Anonymkode: 48542...adf 14
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Siden du allerede er åpen om at du prøver så kan du jo bare si at du er i en prøveperiode nå og vil ikke drikke Anonymkode: 3227c...c2c 11
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 Hvis du er klar for å fortelle henne at du er gravid så gjør du det, men du kan jo også bare bli med på festen uten å drikke Anonymkode: 9efdc...fe0 2
selma89 Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Jeg fortalte det tidlig til de venninnene jeg visste jeg ville trenge trøst fra om det gikk galt. Hvis hun ikke er en av de, så kan du alltids si at du prøver å avstå alkohol fordi du er midt i en prøveperiode eller klassikeren: antibiotika-kur. 2
storken11 Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 jeg sa til en venninne at jeg ikke kunne bli med å drikke i helgen, er i pp og ikm er søndag! så jeg har vært så ærlig og sagt at mellom EL og IKM ønsker jeg ikke å drikke
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Newgirll skrev (5 timer siden): Du kan jo si at du ikke ønsker å drikke den dagen og bli med uten å drikke Hvis det er veldig utypisk deg å si, så kan du si at du har glemt for eksempel at du har tatt en ekstra vakt på jobb eller rett og slett si du ikke orker 😊 Det er veldig utypisk av meg å si ja😅 jeg takker aldri nei til å drikke med mindre jeg skal på jobb.. men denne lørdagen jobber jeg faktisk, men vet ikke hvilken dag hun tenkte🙈. Kom ikke på at jeg skulle jobbe, da har jeg jo en gyldig unnskyldning. Får håpe det er fredagen da for da kan jeg ikke drikke👍🏼 Hun blir fort sur dessverre så tror ikke hun hadde likt at jeg ikke blir med fordi jeg ikke «orker»🙈 Ts Anonymkode: 0a439...ccb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Bli med og ikke drikk. Verre er det ikke. Voksne folk respekterer at andre ikke drikker alkohol. Hvis ikke, finn andre folk Anonymkode: d03b6...c38 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 Kan du ikke bare si at du allerede har planer? Hvor vanskelig kan det gjøres... Anonymkode: 2c27c...95a 1
Amatariel Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Jeg hadde sagt at jeg ikke kan den dagen... forsøkt å utsette det hele litt. 1
Gjest Rosendahl Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 Eller ta en hvit løgn og si du går på antibiotikabehandling. Men du kan gjerne ta et glass alkoholfritt. Samværet er jo viktigst 👍
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 Jeg kjøpte to vinflasker, en med alkohol og en uten, og byttet om på innholdet for å late som jeg drakk😅 Da jeg kom til byen sa jeg i fra til de som jobbet der at når jeg bestiller vin/øl/drink må de komme med alkoholfri. Dette sa de at de hadde gjort mange ganger før. Anonymkode: 2b8f7...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 «Antibiotika-forklaringen» er egentlig det samme som å si «jeg er gravid, jeg bare vil ikke si at jeg er gravid»: https://www.antibiotika.no/antibiotika-og-alkohol-2/#:~:text=Antibiotika mister ikke effekten selv,til å bekjempe infeksjoner dårligere. Si heller at du ikke kan allikevel fordi du skal bort, eller noe annet halvveis plausibelt - om du ikke er komfortabel med å fortelle det til henne ennå. Anonymkode: f4614...111 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 Hva betyr 6+0 ? Anonymkode: 0d4f9...c2f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 Rosendahl skrev (7 timer siden): Eller ta en hvit løgn og si du går på antibiotikabehandling. Men du kan gjerne ta et glass alkoholfritt. Samværet er jo viktigst 👍 Som fruktbar kvinne med kjæreste er det akkurat det samme som å si at man er gravid. Anonymkode: ae065...472 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva betyr 6+0 ? Anonymkode: 0d4f9...c2f 6 uker på vei Anonymkode: 0ea56...5d0 1
Hannah80 Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kjøpte to vinflasker, en med alkohol og en uten, og byttet om på innholdet for å late som jeg drakk😅 Da jeg kom til byen sa jeg i fra til de som jobbet der at når jeg bestiller vin/øl/drink må de komme med alkoholfri. Dette sa de at de hadde gjort mange ganger før. Anonymkode: 2b8f7...d4a Hvorfor dette skuespillet? Har aldri forstått det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 Aldri svar slik du allerede har gjort, i alle fall. "se an som det nærmer seg" er som å si at de er residualen om det ikke dukker opp noe mer spennende; Valgmulighetene dine er; - si nei, du er syk, eller du må jobbe. Men da står du raskt der med samme "problem" neste helg. - si ja, og del sannheten. I og med at du har delt prøving og IVF antar jeg også dette er en venninne som kan være god støtte om det ikke går veien. - si ja, og kom med en hvit løgn. I forkant, det er kjedelig å gå ut for å drikke, og så sitter du der med en som ikke vil drikke den kvelden. Ville holdt det så nært sannheten som mulig, for eksempel at legen har anbefalt det avhold, med tanke på prøving og medisiner. Anonymkode: ae065...472 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå