AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Eller fortsetter dere med hjemmekontor (deler av tiden)? Anonymkode: 331e0...9d4
sicario Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller fortsetter dere med hjemmekontor (deler av tiden)? Anonymkode: 331e0...9d4 Hos oss har ingen bortsett fra øverste ledelse hatt en eneste dag hjemmekontor noen gang. Ledelse er så smått tilbake fra forrige uke. 1
Tvist Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Er ikke helt bestemt, tror nok vi skal tilbake på kontoret, men ingen er innstilte på å jobbe der hver dag, Kanskje 2-3 dager hjemmekontor i uka. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Hos oss har ingen bortsett fra øverste ledelse hatt en eneste dag hjemmekontor noen gang. Ledelse er så smått tilbake fra forrige uke. Men det er vel da samfunnskritisk yrke uten mulighet? På arbeidsplassen til mannen min i stat (kontorbasert) er det vel ikke 100% klart enda. På min arbeidsplass blir det nok kontor på alle med mindre ledelsen pålegges å ha en helt konkret ordning. Ledelsen der er veldig opptatt av kontroll. Anonymkode: 27b0c...92e 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 Vi skal tilbake fullt ut allemann til uka (kontorjobb). Har visst om dette lenge og søkt meg ny jobb med mer mulighet til å sitte hjemme noen dager i uken. Bare tanken på åpent landskap og kombinasjonen tunge analyser og teamsmøter som stort sett er min hverdag er et mareritt! Heia fleksibilitet! Anonymkode: be413...00d 3
sicario Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er vel da samfunnskritisk yrke uten mulighet? På arbeidsplassen til mannen min i stat (kontorbasert) er det vel ikke 100% klart enda. På min arbeidsplass blir det nok kontor på alle med mindre ledelsen pålegges å ha en helt konkret ordning. Ledelsen der er veldig opptatt av kontroll. Anonymkode: 27b0c...92e Samfunnskritisk ja.
Wit Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Vi har en prøveordning på min seksjon der vi kan velge selv 100% hva vi ønsker å gjøre frem til nyttår. Dvs. vi kan dra på kontoret og være hjemme etter som vi selv ønsker. Jeg tenker å dra på kontoret 2-3 dager pr uke og jobbe hjemme resten. 1
Pølsevann Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Vi skal jobbe hjemme ut august hvertfall. Så skal vi muligens ha en gradvis tilbakevending til kontoret i september. Vi avventer litt enda for å se hvordan koronasituasjoen blir etter sommerferien. Tror vi skal ha delvis hjemmekontor fremover også. Vi sitter i åpent landskap. Mulig vi venter til alle er fullvaksinert. Moren min jobber i stat og er tilbake på kontoret denne uken. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 Alle på kontoret var tilbake denne uken. Snart kommer selskapet ut med nye retningslinjer når det gjelder bruk av hjemmekontor. Vi sekretærer har måttet sitte pal på jobb fra kl 8-16 alle hverdager. Men kommer til å bli mer fleks for oss også. De har sett hvor godt hjemmekontor faktisk har fungert. Så det kom noe godt ut av denne koronatiden også. 👍🏼 Anonymkode: c4b7b...223
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 Wit skrev (1 minutt siden): Vi har en prøveordning på min seksjon der vi kan velge selv 100% hva vi ønsker å gjøre frem til nyttår. Dvs. vi kan dra på kontoret og være hjemme etter som vi selv ønsker. Jeg tenker å dra på kontoret 2-3 dager pr uke og jobbe hjemme resten. Litt som hos oss. Synes dette er en super ordning som baseres på tillit og gode erfaringer med hjemmekontor så langt. TS Anonymkode: 331e0...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 Vi har alltid hatt det ganske fleksibelt, men kommer nok til å fortsette med mulighet for hjemmekontor et par ganger i uka framover, spesielt for dem som har lang vei til kontoret. Anonymkode: 3cf1c...25d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Hos oss er det opp til hver enkelt. De fleste har valgt hjemmekontor 1-2 dager i uken. Noen få har valgt 100% fysisk kontor pga. "dårlige forhold" hjemme. Vi sitter i åpent landskap. Anonymkode: 2bdce...7e9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 Vi prøver en fleksiordning, men er ikke helt klar på hvordan den blir. Kontoret fortrinnsvis tirsdag-torsdag og hjemmekontor mandag og fredag er forslaget. Teamsmøter legges da til hjemmekontoret. Anonymkode: 62e22...98f 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 Vi legger opp til 50/50 hjemme/jobb, med stor fleksibilitet for arbeidstagerne hvilke dager de velger å være på kontoret. Et par med skikkelig lang reisevei kommer nok hovedsakelig til å ha hjemmekontor, men reise innover et par ganger i måneden bare. Hadde adm for krevd 100 % på jobb, da hadde jeg sett meg om etter noe annet. Jeg er betydelig mer effektiv hjemme, men ser samtidig at det er viktig med noe tid på kontoret for å opprettholde gode kontakter og sosialisere litt. Anonymkode: aa268...298 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 Jobber på kontor i Oslo sentrum. Vi har hatt hjemmekontor t.o.m. nå og de har endret anbefaling til "delvis hjemmekontor". Vi har hatt undersøkelser på jobben, og resultatene viser ganske tydelig at majoriteten (nesten 80%) ønsker mulighet for hjemmekontor 1-2 dager i uken. Jeg har et par kolleger som er veldig motstander av det (en av dem bor veldig trangt og vil være på jobb), men det er jo ingen som kommer til å stoppes fra å være på kontoret, så jeg ser egentlig ikke problemet. Det eneste jeg nå er redd for, er at vi mister goder på kontoret. Ledelsen har annonsert at de kommer til å bygge om, pulter kappes, og det blir omrokkering. Vi har allerede åpent landskap, og nå blir det sannsynligvis trangere. En kollega sa forleden at hun håpet vi kom på kontoret snart, og jeg spurte om det var slik at plassene våre fortsatt var der, og jeg fikk til svar at jeg "sikkert finner en plass et sted". Jeg kommer til å si til sjefen at dersom det blir slik at man må løpe rundt med egen PC og mus og lete etter plass i en annen avdeling, så blir ikke det god kontortid for min del. Anonymkode: fe4b6...388
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 Det er opp til den enkelte. Som det også var før Korona. Med unntak av at vi ønsker at de uerfarne drar inn hyppig for å få tett støtte og veiledning. De fleste ønsker å være på kontoret så mye som mulig. vi har fortsatt redusert kapasitet for å sikre avstand, så det er "kamp" om plassene. Anonymkode: b5a26...3c1
Gjest Anonobilis Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det eneste jeg nå er redd for, er at vi mister goder på kontoret. Ledelsen har annonsert at de kommer til å bygge om, pulter kappes, og det blir omrokkering. Vi har allerede åpent landskap, og nå blir det sannsynligvis trangere. Jeg kommer til å si til sjefen at dersom det blir slik at man må løpe rundt med egen PC og mus og lete etter plass i en annen avdeling, så blir ikke det god kontortid for min del. Jeg er i en lignende situasjon som deg, og det du frykter har allerede skjedd hos oss. Free seating, og dersom alle ansatte dukker opp samme dag fysisk på jobb vil 5 stk stå uten plass da kontoret er bygd om til å dekke 80% oppmøte.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 Jeg ønsker tre dager i uken hjemme og to på kontoret. Er redd for å ende opp med maks én dag i uken hjemme, og kommer nok da til å bytte jobb. Ante ikke hvor deilig det var å slippe pendling før jeg fikk sjansen til å teste det hver dag. Har jobbet 100 % hjemme siden mars i fjor. Anonymkode: 02759...791
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 Blir jeg tvunget tilbake på kontoret, slutter jeg i jobben. Vet mange som tenker som meg. Anonymkode: f4e02...06b
SPOCA Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 Er lærer, så nå er det tilbake til skolen uten mulighet for hjemmekontor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå