AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Del Skrevet 12. august 2021 Hei... Skal inn til sesjon 2 om ikke så lenge, og lurer derfor på om jeg i hele tatt har sjans til å kunne tjenestegjøre i forsvaret og om det er noen som har erfaring med lignende? For noen dager siden fikk jeg påvist sterk skoliose og blir snart operert.. I tillegg har jeg smerter i korsryggen som kommer og går... Noen som vet om jeg kan fremdeles tjenestegjør i forsvaret? Jeg ønsker jo heller ikke forverring av ryggen mens jeg er i forsvaret... Takk på forhånd Anonymkode: 0b83e...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Del Skrevet 12. august 2021 Noen? 😄 Anonymkode: 0b83e...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #3 Del Skrevet 12. august 2021 Tviler på det. De har så mange friske å velge mellom at de ikke har noen grunn til å ta inn folk som har diverse helseutfordringer. De har også noen retningslinjer for hvilke diagnoser som diskvalifiserer folk fra å tjenestegjøre, men de har jeg ikke oversikt over, og vet ikke om skoliose inngår der. Du finner det nok om du søker det opp 😊 Anonymkode: 86e24...d44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tviler på det. De har så mange friske å velge mellom at de ikke har noen grunn til å ta inn folk som har diverse helseutfordringer. De har også noen retningslinjer for hvilke diagnoser som diskvalifiserer folk fra å tjenestegjøre, men de har jeg ikke oversikt over, og vet ikke om skoliose inngår der. Du finner det nok om du søker det opp 😊 Anonymkode: 86e24...d44 Takk for svar :) Står dessverre ingenting om skoliose :/ Anonymkode: 0b83e...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Del Skrevet 13. august 2021 Du vil nok få slippe Anonymkode: 938cc...77e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Del Skrevet 14. august 2021 Du er nok ikke tjenestedyktig når du har sterk skoliose. Jeg tjenestegjorde sammen med ei som også hadde skoliose, men det kunne man knapt se og hun hadde ikke noe særlige plager. Hun hadde egentlig søkt jegertroppen, men det var utelukket pga skoliose. Hun likevel tjenestegjøre i Luftforsvaret da, siden det ikke er så mye gåing med sekk og sånt der. Anonymkode: 4c06b...013 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. august 2021 #7 Del Skrevet 14. august 2021 Det er mulig for de med mild skoliose, men da bør man være myk og ha greie kjernemuskler. Man kan til og med få full score i rygg så lenge man ikke oppgir det, men det blir oppdaget under helsevurderingen. Når man må operere er det nok dessverre vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-12 den 13.51): Hei... Skal inn til sesjon 2 om ikke så lenge, og lurer derfor på om jeg i hele tatt har sjans til å kunne tjenestegjøre i forsvaret og om det er noen som har erfaring med lignende? For noen dager siden fikk jeg påvist sterk skoliose og blir snart operert.. I tillegg har jeg smerter i korsryggen som kommer og går... Noen som vet om jeg kan fremdeles tjenestegjør i forsvaret? Jeg ønsker jo heller ikke forverring av ryggen mens jeg er i forsvaret... Takk på forhånd Anonymkode: 0b83e...d21 Du må nok legge drømmen om Forsvaret på is, ja. Iallefall den militære delen. Du kan nok få deg innpass i Forsvaret gjennom sivile jobbstillinger. Men for å få det må du ha relevant utdannelse, være flyttbar og mest sannsynlig ha erfaring innenfor privat sektor. For du oppgir ikke "skoliose" på jobbintervju. Jeg tenker at du bør heller fokusere på deg selv og ditt problem med ryggen, og så heller la fremtiden jobbe for deg. Nye og andre muligheter. Forsvaret er ikke noe man bør eller må ha, og man lever fint uten. Anonymkode: 11835...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå