Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 18/19 uker på vei, og kan ikke lenger bruke de fleste klærne jeg har. Jeg er derfor nødt til å handle inn noen nye klær. Har dere noen tips til merker eller butikker som er bra? 

Og hva trenger man egentlig? Vil helst unngå å kjøpe så mye, er så mye annet som koster nå. Så får jeg heller vaske litt oftere. 

Det jeg har tenkt er kanskje en bukse og et skjørt til bruk på jobb, noen singleter/t-skjorter (som også kan brukes til amming), og kanskje en kjole eller noe. Så kan jeg bruke cardigan åpen i tillegg (for å slippe å kjøpe gensere). Og noen bher (til trening og jobb). Jeg trenger også treningstightser (låner t-skjorter av mannen så lenge det går). Noe annet det pleier å være lurt å ha? 

Anonymkode: 6a037...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i det svenske merket Boob Design. Alle overdelene og kjolene har også ammefunksjon, og sitter fint både med og uten (liten eller stor) gravidmage. Trenger å være rimelig pent kledd på jobben, og de hadde mye som passet. Det er dyrt, dog, jeg handla stort sett der på salg. (Men god kvalitet, brukte de sikkert to år sammenhengende inkludert ammeperiode og de er like fine til en ny graviditet nå.)

Anonymkode: 9fce9...e8c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestilt diverse på zalando :) Der er det godt utvalg av diverse merker. 

Anonymkode: 03af9...49b

Skrevet

Søk etter gravidklær på Finn.no og Tise. Det finnes mange pakker med haugevis av klær som nesten ikke er brukt :) 

Anonymkode: d55b6...5a9

• Liker 5
Skrevet

Stretchy kjoler er fint i graviditeten, men egner seg ikke fullt så bra til amming. Jeg elsket ammetoppene fra Boob, de var supre etter fødsel. Ellers er singlet med litt vid overdel også bra. 

Anonymkode: 25959...25e

Skrevet

Det kommer jo an på hva du vanligvis bruker. For meg var et par jeans, noen fine topper og noen kjoler i tillegg til basics kjekt å ha. I tillegg var treningstøy et must. Husk også at du antagelig vil vokse i lår og overkropp mot slutten av graviditeten, så kan være du trenger noe i en større størrelse senere også. Jeg kjøpte en stor pakke og et par enkeltplagg på Finn og ellers litt på Zalando og HM.

Anonymkode: 70acf...144

Skrevet

Jeg bor i jeans, så for meg var det viktigste å få tak i noen gode og pene gravidjeans 

Anonymkode: 62c1a...b55

• Liker 1
Skrevet

For meg var gravidtights redningen. Disse er høye i livet, så kunne bruke croptops, topper og mange gensere jeg hadde fra før. Kjøpte en gravidbukse i jeansstoff, men denne ble lite brukt. Anbefaler å tenke minimalistisk, for det er virkelig ikke lenge man får brukt det - sånn egentlig 🌸

Anonymkode: 5325b...e78

Skrevet

Jeg liker godt merket Purpless fra Ebay.uk. Rimelig, fine og mange av genserene/skjortene har ammehull slik at de både er nyttig i graviditeten + barsel. 

Skrevet

Jeg sverget til strikk i knapphullet på lave jeans, kombinert med lang singlet (cubus). Det holdt lenge. Singlettene mistet fasongen, og ser ikke fine ut etterpå.

Skjørt med strikk i livet kan ofte passe under magen, ihvertfall hvis du går opp en størrelse. Pass på at du dekker magen med en lang overdel.

Cubus hadde også noen sommerbukser som var ganske løse i livet. De passer fint over magen,og holdt seg på plass med en lang singlet. Det kan være de fremdeles har dem. Etter graviditet har jeg sydd inn strikk i sidene, slik at de kan brukes om sommeren.

Diverse cardigan er fint over den lange singleten , og gjør også amming lettere.

Du må ha minst to bher, og det kan være lurt å ikke kjøpe flere. Puppene endrer seg hele graviditeten, så det kan være du trenger nye om to måneder. Om du passer billige bher kan du sikkert kjøpe tre.

Anonymkode: 674a7...3e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte bare en vid bluse, ellers gikk jeg i mine vanlige klær gjennom hele graviditeten. Men jeg fikk ikke så stor mage, da, så jeg hadde bare buksen kneppet igjen under magen. Litt dumt å bruke masse penger på klær man kanskje ikke kommer til å bruke senere.

Anonymkode: 2319d...abf

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid med termin i Desember. Er i uke 21, så har fått mage nå. Har kjøpt 2-3 større BHer, en pakke med 4 brukte gravid-jeans fra Tise, 2 brukte gravid-tights fra Tise og 2-3 t-skjorter i litt større størrelser. Bruker en del kjoler med strech og tenker kanskje jeg skal kjøpe meg noen genserkjoler i tykkere stoff til høsten. Får se om jeg kjøper inn noe mer, tror ullgenser går fint over magen ganske lenge. 

Anonymkode: 551f3...fba

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Litt dumt å bruke masse penger på klær man kanskje ikke kommer til å bruke senere.

For så vidt enig i det, men å være gravid er en så spesiell del av livet at det er litt fint å føle at man er litt fin og har klær som passer bra. På min jobb må man i alle fall kle seg litt ordentlig. Jeg har etter hvert svangerskap både tatt vare på litt jeg var glad i, men også solgt noe. Nå er jeg gravid med sistemann, og har kjøpt litt nytt igjen + har noe av det gamle. Planlegger å selge det jeg har etter endt svangerskap/ammeperiode. Jeg kjøper gravidklær rimelig på ebay, tilbud på andre nettbutikker og/eller brukt på Finn. Fungerer veldig greit :)

Skrevet

Jeg har faktisk vært veldig fornøyd med mammabuksene fra H&M, de som heter Super skinny jeans. Ellers brukte jeg vanlige singleter fra Cubus og cardigan over, og så kjøpte jeg et par singleter fra H&M mot slutten. Er vel det jeg har brukt av mammaklær gjennom tre graviditeter. 

Anonymkode: 8c747...3a1

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sverget til strikk i knapphullet på lave jeans, kombinert med lang singlet (cubus). Det holdt lenge.

Det funker veldig bra, holdt nesten hele graviditeten😀

Anonymkode: 62c1a...b55

Skrevet

Strechy omslagskjole. Den passer gjerne etter fødsel også. 

Ammetopper. Siden du kun er 18 uker, så passer de nok etter fødsel. Du slipper å bruke penger på vanlige topper og ammetopper.

En mørk bukse 

Strechy skjørt

Anonymkode: 9a77c...a2e

Skrevet

Kjøpt to omslagskjoler, som også kan brukes etter fødsel.
En bukse og to skjørt. Har arvet noen gensere og noen kjoler fra venninner.
Kjole/skjørt er supert, for da kan jeg ha støttestrømpebukse på også, hjelper mot slitne/hovne bein.

Kjøpte to treningstights brukt, den ene var ikke brukt, den andre veldig pent brukt. Kjøpte heldigvis ny ullkåpe med brede slag og knyting i fjor, så satser på at den holder hele vinteren.

Anonymkode: 5a1ee...a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...