AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Jeg er gravid i uke 8, og har ikke begynt på jobb etter ferien ennå. Arbeidet mitt er helseskadelig, og er ikke noe jeg ønsker å utsette embryoet for. Må prate med HR på jobb om dette for å bli omplassert til en avdeling som ikke er helseskadelig, men problemet er at vedkommende jeg må prate med angående dette har ferie en uke til. Det er egentlig ingen andre på arbeidsplassen som kan hjelpe meg med å utføre et sånn tiltak. Jeg ser egentlig ikke andre løsninger enn sykemelding her frem til vedkommende jeg må prate med er tilbake fra ferie, men jeg vil gjerne ha andre forslag fra dere. Hva ville dere gjort? Å arbeide på avdelingen min er uaktuelt, for det er ikke mulig å unngå helsefaren. Anonymkode: 899e9...5fd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Snakk med sjefen? Øverste leder? Anonymkode: 4b92e...0e3
happygilmore Skrevet 12. august 2021 #3 Skrevet 12. august 2021 Har ikke noe veldig godt råd, da jeg vet så lite om jobben din, men du nevner sykmelding. Vil bare minne deg på at det er kun ved egen sykdom du har rett på sykepenger. I din situasjon er det svangerskapspenger som er riktig: https://familie.nav.no/om-svangerskapspenger 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Snakk med sjefen? Øverste leder? Anonymkode: 4b92e...0e3 Sjefen min kan nok ikke ordne flytting til annen avdeling. Øverste leder kan det, men det blir litt spesielt å kontakte ham for det. Føler meg heller ikke spesielt komfortabel med å prate med min nærmeste sjef om dette, fordi han sladrer om ansatte til andre ansatte. Stoler rett og slett ikke på ham, i hvert fall ikke med en så stor og sårbar greie. Anonymkode: 899e9...5fd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #5 Skrevet 12. august 2021 happygilmore skrev (1 minutt siden): Har ikke noe veldig godt råd, da jeg vet så lite om jobben din, men du nevner sykmelding. Vil bare minne deg på at det er kun ved egen sykdom du har rett på sykepenger. I din situasjon er det svangerskapspenger som er riktig: https://familie.nav.no/om-svangerskapspenger Vet ikke om dette blir riktig? Jeg kan fortsette å jobbe og vil jobbe så lenge som mulig, jeg kan bare ikke arbeide på akkurat min avdeling under svangerskapet. Anonymkode: 899e9...5fd
Familielykke Skrevet 12. august 2021 #6 Skrevet 12. august 2021 (endret) Ta sykemelding til arbeidsgiver er tilbake eller snakke med nest leder?, Om det er umulig og tilrettelegge og jobben er helsefarlig, så har du jo ikke noe annet valg en og ta ut sykemelding/legeerkering på at du ikke kan jobbe der ut svangerskapet. Da har du rett på svangerskapspenger. Endret 12. august 2021 av Familielykke 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #7 Skrevet 12. august 2021 Ta sykemelding til arbeidsgiver er tilbake. Anonymkode: cae5e...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Skrevet 12. august 2021 Sjefen din har taushetsplikt, så om han plaprer videre er det grovt. Du får minne han på taushetsplikten. Uansett, sykmelding er ikke riktig i ditt tilfelle. Anonymkode: c4fd3...49b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 I utgangspunktet er det jo ikke helt rett, men det spørs jo hvor mye arbeid du vil gjøre av det på grunn av en ukes ventetid. Det får du nesten avgjøre selv. Jeg ville nok ha gått for den enkle løsningen med sykmelding frem til HR er tilbake, selv om det er (over) gråsonen. Anonymkode: 629a0...6f8 1
Doktor Dyregod Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Ta kontakt med verneombudet. Man må gjøre tiltak hvis en jobb er helseskadelig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Når jeg var gravid kom bedriftshelsetjenesten inn og gjorde målinger bla på støy og tok en grundig igjennomgang av avdelingen min. Ettersom støynivået var veldig høyt endte det opp med at jordmore søkte om svangerskapspenger til meg. Det tok sykt lang tid for alt på nav er ett jævla rot så jeg anbefaler bare å starte prosessen med en gang Anonymkode: f6866...e7e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 Doktor Dyregod skrev (11 timer siden): Ta kontakt med verneombudet. Man må gjøre tiltak hvis en jobb er helseskadelig. Enkelte typer arbeid er bare helseskadelig av natur, dessverre. Man har jo diverse verneutstyr til hjelp, men det fjerner ikke alltid faren. Anonymkode: 899e9...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå